(تصاویر) فائینا؛ لامبورگینی که همتا ندارد!

(تصاویر) فائینا؛ لامبورگینی که همتا ندارد!

فائینا نتیجه‌ای است که با کمی جستجو در سابقه لامبورگینی و پیگیری نام اسپادا به آن خواهیم رسید. فائینا در واقع حاصل ماجراجوئی‌های ذهنی و خلاقیت طراح برجسته صنعتی یعنی Pietro Frua است.

کد خبر : ۱۱۶۹۱۷
بازدید : ۸۵۸۵

اسپادا محصولی است که آن را جز متفاوت‌ترین لامبو‌های تمام دوران نام گذاشته اند. با کمی جستجو در سابقه لامبورگینی و جستجوی نام اسپادا به یک رونوشت بسیار خاص‌تر از این خودرو می‌رسیم که در واقع حاصل ماجراجوئی‌های ذهنی و خلاقیت طراحی برجسته صنعتی یعنی Pietro Frua است.‌

Frua در سال ۱۹۷۸ یک لامبورگینی با نام فائینا معرفی کرد که برپایه سری دوم اسپادا مدل ۱۹۷۴ توسعه یافته بود. پیترو فروا برای آماده سازی فائینا ۸ ماه زمان گذاشت و در نهایت یک لامبو ۴ درب در کلاس استیشن واگن را طی نمایشگاه تورین موتور شو ۱۹۷۸ مقابل رسانه‌ها قرار دارد. البته این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۱۹۸۰ نیز حضور داشت.

لامبورگینی فائینا فراو

از مهمترین تغییرات بدنه در مقایسه با اسپادا باید به افزایش فاصله بین محور‌ها اشاره کنیم که به همراه درب‌ها و صندلی‌ها وزن خودرو را به ۲۰۰۰ کیلوگرم رساند. شاخص فاصله بین محور‌ها در اسپادا ۲۶۵۰ میلیمتر است، اما در فائینا به ۲۸۳۰ میلیمتر رسید. چراغ‌های اصلی عقب از سیتروئن اس ام قرض گرفته شد!

فضای داخل کابین نیز با چرم سفید و جزئیات باکیفیت بروزرسانی شد و در نهایت پس از نمایشگاه ژنو به مالک خصوصی وگذار شد. آن طور که اطلاعات نشان می‌دهند، فائینا اکنون در مالکیت یک مجموعه دار سوئیسی است.

هر چند اطلاعاتی درباره پیشرانه مورد اشاره قرار نگرفته، ولی احتمالا فائینا از همان پیشرانه استاندارد اسپادا سری ۲ استفاده می‌کند؛ بنابراین وظیفه حرکت خودرو برعهده تپنده ۱۲ سیلندر ۳.۹ لیتری است که برابر با ۳۵۰ اسب بخار خروجی دارد. سیستم ترمز نیز در اسپادا سری ۲ تقویت و برزورسانی شد. جالب آنکه مجموعا ۵۷۵ دستگاه اسپادا سری ۲ تولید و روانه بازار شد و تنها یکی از آن‌ها توسط کوچ بیلدر یا توسعه دهنده بدنه تبدیل به یگانه فائینای صنعت بین المللی خودرو شد!

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید