پرفروش‌ترین برنج‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی کدامند؟

پرفروش‌ترین برنج‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی کدامند؟

برنج پاکستانی چارلی که در کیسه‌های ۱۰ کیلویی فروخته می‌شود، یکی از پرفروش‌ترین گزینه‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی و خرده‌فروشی‌هاست.

کد خبر : ۱۱۶۵۴۹
بازدید : ۲۹۶۳

فهرست پرفروش‌ترین برنج‌های فعلی بازار تقریبا به شکل مساوی بین مدل‌های ایرانی و خارجی تقسیم شده است

قیمت برنج ایرانی طبق آخرین آمار‌های رسمی به‌طور متوسط کیلویی ۱۱۴ هزار تومان است. رقمی که از یک طرف شامل برنج‌های گران‌قیمت طارم هاشمی و ... می‌شود و از یک طرف مدل‌های ارزان‌تر ایرانی بازار را دربرمی‌گیرد. همین عدد ۱۱۴ هزار تومانی که به آبان امسال اختصاص دارد، به معنی رشد ۱۰۶ درصدی قیمت برنج ایرانی ظرف یک سال گذشته است و احتمالا به‌همین دلیل تقریبا نیمی از کیسه‌های پرفروش فعلی بازار، برنج‌های خارجی محسوب می‌شوند.

۱- برنج پاکستانی چارلی که در کیسه‌های ۱۰ کیلویی فروخته می‌شود، یکی از پرفروش‌ترین گزینه‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی و خرده‌فروشی‌هاست. قیمت این کیسه‌ها ۲۹۲ هزار تومان است که به‌این ترتیب می‌توانیم ارزش هر کیلو از آن را ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان بدانیم. برند چارلی در سایر محصولات غذایی مثل کمپوت و ... فعالیت دارد و به‌جز همین کیسه‌ها، دو نوع برنج دیگر با اسم‌های برنج درجه یک پاکستانی چارلی و برنج پاکستانی سیله چارلی را به بازار فرستاده است.

۲- برنج نیم‌دانه گلستان را در بسته‌های یک کیلویی تقریبا ۶۵ هزار تومان فروخته می‌شود. اگر قیمت هر کیلو برنج درجه یک ایرانی را طبق همان آمار‌های مربوط به آبان ۱۴۴ هزار تومان بدانیم، خرید بسته‌های یک کیلویی برنج نیم‌دانه گلستان که از نوع طارمی است، تقریبا ۸۰ هزار تومان کمتر تمام می‌شود. درکنار ارزان بودن، این را هم باید اضافه کنیم که برخی از خریداران برنج نیم‌دانه گلستان آن را برای غذا‌های پلویی پیشنهاد نمی‌کنند و این برنج را گزینه مناسبی برای شیربرنج، فرنی و ... می‌دانند.

۳- برنج هاشمی گلستان که در بسته‌های ۲.۲۶ کیلویی فروخته می‌شود، یکی دیگر از محبوب‌ترین گزینه‌هاست. این یکی که با دانه‌های کامل و با اسم برنج معطر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها موجود است و قیمتش به حدود ۳۳۷ هزار تومان رسیده است. یعنی قیمت یک کیلو از آن معادل تقریبا ۱۵۰ هزار تومان است و جزو گران‌ترین برنج‌هایی است که خریداران سراغش می‌روند.

۴- برنج دم‌سیاه آقاجانیان درحال حاضر بین پرفروش‌ترین برنج‌های بازار قرار گرفته است. کیسه‌های ۱۰ کیلویی این برنج را یک میلیون و ۳۵۵ هزار تومان می‌فروشند که باید ارزش هر کیلو از آن را ۱۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان بدانیم. البته کیسه‌های برنج دم‌سیاه آقاجانیان، گران‌ترین گزینه در همین برند نیست و مثلا کیسه‌های برنج دودی و برنج کشت دوم آن را به ترتیب کیلویی ۱۴۵ و ۱۳۹ هزار تومان می‌فروشند.

۵- برنج پاکستانی باسماتی طبیعت را باید یکی دیگر از پرفروش‌ترین گزینه‌های بازار بدانیم که آن را در کیسه‌های ۱۰ کیلویی، ۵۶۶ هزار تومان می‌فروشند؛ کیلویی ۵۶ هزار و ۶۰۰ تومان و این یعنی همزمان برنج پاکستانی باسماتی طبیعت یکی از گران‌ترین برنج‌های خارجی بازار هم محسوب می‌شود. معمولا از اسم باسماتی به‌عنوان یک شگرد فروش استفاده می‌کنند و منظور همان دانه‌های بلند است که البته طبیعت روی این کیسه‌ها از اسم سوپرباسماتی استفاده کرده است.

۶- برنج شیرودی معمولا جزو ارزان‌ترین مدل‌های ایرانی است و در اصل از ترکیب برنج طارم و خزر درست می‌شود. برند آقامیر کیسه‌های ۱۰ کیلویی آن را ۵۷۵ هزار تومان می‌فروشد که این رقم از برخی گزینه‌های خارجی هم کمتر است. از آن طرف این را هم باید اضافه کنیم که معمولا برنج‌های شیرودی عطر و بوی زیادی ندارند و توصیه می‌شود آن را با سایر برنج‌ها ترکیب کرد.

جدول فروش

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید