پنج نکته مهم برای تهیه مربای هویج

پنج نکته مهم برای تهیه مربای هویج

مربای هویج یکی از انواع مرباهای خوشمزه و سنتی است که دستور تهیه بسیار آسانی دارد.

کد خبر : ۱۱۶۰۳۲
بازدید : ۱۰۷۷

فرادید | مربا یکی از خوراکی‌های خوشمزه و پر طرفدار است که از دیرباز روش مناسبی برای نگهداری طولانی مدت میوه بوده است. مربا در سفره صبحانه جایگاه ویژه‌ای دارد که معمولا همراه با کره یا خامه سرو می‌شود. مربا‌ها انواع گوناگونی دارند که از ترکیب شکر با میوه‌های گوناگون تهیه می‌شوند.

به گزارش فرادید، مربای هویج یکی از انواع پرطرفدار و خوشمزه مرباست که دستور تهیه بسیار آسانی دارد و با مواد در دسترس و ارزان قابل تهیه است. برای تهیه مربای هویج خوشمزه و غلیظ در منزل رعایت برخی نکات مهم لازم است که در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای هویج همراه با ارائه پنج نکته مهم برای تهیه این مربای خوشمزه تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه مربای هویج

هویج: ۱ کیلو
شکر: ۱ کیلو
گلاب: نصف لیوان
پودر هل: ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری
خلال پسته: ۲ قاشق غذاخوری
آب: ۲ لیوان

طرز تهیه مربای هویج

۵ نکته طلایی برای تهیه مربای هویج

مرحله اول: برای شروع کار ابتدا هویج را خوب بشویید و بعد از پوست کردن رنده کنید. هویج‌های رنده شده را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید. اجازه بدهید هویج بدون آب حدود ده دقیقه روی حرارت بماند؛ سپس ۲ لیوان آب را به قابلمه اضافه کنید. حرارت اجاق گاز را زیاد کنید تا آب و هویج به جوش بیاد؛ سپس شکر را کم کم به قابلمه اضافه کنید.

مرحله دوم: مربا را هم بزنید تا شکر کاملا با هویج مخلوط شود. بعد از اینکه مربا به جوش آمد، حرارت اجاق گاز را کم کنید و کف‌های روی قابلمه را جمع کنید. در این مرحله حرارت اجاق گاز را کم کنید و اجازه بدهید مربا بپزد.

مرحله سوم: حدودا یک ساعت و نیم زمان لازم است تا مربا بپزد. بعد از این مدت زمان پودر هل را همراه با گلاب، زعفران و خلال پسته به قابلمه اضافه کنید. حالا درب قابلمه را ببندید و سی دقیقه دیگر زمان بدهید تا مربا روی حرارت بماند و جا بیفتد. بعد از اینکه مربای هویج آماده شد، اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه بدهید مربا کاملا خنک شود و بعد داخل شیشه‌های خشک و تمیز بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید.

۵ نکته مهم برای تهیه مربای هویج

۱- برای تهیه مربای هویج بهتر است حتما مربا را رنده کنید، در این صورت مربای هویج شما رنگ و بافت بهتری پیدا خواهد داشت.

۲- مربای هویج نباید بیش از حد رقیق شود و علت اصلی شکرک و کپک زدن مربا رقیق بودن بیش از حد آن است؛ بنابراین قبل از اینکه آب مربا کاملا خشک شود، اجاق گاز را خاموش کنید.

۳- هرگز مربا را به صورت داغ داخل شیشه نریزید. همیشه اجازه بدهید مربا کاملا خنک شود؛ سپس آن را داخل شیشه‌های خشک و تمیز جا کنید.

۴- زعفران را از دستور تهیه مربا حذف نکنید. زعفران در رنگ و عطر مربای هویج تاثیر زیادی دارد.

۵- همیشه کف‌های روی مربا را بگیرید تا مربای شما در نهایت شفاف و خوشرنگ شود.

۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید