(تصاویر) زندگی در مرتفع‌ترین ساختمان جهان چگونه است؟

(تصاویر) زندگی در مرتفع‌ترین ساختمان جهان چگونه است؟

دوستداران کتاب می‌توانند در طبقه ۱۲۳ به کتابخانه بروند. لابی‌های آسمانی در طبقات ۴۳، ۷۶ و ۱۲۳ می‌توانند به عنوان مکانی برای گردهمایی، میزبانی رویداد‌ها و نمایش منظره شگفت انگیز برای هر بازدید کننده‌ای استفاده شوند.

کد خبر : ۱۱۵۵۲۰
بازدید : ۹۹۷۰

فرادید | برج خلیفه بسیاری از رکورد‌های جهانی را در اختیار دارد، به اندازه‌ای که تبدیل به بخشی از تالار مشاهیر گینس شده است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که داخل آن چگونه است؟ یا هزینه زندگی در آنجا چقدر است؟ بیایید به این فکر کنیم که اگر به بالاترین آپارتمان‌های مسکونی جهان نقل مکان کنید، چه نوع سبک زندگی می‌توانید داشته باشید؟

به گزارش فرادید؛ برج خلیفه دارای ۱۶۳ طبقه است - رکوردی برای بیشترین طبقات در یک ساختمان - با ۹۰۰ اقامتگاه که در طبقات ۱۹ تا ۱۰۸ پراکنده شده اند.

آپارتمان‌های استودیویی می‌توانند حدود ۲ میلیون درهم (۴۴۸ هزار پوند؛ ۵۴۴ هزار دلار) به فروش برسند، در حالی که یک پنت هاوس چهار یا پنج خوابه می‌تواند بیش از ۱۰۰ میلیون درهم (۲۲ میلیون پوند؛ ۲۷ میلیون دلار) ارزش داشته باشد.

هزینه خدمات را فراموش نکنید که بسته به اندازه آپارتمان شما متفاوت است. در سطح بالاتر، آن‌ها می‌توانند از ۵۰۰۰۰۰ درهم (۱۱۲ هزار پوند؛ ۱۳۶ هزار دلار) در سال فراتر روند.

برج خلیفه

به عنوان ساکن برج خلیفه، به مجموعه کاملی از امکانات موجود در داخل دسترسی خواهید داشت.

چهار استخر شنا وجود دارد. یکی در طبقه ۴۳، یکی در طبقه ۷۶ (که قبلاً مرتفع‌ترین استخر جهان در یک ساختمان بود)، یکی در پشت بام باشگاه و دیگری در داخل برج. کلوپ یک مرکز بهداشتی و سلامتی چهار طبقه است که علاوه بر استخر‌های فوق، دارای دو سالن بدنسازی است.

دوستداران کتاب می‌توانند در طبقه ۱۲۳ به کتابخانه بروند. لابی‌های آسمانی در طبقات ۴۳، ۷۶ و ۱۲۳ می‌توانند به عنوان مکانی برای گردهمایی، میزبانی رویداد‌ها و نمایش منظره شگفت انگیز برای هر بازدید کننده‌ای استفاده شوند.

یکی دیگر از مکان‌های عالی برای تماشای شهر، مرتفع‌ترین سکوی رصد در فضای باز جهان در طبقه ۱۴۸ است. این قسمت از برج خلیفه که «اسکای/ SKY» نام دارد، در ارتفاع ۵۵۵ متری (۱۸۲۳ فوت) از سطح زمین قرار گرفته است. وقتی جزر و مد کم و آسمان صاف است، می‌توانید سواحل ایران را از اینجا ببینید، در فاصله ۱۵۳ کیلومتری (۹۵ مایلی).

اگر بعد از تمام کردن شنا، احساس کرختی و بی حسی می‌کنید، از طبقه ۱۲۲ برای صرف شام در At.mosphere که در گذشته مرتفع‌ترین رستوران جهان در یک ساختمان بود، دیدن کنید (تا اینکه Hevenly Jin در شانگ‌های چین در سال ۲۰۲۱ افتتاح شد.)

هتل برج

اگر استراحت کردن را ترجیح می‌دهید، به The Lounge که در طبقه ۱۵۴ قرار دارد بروید. در ارتفاع ۵۸۵ متری (۱۹۲۰ فوت) از سطح زمین، مرتفع‌ترین سالن در یک ساختمان در جهان است.

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید یک شب آرام را در خانه داشته باشید، می‌توانید چند خوراکی از خواربارفروشی برج بگیرید. درست است، شما حتی برای خرید غذا نیازی به ترک برج ندارید.

در طبقات ۱-۸ هتلی است که ۱۶۰ اتاق دارد. این هتل علاوه بر امکاناتی که در سایر نقاط برج خلیفه ارائه می‌شود، شامل استخر، کتابخانه، سالن بدنسازی، سرویس اتاق و دربان است.

برج خلیفه

۱۴۴ سوئیت دیگر شامل Armani Residences است که در ۹-۱۶ تعبیه شده اند. این آپارتمان‌های یک و دو خوابه شخصا توسط جورجیو آرمانی طراحی شده اند.

چه زندگی در یک ساختمان مستقل شبیه بهشت شخصی شما باشد یا مانند یک زندان، شکی نیست که ساکنان برج خلیفه از آن لذت برده‌اند. به نظر می‌رسد تنها جنبه دلهره آور، عبور و مرور در طبقات است! البته نگران نباشید، زیرا آسانسور برج قبلاً رکورد بلندترین آسانسور یک ساختمان را داشت که می‌توانست ۵۰۴ متر (۱۶۵۴ فوت) را در یک مرتبه بالا رفتن طی کند.

ترجمه: فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید