جزئیات بخشش قاتل مادرزن به خاطر روز مادر

جزئیات بخشش قاتل مادرزن به خاطر روز مادر

متهم که از جنایت پشیمان بود، در اعترافاتش بیان کرد: قصد کشتن مادر زنم را نداشتم. من تازه ازدواج کرده بودم و از این اختلافات خسته شده بودم. روز حادثه هم از روی عصبانیت دست به چاقو شدم می‌خواستم برادرزنم را بزنم که این جنایت رخ داد.

کد خبر : ۱۱۶۶۲۳
بازدید : ۹۳۰۶

مرد زندانی که از ۱۰ سال قبل به جرم قتل مادرزنش به قصاص محکوم شده بود با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران موفق شد از مادر مقتول و ۶ فرزند وی رضایت بگیرد.

این حادثه ۹ تیر سال ۹۱ در بومهن رخ داد؛ وقتی اهالی محل با شنیدن صدای فریاد‌های یکی از همسایه‌ها به خیابان آمدند مرد جوانی را دیدند که سراسیمه و آشفته از خانه همسایه بیرون آمد و متواری شد. لحظاتی بعد نیز زن جوانی سراسیمه بیرون آمد و با فریاد از قتل مادرش خبر داد.

این جنایت خیلی زود به بازپرس قتل بومهن و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد و تیم جنایی لحظاتی بعد وارد محل جنایت شدند.

دختر مقتول که شاهد جنایت بود زمانی که مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت، گفت: شوهرم عامل این جنایت است.

ما چند سال قبل ازدواج کردیم، اما از همان ابتدا با هم اختلاف داشتیم. اختلافات ما روز به روز بیشتر می‌شد تا اینکه چند روز قبل در یکی از درگیری‌ها، خانه را ترک کرده و به حالت قهر به خانه مادرم آمدم.

امشب شوهرم برای آشتی به اینجا آمد، اما باز هم دعوایمان شد و با امیر، برادرم تماس گرفتیم و از او خواستیم خودش را به خانه برساند. امیر هم که در نزدیکی خانه بود، خودش را به خانه رساند و با شوهرم درگیر شد.

شوهرم هم از روی عصبانیت چاقویی برداشت و خواست امیر را بزند که مادرم خودش را سپر بلا کرد و چاقو به مادرم خورد و کشته شد.

با شناسایی هویت عامل جنایت، تحقیقات برای دستگیری داماد فراری ادامه یافت و ۱۵ روز بعد دستگیر شد.

متهم که از جنایت پشیمان بود، در اعترافاتش بیان کرد: قصد کشتن مادر زنم را نداشتم. من تازه ازدواج کرده بودم و از این اختلافات خسته شده بودم. روز حادثه هم از روی عصبانیت دست به چاقو شدم می‌خواستم برادرزنم را بزنم که این جنایت رخ داد.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع و متهم محاکمه شد.

وی با ابراز پشیمانی خواهان بخشش از سوی اولیای دم که مادر مقتول و ۶ فرزندش بودند، شد. اما آن‌ها درخواست قصاص قاتل را داشتند و قضات نیز پس از محاکمه او را به قصاص محکوم کردند.

۱۰ سال حبس

با تأیید حکم قصاص از سوی دیوانعالی کشور، پرونده برای اجرای حکم به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد. در این مرحله اولیای دم باید تفاضل دیه پرداخت می‌کردند تا داماد به مجازات برسد، اما از آنجایی که اولیای دم توانایی پرداخت تفاضل دیه را نداشتند، مرد زندانی در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

با گذشت ۱۰ سال از این جنایت محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و امین کرمانی، دادیار شعبه چهارم دادسرا، چندین جلسه صلح و سازش با اولیای دم برگزار کردند و در نهایت مادر مقتول و ۶ فرزندش به احترام حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت روز زن، بدون چشمداشتی از قصاص قاتل گذشت کردند.

مادر مقتول زمانی که برگه رضایت را امضا می‌کرد، گفت: در این مدت خانواده محکوم بار‌ها به سراغمان آمده و درخواست بخشش کردند. من مادرم و دلم نمی‌خواهد مادری داغ فرزندش را ببیند. به همین دلیل به حرمت حضرت فاطمه (س) و به خاطر مادرش از قصاص گذشت کردم.

با رضایت اولیای دم و بخشش محکوم پس از ۱۰ سال، پرونده او برای محاکمه از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری تهران ارجاع خواهد شد و باتوجه به مدت حبس، بزودی از زندان آزاد خواهد شد.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید