(عکس) قیمت تمام شده «هایما ۸ S» جدیدترین شاسی‌بلند ایران چند؟!

(عکس) قیمت تمام شده «هایما ۸ S» جدیدترین شاسی‌بلند ایران چند؟!

قیمت پایه این خودرو در بورس کالا ۹۳۴ میلیون تومان بود که با افزودن هزینه‌های جانبی (۱۳ درصد مالیات و عوارض و ۴.۴ میلیون تومان هزینه‌های جانبی) به آن، قیمت کارخانه هایما ۸S محاسبه می‌شود که برابر با یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان است.

کد خبر : ۱۱۶۴۱۱
بازدید : ۱۷۷۳۰

هایما ۸ S، جدیدترین شاسی‌بلند ایران خودرو که خرداد امسال در نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران معرفی شده بود، برای اولین بار عرضه شد و این عرضه از طریق فروش در بورس کالا اتفاق افتاد.

تالار خودرو بورس کالای ایران امروز یکشنبه ۱۱ دی میزبان عرضه ۴ هزار دستگاه پژو ۲۰۷ دستی (کم‌آپشن) و ۵۰۰ دستگاه خودرو هایما ۸ S اتوماتیک بود.


میانگین قیمت معاملات هایما ۸ S یک میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان بود. به این ترتیب، این خودرو حدود یک میلیارد و ۶۷۶ میلیون تومان کشف قیمت شد. قابل ذکر است که قیمت تمام شده حاصل افزودن ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده و عوارض، ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار تومان هزینه ثابت جانبی و نیز ۷ درصد هزینه خواب پول (با فرض نرخ سود ماهانه ۲ درصد) به قیمت معامله است.

قیمت پایه این خودرو در بورس کالا ۹۳۴ میلیون تومان بود که با افزودن هزینه‌های جانبی (۱۳ درصد مالیات و عوارض و ۴.۴ میلیون تومان هزینه‌های جانبی) به آن، قیمت کارخانه هایما ۸S محاسبه می‌شود که برابر با یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان است. قیمت پایه در واقع کمترین قیمتی است که تولیدکننده حاضر به فروش خودروی خود با آن نرخ است.

میزان رقابت (درصد تغییر نرخ نسبت به قیمت پایه) برای این خودرو ۴۸ درصد بود.

قیمت تمام شده «هایما ۸ S»

خرید پژو ۲۰۷ دستی ۶۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار

در سوی دیگر نسخه اقتصادی‌تر پژو ۲۰۷ دستی که با رینگ فولادی (به جای آلومینیومی)، ترمز‌های عقب کاسه‌ای و همچنین فرمان هیدرولیک (به جای برقی) عرضه می‌شود دوباره در بورس کالا عرضه شد و این بار حجم عرضه آن دو برابر شده و به ۴ هزار دستگاه رسیده بود.

این خودرو بیش از ۸ هزار تقاضا داشت و میانگین قیمت معاملات آن با رقابت ۱۱۶ درصدی در نرخ ۴۰۰ میلیون تومان انجام شد. با اضافه کردن هزینه‌هایی که بالاتر ذکر کردیم (از جمله خواب پول)، قیمت تمام شده پژو ۲۰۷ دستی فرمان هیدرولیک ۴۸۹ میلیون تومان می‌شود. این رقم همچنان ۵۷ میلیون تومان معادل ۱۰.۵ درصد ارزان‌تر از قیمت بازار است.

پژو ۲۰۷ دستی ۴ دی هم عرضه شده بود که آن زمان به طور متوسط ۴۱۰.۵ میلیون تومان معامله شده بود.

قیمت تمام شده پژو 207

منبع: فردای اقتصاد

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید