(تصاویر) کشف «خدای سرگرمی» در مصر باستان

(تصاویر) کشف «خدای سرگرمی» در مصر باستان

این انگشتر طلا و حکاکی شده، تصویری از خدای سرگرمی مصر باستان را نشان می‌دهد که به صورت یک کوتوله به تصویر کشیده شده است.

کد خبر : ۱۱۵۴۶۳
بازدید : ۹۹۲۰

بقایای یافته شده از یک گور مرموز در مصر باستان حاوی جواهرات طلا، از جمله سه حلقه است که یکی از آن‌ها حاوی تصویر خدای سرگرمی در مصر باستان به همراه یک گردنبند است.

به گزارش فرادید و به نقل از راهنماتو، این انگشتر طلا و حکاکی شده، تصویری از خدای سرگرمی مصر باستان را نشان می‌دهد که به صورت یک کوتوله به تصویر کشیده شده است.

«خدای سرگرمی»

این انگشتر طلا و حکاکی شده مربوط به خدایی است که گفته می‌شود به اعتقاد مردم دوران خود، از زنان، هنگام زایمان، محافظت می‌کرد. وزارت گردشگری و میراث باستانی مصر اعلام کرد، باستان شناسان در مصر جواهرات طلایی خیره کننده‌ای یافته اند که بیش از ۳۳۰۰ سال قدمت دارد، کشف کرده اند.

این دفینه در بخش شمالی شهر باستانی آختاتن در حدود ۱۸۶ مایلی (۳۰۰ کیلومتری) جنوب قاهره واقع شده است. این شهر توسط فرعون آخناتون (حکومت حدوداً ۱۳۵۳ قبل از میلاد تا ۱۳۳۶ قبل از میلاد) ساخته شده است که سعی در تغییر مذهب شرک آمیز مصر با تمرکز آن بر پرستش آتن، قرص خورشید دارد.

«خدای سرگرمی»

او پایتخت مصر را از تبس در اقصر امروزی به شهر صحرایی تازه ساخته آختاتن منتقل کرد. در نهایت اصلاحات مذهبی آخناتون توسط پسرش توت عنخ آمون لغو شد و شهر جدید نیز مدتی پس از مرگ آخناتون متروک شد.

منبع: راهنماتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید