(عکس) قدرت نمایی پژو با «اینسپشن»؛ آینده خودرو‌های برقی

(عکس) قدرت نمایی پژو با «اینسپشن»؛ آینده خودرو‌های برقی

اینسپشن، خودرو مفهومی جدید پژو، به طراحی آینده‌نگرانه مزین است و به‌لطف دو موتور الکتریکی در کمتر از سه ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

کد خبر : ۱۱۷۱۵۱
بازدید : ۹۶۰۹

پژو، خودروساز سرشناس فرانسوی، در نمایشگاه CES 2023 کانسپت جدیدی به‌ نمایش گذاشت که آینده‌ی صنعت خودروهای برقی را به تصویر می‌کشد. جدیدترین خودروی مفهومی پژو که در دسته‌ی خودروهای سدان قرار می‌گیرد، Inception نام دارد.

خودروی اینسپشن متمرکز بر طراحی زاویه‌دار است و از سقف شیشه‌ای استفاده می‌کند. پژو می‌گوید در بدنه‌ی این خودرو از رنگ‌دانه‌های فلزی بسیار باکیفیت استفاده شده است. چراغ‌های جلویی اینسپشن، سه پنجه‌ی نمادین برند پژو را در ذهن تداعی می‌کنند.

پژو با «اینسپشن» آینده خودروهای برقی را به‌تصویر کشید / عکس

بر اساس گزارش انگجت، پژو نام خودروی مفهومی خود را از روی واژه‌ی لاتین Inceptio به‌معنی «آغاز» انتخاب کرده است. خودروی اینسپشن بر پایه‌ی یکی از چهار پلتفرم آینده‌ی شرکت استلانتیس توسعه داده شده است.

اینسپشن از باتری ۸۰۰ ولت ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی برای طی کردن مسافت ۸۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ استفاده می‌کند. به گفته‌ی پژو، اینسپشن پس از تنها پنج دقیقه شارژ، انرژی کافی برای پیمودن ۱۵۰ کیلومتر به‌دست می‌آورد. خودروی مفهومی پژو را که مبتنی‌بر سیستم چهار چرخ متحرک است می‌توان به شیوه‌ی القایی نیز شارژ کرد تا نیاز به استفاده از کابل از بین برود.

پژو با «اینسپشن» آینده خودروهای برقی را به‌تصویر کشید / عکس

پژو برای اولین بار در اینسپشن از نسل جدید اتاق خودرویش استفاده کرده است. در این طراحی جدید فرمان کلاسیک با نمونه‌ای مستطیل‌شکل به نام Hypersquare جایگزین می‌شود. این فرمان نمایشگری در بخش مرکزی‌اش دارد که اطلاعات مختلفی را به‌نمایش می‌گذارد. در هر گوشه‌ی نمایشگر نوعی فرورفتگی دایره‌ای قرار گرفته است که راننده می‌تواند آن‌ها را تنظیم کند تا کارهای مختلفی انجام دهند.

پژو می‌گوید کانسپت اینسپشن منبع الهام خودروهای برقی آینده‌ی این شرکت خواهد بود. اولین خودروهای مبتنی‌بر اینسپشن در سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسند.

منبع: زومیت

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید