خداحافظی با «کن بلاک» سلطان دریفت

خداحافظی با «کن بلاک» سلطان دریفت

کنت پل بلاک ورزشکاری بود که می‌توان او را یک ورزشکار حرفه‌ای در رشته‌های اکشن دانست. از رالی گرفته تا اسکیت بورد، اسنوبورد و موتورکراس. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۲۰۰۵ یعنی در حوالی چهل سالگی آغاز کرد. سنی که اغلب رانندگان در آن سن بازنشسته می‌شوند. موفقیت او در رالی آمریکا باعث شد که کار خود را با فورد آغاز کند، اما استعداد اصلی او صرفا در رالی نبود.

کد خبر : ۱۱۶۸۵۰
بازدید : ۹۳۲۸

متولد ۲۱ نوامبر ۱۹۶۷ در لانک بیچ کالیفرنیا و درگذشته در ۲ ژانویه ۲۰۲۳ در واساچ یوتا. این ابتدا و انتهای زندگی کن «بلاک» است. راننده فوق‌حرفه‌ای اتومبیلرانی با دستاورد‌های تکرار‌نشدنی.

یک: کلانتری شهرستان واساچ بیانیه‌ای در مورد حادثه‌ای که برای کن بلاک روی داده صادر کرده است:

«در ۲ ژانویه ۲۰۲۳ تقریباً ساعت ۲ بعدازظهر، مرکز ۹۱۱ واساچ کانتی، تماسی دریافت کرد که یک تصادف اتومبیل برفی در منطقه میل هالو را گزارش می‌کرد.

جست‌وجو و نجات، همراه با اجرای قوانین و مقررات مرتبط از سوی کلانتری واساچ کانتی، پلیس پارک‌های ایالتی یوتا و اداره خدمات جنگلی ایالات متحده صورت گرفت. راننده کنت بلاک، مردی ۵۵ ساله، از پارک سیتی، یوتا، سوار بر ماشین برفی در شیب تند بود که ماشین برفی واژگون شد و روی او فرود آمد.

وی بر اثر جراحات وارده در این حادثه در محل فوت کرده است. آقای بلاک در حال رانندگی با گروهی از افراد بود، اما در زمان وقوع حادثه تنها بود.

خداحافظی با «کن بلاک» سلطان دریفت

پزشکی قانونی علت رسمی مرگ را مشخص خواهد کرد. ما از شنیدن خبر از دست دادن کنت متأسفیم و قلب ما با خانواده و دوستان او است که بسیار متاثر شده‌اند.»

جزئیاتی درباره این مرگ منتشر نشده است و تیم کاری او خواسته به حریم خصوصی خانواده که بی‌شک در شرایط بسیار سختی قرار دارند احترام گذاشته شود.

دو: کنت پل بلاک ورزشکاری بود که می‌توان او را یک ورزشکار حرفه‌ای در رشته‌های اکشن دانست. از رالی گرفته تا اسکیت بورد، اسنوبورد و موتورکراس. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۲۰۰۵ یعنی در حوالی چهل سالگی آغاز کرد. سنی که اغلب رانندگان در آن سن بازنشسته می‌شوند. موفقیت او در رالی آمریکا باعث شد که کار خود را با فورد آغاز کند، اما استعداد اصلی او صرفا در رالی نبود.

سه: بلاک شاید به عنوان یک تاجر و کارآفرین استعداد بیشتری داشت. در اوایل دهه ۱۹۹۰ وقتی تب و فرهنگ اسکیت در آمریکا در حال رشد بود؛ او شرکتی به نام DC Shoes زد و وارد این عرصه شد.

پس از آن شرکت دیگری به نام Hoonigan ثبت کرد که بیشتر لباس‌های مسابقات رالی را تولید می‌کرد. ویدئو‌های تبلیغاتی او برای این برند با آن بدلکاری‌های خطرناک و نیز نمایش‌های رالی و دریفت بود که در یوتیوب بازدید‌های چند ده میلیونی گرفت. او در این بخش علاوه بر کمپانی فورد، با سوبارو نیز همکاری می‌کرد.

چهار: این پایان راه نبود و او به تازگی توسعه نسل تازه خودرو‌های اسپرت برای آئودی را آغاز کرده بود. او با مهندسان آلمانی برای تولید S۱ Hoonitron تمام الکتریکی همکاری کرد و آخرین ویدئو تبلیغاتی‌اش به رانندگی با آئودی S۱ به‌عنوان کانسپتی برای یادآوری آئودی کواترو افسانه‌ای در لاس وگاس اختصاص داشت.

پنج: این راه، اما تمام نشد و حالا از بلاک، همسرش لوسی و سه فرزندشان به یادگار مانده است. همسری که سال گذشته به همراه یکی از فرزندانش، یعنی دخترش لیا، در مسابقات منتخب انجمن رالی آمریکا با کن رقابت کردند و این یکی از آخرین خاطراتشان با این اسطوره اتومبیلرانی است.

منبع: روزنامه هفت صبح

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید