آماده باش برای بارش برف و باران و بادشدید در ۹ استان

آماده باش برای بارش برف و باران و بادشدید در ۹ استان

امدادگران سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در این مناطق به حالت آماده‌باش درآمده و آمادگی مواجهه با هرگونه حادثه احتمالی ناشی از بارش برف و باران و وقوع کولاک و باد شدید را دارند. البته لازم است مردم نیز یکسری نکات را مورد توجه قرار داده و ضمن پرهیز از تردد غیرضروری از صعود به ارتفاعات و نیز حضور در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها نیز خودداری کنند.

کد خبر : ۱۱۶۷۴۹
بازدید : ۱۱۰۳۴

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران ۹ استان کشور درپی پیش‌بینی بارش شدید برف و باران، کولاک و باد شدید در ۹ استان کشور خبر داد.

مهدی ولیپور با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران، وزش شدید باد و بارش برف در ۹ استان کشور گفت: برابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی از روز چهارشنبه تا روز جمعه شاهد بارش شدید باران و وزش شدید باد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام، فارس، بوشهر، لرستان و هرمزگان خواهیم بود. همچنین از روز چهارشنبه تا پنجشنبه نیز بارش شدید برف؛ وقوع کولاک و کاهش دما در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان اصفهان پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در همین راستا نیز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود در این ۹ استان را به حالت آماده‌باش درآورده است، گفت: امدادگران سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در این مناطق به حالت آماده‌باش درآمده و آمادگی مواجهه با هرگونه حادثه احتمالی ناشی از بارش برف و باران و وقوع کولاک و باد شدید را دارند. البته لازم است مردم نیز یکسری نکات را مورد توجه قرار داده و ضمن پرهیز از تردد غیرضروری از صعود به ارتفاعات و نیز حضور در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها نیز خودداری کنند.

ولیپور درباره امکانات و تجهیزات مورد نیاز نیز گفت: برخی از امکانات و تجهیزات لجستیکی مورد نیاز نیز تامین شده و در اختیار امدادگران قرار دارد. طرح زمستانه سازمان امدادونجات نیز در سراسر کشور در حال اجراست و تمام پایگاه‌های ثابت و سیار ما از آمادگی لازم برخوردار هستند.

وی به رانندگان نیز توصیه کرد که هنگام عبور از گردنه‌ها و مسیر‌های برفگیر حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند. قبل از حرکت نیز از پربودن باک خودرو و سالم بودن تجهیزاتی مانند برف‌پاک کن، بخاری و ... مطمئن شوند. تا حد امکان نیز از انجام سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید