بلاهای خطرناکی که مصرف بیش از حد دارچین بر سرتان می‌آورد

بلاهای خطرناکی که مصرف بیش از حد دارچین بر سرتان می‌آورد

مصرف بیش از حد دارچین حاوی خوردن یک قاشق چایخوری دارچین پودر شده در عرض کمتر از یک دقیقه و بدون نوشیدن آب می‌شود.

کد خبر : ۱۱۵۲۹۵
بازدید : ۸۶۷۷

دارچین یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌ها در هند است. عطر و طعم دارچین از مطبوع‌ترین در تمام جهان است و این ادویه را از درختی قهوه‌ای رنگ می‌گیرند. از آنجاییکه اینروز‌ها دارچین شهرت زیادی پیدا کرده، خیلی از افراد در تلاش برای مصرف بیشتر این ادویه، مقدار زیادی ازآن را به صورت خشک مصرف میکنند.

مصرف بیش از حد دارچین حاوی خوردن یک قاشق چایخوری دارچین پودر شده در عرض کمتر از یک دقیقه و بدون نوشیدن آب می‌شود. شاید بی‌خطر بنظر برسد، اما واقعا کار خطرناکی است!

مشکلات قلبی

مصرف زیاد دارچین باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و به همین دلیل برای کسانی که مشکلات قلبی دارند خطرناک است. ما روغن دارچین را هم در غذا‌های زیادی مصرف می‌کنیم. روغن دارچین اگر رقیق نشده باشد می‌تواند به بالا رفتن ضربان قلب به ویژه در کودکان منجر شود. مصرف محلول ۲ درصد روغن دارچین برای همگان بی خطر است.

حرارت بدن

مصرف زیاد دارچین همچون الکل، فلفل، گل کلم، لابستر، قهوه، زنجبیل، سیر، برنج، پیاز و کدو می‌تواند حرارت بدن را بشدت بالا ببرد. در صورت امکان از خوردن چیز‌هایی که حرارت بدن را بالا می‌برند باید پرهیز کرد.

مصرف دارچین می‌تواند باعث افزایش حرارت بدن شود و واکنش‌هایی همچون ترک خوردن لب، تاول دهان و دور چشم و جوش زدن شود. خوردن دارچین در زمستان به دلیل سرمای هوا با خطرات کمتری همراه است، اما در تابستان می‌تواند عوارض شدید داشته باشد. افرادی که یائسه هستند توصیه می‌شود که از مصرف دارچین خودداری کنند.

آسیب کبد

کاسیا یا همان دارچین معمولی، منبع قابل توجهی از کومارین است. این نوع دارچین تقریبا حاوی ۵ میلی گرم کومارین در هر قاشق چایخوری است، در حالیکه دارچین سیلان تنها ردی از کومارین دارد. میزان مجاز توصیه شده روزانه برای مصرف کومارین، تنها ۰.۱ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن است.

یعنی شما می‌توانید در طول روز، فقط نصف یک قاشق چایخوری دارچین کاسیا مصرف کنید. متاسفانه مطالعات زیادی نشان داده‌اند که خوردن زیاد کومارین می‌تواند کبد را سمی کرده و به آن آسیب بزند. مثلا گزارش شده که یک زن ۷۳ ساله، تنها با یک هفته مصرف مکمل دارچین، دچار آسیب کبدی شده بود. البته این شامل مکمل دارچین می‌شود که دوز زیادی از کومارین را داراست.

آلرژی

بعضی به دارچین حساسیت دارند و این ممکن است به یکباره پیش بیاید. عوارض آلرژی همچون آبریزش بینی، چشمان مرطوب، درد معده و جوش صورت و دست است. تنگی نفس هم یکی دیگر از عوارض آلرژیک دارچین است، اما این عوارض چندان شدید نیست.

رقیق سازی خون

دارچین کاسیا خاصیت رقیق کننده خون را دارد و از آن برای جلوگیری از لخته شدن خون استفاده می‌کنند. به همین دلیل افرادی که از دارو‌های رقیق کننده خون استفاده می‌کنند نباید دارچین بخورند.

قند خون

مصرف زیاد دارچین سیلان باعث پایین آمدن قند خون و احساس سرگیجه می‌شود. مطمئن شوید که بیش از ۲ تا ۳ قطره روغن دارچین را در چای خود نریخته باشید، زیرا بر شما اثر خواهد گذاشت.

منبع: بهداشت نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید