(تصاویر) سفران لانگ کورس؛ از عجیب‌ترین‌های کمپانی رنو!

(تصاویر) سفران لانگ کورس؛ از عجیب‌ترین‌های کمپانی رنو!

سفران لانگ کورس از درب عقب به بعد طراحی نامتعارفی را به اشتراک می‌گذارد. چراغ‌های عقب و شیب درب این قسمت نیز همین وضعیت را دارند.

کد خبر : ۱۱۶۵۷۶
بازدید : ۸۲۵۷

سفران یکی از محصولات کمپانی رنو است که در فاصله سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ روی خط تولید قرار داشت. در زمان تولید، محصولات خانواده سفران گران‌ترین‌های رنو بودند و در رده خودرو‌های لوکس این کمپانی قرار داشتند. مجموعا حدود ۳۰۰ هزار دستگاه سفران تولید شد که در مقایسه با سایر محصولا رنو عدد کمی محسوب می‌شود.

اما در این مطلب سراغ عجیب‌ترین محصول سفران می‌رویم که در سال ۱۹۹۴ و طی نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد. این خودرو سفران لانگ کورس نام داشت. البته در برخی از منابع به نام دقیق تر؛ سفران وی ۶ توربو لانگ کورس اشاره شده است.

سفران لانگ کورس

همانطور که از نام این رنو مشخص است، در بخش پیشرانه از تپنده ۶ سیلندر توربودوقلو با ۲۵۰ اسب بخار خروجی استفاده شد. سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار داشت. سفران لانگ کورس از درب عقب به بعد طراحی نامتعارفی را به اشتراک می‌گذارد. چراغ‌های عقب و شیب درب شیشه‌ای این قسمت نیز همین وضعیت را دارند.

این نمونه اولیه یا نسخه پروتوتایپ با توجه به فروش پایین محصولات خانواده سفران هیچ گاه برای حضور در خط تولید انبوه مورد توجه رنو قرار نگرفت. البته ظاهر عجیب و غریب آن نیز عملا ریسک بالایی را برای عبور از نسخه پروتایپ طلب می‌کرد که در نهایت کسی در رنو آن را عهده دار نشد.

سفران لانگ کورس
همین نمونه اولیه در سال ۲۰۱۲ طی یک حراج و با ۲۲۶۳۶ یورو به مالک جدید واگذار شد.

سفران لانگ کورس

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید