یک اتفاق هیجان‌انگیز؛ صدای تختی به موزه اهدا شد!

یک اتفاق هیجان‌انگیز؛ صدای تختی به موزه اهدا شد!

علی اکبر محمدی بقا از پیشکسوتان عرصه رسانه و ورزش کشور گفت: استاد بهمنش حدود یکسال قبل از فوتشان نوار ریل صدای باقیمانده از مرحوم تختی را به من دادند و از بنده خواستند در زمانیکه موزه ملی ورزش بنحوی سروسامان گرفته شد که امکان استفاده برای عموم مردم فراهم باشد، صدای ماندگار مرحوم تختی را به موزه ملی ورزش اهداء نمایم.

کد خبر : ۱۱۷۰۹۱
بازدید : ۳۷۷۰

در آستانه ۱۷ دی ماه سالروز درگذشت مرحوم تختی، استادعلی اکبر محمدی بقا از پیشکسوتان عرصه رسانه و ورزش کشور طی دیدار با محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک، تنها صدای باقیمانده از مرحوم تختی را به نیابت از شادروان استاد عطاء الله بهمنش به موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک اهدا کرد.

با اعلام روابط عمومی کمیته ملی المپیک علی اکبر محمدی بقا در این باره گفت: استاد بهمنش حدود یکسال قبل از فوتشان نوار ریل این صدا را به من دادند و از بنده خواستند در زمانیکه موزه ملی ورزش بنحوی سروسامان گرفته شد که امکان استفاده برای عموم مردم فراهم باشد، صدای ماندگار مرحوم تختی را به موزه ملی ورزش اهداء نمایم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این مدت این صدا که به امانت در اختیارم بود در هیچ یک از برنامه‌های رادیو و تلویزیون و یا شبکه‌های اجتماعی استفاده نشده و امروز خوشحالم به وصیت استادم جامه عمل پوشاندم و امیدوارم با ایجاد شرایط لازم که آقای خسروی وفا ریاست محترم کمیته ملی المپیک وعده آنرا داده اند دوست داران جهان پهلوان تختی بتوانند صدای چند ثانیه‌ای تختی را که در المپیک ۱۹۶۴ توکیو از سوی استاد بهمنش ضبط شده بود را بشنوند.

گفتنی است: کمیته ملی المپیک ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند استاد محمدی بقا در اهداء صدای مرحوم تختی به موزه ملی ورزش که بنوعی میراث معنوی ورزش کشور محسوب می‌شود پس از آماده سازی شرایط لازم، مراتب را به اطلاع عموم مردم خواهد رساند.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید