11 برند غذایی غیر استاندارد در تهران

مدیر کل اداره استاندارد استان تهران گفت: در سال جاری 400 آسانسور دستگاه‌های دولتی و عمومی مورد بازرسی قرار گرفت که فقط هشت دستگاه از آنها با استاندارد مطابقت داشت.

کد خبر : ۱۱۵۹۰
بازدید : ۱۶۲۱
مدیر کل اداره استاندارد استان تهران گفت: در سال جاری 400 آسانسور دستگاه‌های دولتی و عمومی مورد بازرسی قرار گرفت که فقط هشت دستگاه از آنها با استاندارد مطابقت داشت.

به گزارش ایسنا، مسلم بیات امروز - یکشنبه - در نشستی خبری با اشاره به انجام بیش از 50 هزار مورد بازرسی توسط کارشناسان استاندارد از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: حدود 16 هزار گواهی تایید ایمنی و عملکرد آسانسور برای آسانسورهای تازه نصب شده در تهران صادر شده و این در حالی است که از 400 آسانسور فعال دستگاه‌های دولتی و عمومی که سال‌ها قبل نصب شده‌اند و مطابق قانون باید هر ساله بازرسی ادواری توسط بهره‌برداران برای آنها صورت گیرد تنها هشت آسانسور منطبق با استاندارد بودند.

وی با بیان این‌که بازرسی آسانسور و اخذ گواهی بازرسی ایمنی و عملکرد مشمول مقررات اجباری استاندارد است و بدون اخذ آن پایان کار شهرداری صادر نمی‌شود، ادامه داد: این گواهینامه دارای اعتبار یکساله است و آسانسورها باید در دوره‌های یکساله مورد بازرسی‌ مجدد قرار گیرند که این موضوع از نظر مدیران و متولیان دستگاه‌های اجرایی مغفول مانده است که در نتیجه آن تنها دو درصد از آسانسورهای مذکور استاندارد‌ند.

جلوگیری از ورود 133 محموله وارداتی غیراستاندارد به کشور
بیات همچنین از عدم انطباق 133 محموله وارداتی با استاندارد‌های مربوطه در سال جاری خبر داد و گفت: هیچ گواهی عدم صادراتی نیز صادر نشده است و کالاهای مرجوعی وارداتی غیراستاندارد شامل نوشابه گازدار، چای، تبلت، شارژر، پاوربانک، DVR، آدابتور، دوربین مداربسته، نوت بوک، پنل دستگاه‌های گرمایش، ترازوی آزمایشگاهی، افزودنی رنگ، شامپو، اتوی مو، عینک آفتابی، پارچه، فیلتر روغن و آیینه مانیتور خودرو بوده است.

به گفته مدیر کل اداره استاندارد تهران، در این مدت بیش از 8000 مورد درخواست حذف بازرسی توسط کارشناسان اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی بررسی شده و در مجموع به 16 هزار و 346 محموله وارداتی منطبق با ضوابط استاندارد مجوز ترخیص از گمرکات تهران داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به انجام بیش از 30 هزار مورد بازرسی از واحدهای تولید و عرضه در استان تهران از ابتدای سال تاکنون گفت: در نتیجه این بازرسی‌ها پروانه استاندارد 265 واحد تولید و عرضه تعلیق و ابطال شد.

بیات با بیان این‌که برای حدود 500 فرآورده پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده و پروانه بیش از 1800 فرآورده نیز تمدید شده است، اظهار کرد: در همین مدت بیش از 200 پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد و پروانه تایید صلاحیت 18 آزمایشگاه همکار با استاندارد نیز به دلیل رعایت نکردن شرایط استاندارد تعلیق یا ابطال شد.

مدیر کل اداره استاندارد تهران همچنین از توقیف 20 هزار لامپ غیراستاندارد در تهران خبر داد و اظهار کرد: در طرح بازرسی ضربتی بازرسان استاندارد از بازار لاله‌زار تهران 20 هزار عدد انواع لامپ‌های LED، رشته‌ای و CFL به دلیل بی‌کیفیتی و نداشتن مجوز استاندارد توقیف شد که این لامپ‌ها با نام‌های تجارتی مدیا، اکو، نیتره، یاسنور و اطلس نور توزیع شده بودند.

به گفته وی از ابتدای سال تاکنون 44 هزار و 700 متر سیم و کابل و 9834 کلید مینیاتور غیراستاندارد نیز توسط بازرسان استاندارد کشف و توقیف شده است.

اعلام 11 برند غذایی غیر استاندارد در تهران
بیات همچنین با اشاره به ابطال و تعلیق 223 پروانه استاندارد فرآورده‌های غذایی در تهران در سال جاری اظهار کرد: کباب‌لقمه 70 درجه گوشت قرمز با نام تجارتی "احسان"، اسنک با نام تجارتی "نانانمکی"، دوغ بدون گاز گرمادیده با نام تجارتی "رهبان"، دی کلسیم فسفات با نام تجارتی دارویی "پرتوبشاش"، کیک با نام تجارتی "پچ‌پچ"، فرآورده یخی خوراکی با نام تجارتی "روز"، پروتئین سویا با نام تجارتی "گلها"، قند شکسته با نام تجارتی "پرنیان"، برنج با نام تجارتی "پدید" و خدمات سردخانه "امین‌زاده" و "استقلال" پروانه استانداردشان ابطال شده است.

مدیر کل استاندارد تهران در ادامه با بیان این‌که 237 هزار بلوک سیمانی غیراستاندارد در سال جاری در تهران توقیف شده است، گفت: در این مدت کارشناسان استاندارد مقادیر زیادی مصالح ساختمانی غیراستاندارد شامل 10 هزار جدول بتنی، بیش از 12 هزار تن شن و ماسه، 3000 عدد موزاییک، 28 تن میلگرد، 1400 تن آجر فشاری، 200 تن ناودانی، 8000 تیرچه، حدود 7000 کیلو چسب کاشی، 1000 قطعه بلوک سقفی، پلی استایرن و مقادیر زیادی پروفیل چارچوبی و شیشه ساختمانی را به علت نداشتن مجوز و کیفیت استاندارد توقیف و دو واحد تولید شن و ماسه را پلمپ کردند. براساس گزارش استاندارد تهران در ماه گذشته نیز بازرسان استاندارد سیمان با نام تجاری سیمان شمال را به علت تولید در زمان ابطال پروانه در جاده آبعلی توقیف کردند.

وی همچنین با اشاره به سختگیرانه‌تر شدن معیارهای انتخاب واحد‌های تولیدی برتر از نظر استاندارد در سال جاری ادامه داد: چهار واحد تولیدی کوشش رادیاتور برای فرآورده رادیاتور اتومبیل، اتحاد موتور برای فرآورده شمع خودرو، پاکدشت بتن برای فرآورده بتن آماده و شرکت نفت ایرانول برای فرآورده روغن موتور پس از کسب حدنصاب امتیاز به عنوان تولید‌کنندگان برتر انتخاب شدند و در روز سه‌شنبه هفته جاری تقدیر خواهند شد.

هزار مخزن سی ان جی غیراستاندارد معدوم شد
بیات در ادامه با بیان این‌که 15 هزار مخزن سی ان جی اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در سال جاری مورد بازرسی قرار گرفتند، اظهار کرد: از این تعداد حدود 1000 مخزن مشکل استاندارد داشت که از دسترس خارج شد و برای عدم امکان استفاده مجدد پرس شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید