۵ نکته مهم و اساسی برای تهیه کباب تابه‌ای

۵ نکته مهم و اساسی برای تهیه کباب تابه‌ای

کباب تابه‌ای نوعی کباب است که با گوشت و داخل ماهی تابه تهیه می‌شود و برای پخت آن نیازی به زغال و منقل نیست.

کد خبر : ۱۱۵۸۵۴
بازدید : ۵۷۲۰

فرادید | کباب یکی از غذا‌های سنتی و محبوب کشور ماست که با انواع گوشت و یا مرغ تهیه می‌شود. کباب‌ها بسیار متنوع هستند که از میان آن‌ها می‌توان به کباب کوبیده، شیشلیک، برگ، سلطانی، چنجه، دنده کباب، جوجه کباب و... اشاره کرد. کباب تابه‌ای نوعی کباب کوبیده است که با گوشت تهیه می‌شود و به جای پختن با آتش و زغال و کباب شدن، داخل ماهی تابه و روی اجاق گاز پخته می‌شود.

به گزارش فرادید، کباب تابه‌ای یک غذای بسیار پر طرفدار و خوشمزه است که طعم متفاوتی از کباب کوبیده دارد و شما می‌توانید این نوع کباب را در منزل به راحتی تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.

در ادامه این مطلب طرز تهیه کباب تابه‌ای همراه با ارائه پنج نکته مهم و اساسی برای تهیه این نوع کباب تقدیم شما کاربران گرامی خواهد شد؛ پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه‌ای

گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
پیاز متوسط: ۲ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
پودر سیر: نصف قاشق چای‌خوری
زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری
سیب زمینی: ۱ عدد
گوجه فرنگی: ۲ عدد
روغن: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کباب تابه‌ای

۵ نکته مهم و اساسی برای تهیه کباب تابه‌ای

مرحله اول: برای تهیه کباب تابه‌ای ابتدا پیاز‌ها را پوست و سپس رنده کنید. آب پیاز را که داخل کاسه جمع شده است، دور بریزید و گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید. حالا پودر سیر، کمی نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران دم کرده غلیظ را به مواد بالا اضافه کنید و با دست همه مواد را خوب ورز بدهید تا مزه‌ها به خورد هم بروند.

مرحله دوم: یک قاشق روغن را کف یک ماهی تابه نچسب بریزید و روغن را در سطح ماهی تابه کاملا پخش کنید. از مایه کباب تابه‌ای به اندازه یک نارنگی بردارید و کف دستتان پهن کنید؛ سپس آن را داخل ماهی تابه بگذارید. همه کباب‌ها را به این صورت درست کنید و داخل ماهی تابه با کمی فاصله کنار هم بچینید.

مرحله سوم: سیب زمینی را پوست و سپس به صورت حلقه‌ای برش بزنید. گوجه فرنگی را هم حلقه حلقه کنید و دور و بر کباب‌ها بچینید. می‌توانید حلقه‌های گوجه را روی کباب‌ها بگذارید تا آب گوجه به کباب نفوذ کند و طعم بهتری ایجاد کند. ماهی تابه را روی حرارت خیلی کم اجاق گاز بگذارید و درب آن را ببندید. حدودا یک ساعت زمان بدهید تا کباب‌ها با شعله کم آب بیندازند و با آبی که پس داده است، بپزند. در مرحله آخر پخت می‌توانید کباب‌ها را پشت و رو کنید تا هر دو طرف آن گریل شود. مراقب باشید آب ماهی تابه کشیده نشود و کباب‌ها نسوزند. در این مرحله کباب تابه‌ای خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با کته زعفرانی میل کنید.

۵ نکته مهم و اساسی برای تهیه کباب تابه‌ای

۱- کباب تابه‌ای را می‌توانید با گوشت گوسفند یا گوساله تهیه کنید؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر کباب تابه‌ای را با گوشت گوسفند درست می‌کنید، گوشت گوسفند در فرآیند پخت آب می‌شود؛ بنابراین سایز آن کوچک می‌شود و باید کباب‌ها را کمی بزرگ‌تر درست کنید؛ اما گوشت گوساله آب نمی‌شود. برای تهیه کباب تابه‌ای بهتر است از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید.

۲- نیازی نیست پیاز را کاملا فشار بدهید تا هرچه آب دارد، پس بدهد. فقط همان آبی را که بعد از رنده کردن پیاز ته کاسه جمع می‌شود، دور بریزید. اگر پیاز را فشرده کنید و همه آبش را بگیرید، کباب تابه‌ای شما بعد از پخت خشک می‌شود.

۳- ادویه کباب تابه‌ای اصیل فقط نمک، فلفل و زردچوبه است؛ بنابراین سعی کنید از سایر ادویه‌ها مثل پاپریکا و... برای تهیه کباب تابه‌ای استفاده نکنید.

۴- برای درست کردن کباب تابه‌ای نیازی به استفاده از روغن زیاد نیست و همین که کف ماهی تابه کمی چرب باشد، کافی است؛ زیرا گوشت در جریان پخت
آب و روغن می‌اندازد و با همان آب و روغن خودش پخته می‌شود.

۵- اگر کباب تابه‌ای آبدار دوست دارید، می‌توانید در انتهای پخت دو قاشق رب گوجه فرنگی را همراه با کمی نمک و فلفل و یک لیوان آب جوش و یک قاشق آب لیمو مخلوط کنید و داخل ماهی‌تابه روی کباب تابه‌ای بریزید و اجازه بدهید غلیظ شود؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید