اولین فردِ دنیا که ۲۰۰میلیارد دلار ضرر می‌کند، کیست؟

اولین فردِ دنیا که ۲۰۰میلیارد دلار ضرر می‌کند، کیست؟

ماسک در سال ۲۰۲۲ برای تأمین بودجه‌ی تصاحب توییتر، میلیارد‌ها دلار از سهام تسلا را فروخت. بر اساس شاخص ثروت بلومبرگ، سهام تسلا دیگر بزرگ‌ترین دارایی ایلان ماسک محسوب نمی‌شود.

کد خبر : ۱۱۶۵۱۷
بازدید : ۲۹۴۹

بر اساس شاخص ثروت بلومبرگ، ایلان ماسک در یک سال اخیر ۲۰۰ میلیارد دلار از دارایی اش را از دست داده است. او نخستین فردی است که چنین رکوردی ثبت می‌کند.

ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱ به دومین فرد در دنیا تبدیل شد که ثروت شخصی‌اش از مرز ۲۰۰ میلیارد دلار عبور می‌کند. او ماه‌ها پس از جف بیزوس، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق آمازون، به این دستاورد بزرگ رسید.

ایلان ماسک تا یک ماه قبل ثروتمندترین فرد دنیا بود

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس اکنون یک رکورد دیگر در اختیار دارد: او تنها فرد در دنیا محسوب می‌شود که ۲۰۰ میلیارد دلار از ثروت شخصی‌اش را از دست می‌دهد.

ماسک که اکنون ۵۱ سال سن دارد و مشغول مدیریت همزمان چند شرکت بزرگ است، در ماه‌های اخیر با افت ثروت مواجه شده است. در پی سقوط سهام تسلا، ارزش دارایی‌های ایلان ماسک به ۱۳۷ میلیارد دلار کاهش یافت.

در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۳ آبان ۱۴۰۰) ارزش ثروت ایلان ماسک به ۳۴۰ میلیارد دلار رسید و هرگز از آن فراتر نرفت. ماسک تا یک ماه قبل ثروتمندترین فرد دنیا بود، تا این‌که جایگاه خود را به برنارد آرنو واگذار کرد.

به گزارش بلومبرگ، ثروت ایلان ماسک تا حد زیادی به عملکرد تسلا در بازار‌های مالی ارتباط دارد. ارزش بازار خودروساز آمریکایی در سال ۲۰۲۱ به یک تریلیون دلار رسید و این شرکت توانست نام خودش را در کنار اپل، مایکروسافت، آمازون و آلفابت در تاریخ ثبت کند. این دستاورد در حالی ثبت شد که خودرو‌های برقی تسلا تنها بخش کوچکی از صنعت خودرو را به خود اختصاص داده بودند.

حال‌که رقبای تسلا حضور پررنگ‌تری در بازار خودرو‌های برقی دارند، این شرکت با روز‌های درخشان خداحافظی کرده است.

تسلا در راستای افزایش تعداد مشتریانش در اقدامی کم‌سابقه تخفیف ۷٬۵۰۰ دلاری برای خریداران آمریکایی در نظر گرفت. همزمان گفته می‌شود که حجم تولید خودرو‌های تسلا در کارخانه‌ی بزرگ شانگ‌های در حال کاهش است.

در همین حین که فشار بر تسلا افزایش می‌یابد، ایلان ماسک بخش قابل‌توجهی از زمان خود را صرف توییتر می‌کند. او چند ماه پیش شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور را با پرداخت ۴۴ میلیارد دلار تصاحب کرد. ماسک از زمان تصاحب توییتر، این پلتفرم را زیر و رو کرده است.

ماسک در سال ۲۰۲۲ برای تأمین بودجه‌ی تصاحب توییتر، میلیارد‌ها دلار از سهام تسلا را فروخت. بر اساس شاخص ثروت بلومبرگ، سهام تسلا دیگر بزرگ‌ترین دارایی ایلان ماسک محسوب نمی‌شود.

او اکنون ۴۴ میلیارد دلار سهام در تسلا و ۴۴٫۸ میلیارد دلار سهام در اسپیس ایکس دارد. بر اساس اسناد مالی، ایلان ماسک صاحب ۴۲٫۲ درصد از سهام اسپیس ایکس است.

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید