راهنمای خرید شش خوراکی با اسم کشور‌های خارجی

راهنمای خرید شش خوراکی با اسم کشور‌های خارجی

بسته‌های ۲۵۰ گرمی بیکن فرانسوی را در سوپرمارکت‌ها تقریبا ۱۲۴ هزار تومان می‌فروشند که به این ترتیب قیمت هر کیلو از آن تقریبا نیم‌میلیون تومان هزینه دارد. به‌جز بیکن فرانسوی الان انواع و اقسام خوراکی‌ها را می‌شود با اسم کشور‌های خارجی پیدا کرد.

کد خبر : ۱۱۶۵۹۸
بازدید : ۹۶۸۴

قیمت گوشت گوساله طبق آخرین آمار‌های رسمی کیلویی ۲۳ هزار تومان از گوشت گوسفندی بیشتر است و قیمت یک کیلو گوشت ماهیچه به حدود ۲۸۰ هزار تومان رسیده، اما خرید بیکن ایرلندی می‌تواند بیشتر تمام شود.

بسته‌های ۲۵۰ گرمی بیکن فرانسوی را در سوپرمارکت‌ها تقریبا ۱۲۴ هزار تومان می‌فروشند که به این ترتیب قیمت هر کیلو از آن تقریبا نیم‌میلیون تومان هزینه دارد. به‌جز بیکن فرانسوی الان انواع و اقسام خوراکی‌ها را می‌شود با اسم کشور‌های خارجی پیدا کرد.

۱- ترشی اسپانیایی از سرکه، زیتون سبز، زیتون سیاه، ترب سفید، گل کلم، خیارشور، ذرت، انبه، هویج، قارچ، رب گوجه فرنگی، سیر، موسیر، نمک و البته فلفل تشکیل شده است. درحال حاضر ترشی اسپانیایی را می‌شود از دوتا برند در بازار پیدا کرد. اولی ترشی اسپانیایی برند خوش‌طعم بهار است که قیمت آن در شیشه‌های ۶۸۰ گرمی ۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان است. آن یکی ترشی اسپانیایی برند بدر محسوب می‌شود که در شیشه‌های ۶۵۰ گرمی، اما گران‌تر فروخته می‌شود؛ تقریبا ۷۰ هزار تومان.

۲- فرنچ فرایز می‌تواند یک اسم مرموز باشد، اما درواقع همان سیب‌زمینی سرخ‌کرده است و، چون اولین بار سرباز‌های آمریکایی آن را در منطقه فرانسوی‌زبان امتحان کردند، اسمش را فرنچ فرایز گذاشتند. البته بلژیکی‌ها اعتقاد دارند آن‌ها برای اولین بار سیب‌زمینی سرخ‌شده را اختراع کرده‌اند و شرکت باتو هم می‌گوید فرنچ‌فرایز‌های خودش را به شیوه بلژیکی‌ها درست کرده است. الان بسته‌های فرنچ فرایز بلژیکی را در بسته‌های ۷۵۰ گرمی برند باتو تقریبا ۵۰ هزار تومان می‌فروشند.

۳- پنیر کممبر یا کامامبر یک جور پنیر فرانسوی است که قدمت آن به حدود ۲۰۰ سال پیش برمی‌گردد. این پنیر را معمولا برای تهیه کیک، ساندویچ یا دسر استفاده می‌کنند که در اصل از شیر گاو ساخته شده است. برند کاله پنیر فرانسوی‌های کممبر را در جعبه‌های ۲۰۰ گرمی تقریبا ۱۱۰ هزار تومان می‌فروشد و می‌توانیم ارزش هر کیلو از آن را حدود ۴۴۰ هزار تومان بدانیم.

۴- بعد از سوسیس آلمانی و سوسیس بلغاری حالا پای بیکن‌های فرانسوی و ایرلندی به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای باز شده است. معمولا در کشور‌های خارجی از گوشت خوک برای تهیه بیکن استفاده می‌شود، اما اینجا بیکن را با گوشت گوساله درست می‌کنند. ۲۵۰ گرم از بیکن فرانسوی برند ۲۰۲ را که از ۹۷ درصد گوشت گوساله تشکیل شده ۱۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان و ۲۵۰ گرم از بیکن ۹۷ درصد گوشت گوساله ایرلندی برند کاپو را حدود ۱۱۵ هزار تومان می‌فروشند. به‌این ترتیب خرید هر کیلو از بیکن‌های موجود در بازار گران‌تر از گوشت ماهیچه و سردست گوساله تمام می‌شود.

۵- ماست ایسلندی توسط وایکینگ‌های باستانی در این کشور ساخته شده است و از ماست‌های آمریکایی و اروپایی غلیظ‌تر است. ماستی که باید غلیظ و بدون چربی باشد و پروتئین آن چند برابر ماست‌های دیگر است. الان ماست‌های ایسلندی فعلی را برند کاله راهی بازار کرده که ظرف‌های ۴۰۰ گرمی آن را در سوپرمارکت‌ها ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و ظرف‌های ۹۰۰ گرمی را ۶۹ هزار تومان می‌فروشند.

۶- تمر هندی را به این دلیل جزو فهرستمان آوردیم که یادتان بندازیم الان قیمتش در پلاستیک‌های ۲۵۰ گرمی برند فاخر به ۴۰ هزار تومان رسیده و می‌توانیم قیمت هر کیلو از آن را حدود ۱۶۰ هزار تومان بدانیم. یعنی گران‌تر از موز و خیلی از خوراکی‌های دیگر. البته به‌جز برند فاخر، تمر هندی برند شیپ هم در بقالی‌ها وجود دارد و در پلاستیک‌های ۲۵۰ گرمی ۳۱ هزار تومان فروخته می‌شود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید