آنفلوآنزا در کودکان را جدی بگیرید!

آنفلوآنزا در کودکان را جدی بگیرید!

محمد ملک زاده گفت: والدین در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان این موضع را جدی گرفته و حتما به پزشک مراجعه کنند.

کد خبر : ۱۱۷۰۰۲
بازدید : ۳۷۷

ملک زاده، رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: والدین، با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی، نسبت به تشخیص بیماری و درمان دارویی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کودکان نیز مانند بزرگسالان به بیماری آنفلوانزا مبتلا می‌شوند، اما علائم آن در این گروه سنی ممکن است از سایر بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی قابل تشخیص نباشد، اظهارکرد: با شروع بیماری، علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی، تب و مشکلات گوارشی از جمله حالت تهوع، اسهال و استفراغ در کودک بروز می‌کند.

ملک زاده خاطرنشان کرد: در صورت تشخیص پزشک به درمان سرپایی، کودک باید استراحت کند و از حضور او در کلاس درس و اماکن شلوغ و پرتردد خودداری شود.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان، با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی، نسبت به تشخیص بیماری و درمان دارویی اقدام کنید، تصریح کرد: مردم از مصرف خودسرانه دارو به ویژه انواع آنتی‌بیوتیک‌ها خودداری کنند.

او بیان کرد: از ماسک استفاده کنید، شست‌وشوی مستمر و صحیح دست‌ها را انجام دهید، از تماس کودک با افراد مشکوک و دارای علائم بیماری خوداری کرده و تغذیه سالم داشته باشد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید