برقراری اولین تماس تصویری با کیفیت ۴K از فضا

برقراری اولین تماس تصویری با کیفیت ۴K از فضا

این ارتباط زنده با وضوح ۴K از ایستگاه فضایی بین‌المللی در ششم ژانویه در بزرگترین کنفرانس فناوری جهان برگزار شد.

کد خبر : ۱۱۷۲۲۹
بازدید : ۸۲۱۳

روز گذشته (۶ ژانویه) فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) اولین تماس با کیفیت ۴K را با زمین برقرار و طی آن درباره نمایشگاه CES ۲۰۲۳ صحبت کردند.

به گزارش آی ای، روز گذشته دو فضانورد ساکن ایستگاه فضایی بین المللی طی تماسی با زمین در مورد فناوری‌های فضا در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ صحبت کردند. این ارتباط زنده با وضوح ۴K از ایستگاه فضایی بین‌المللی در ششم ژانویه در بزرگترین کنفرانس فناوری جهان برگزار شد و طی آن فضانوردان ناسا "نیکول مان" و "فرانک روبیو" در مورد زندگی و کار در فضا صحبت کردند. هر روز نمی‌توانید دو فضانورد را در زمان حال تماشا کنید که به طور معمولی یک میکروفن را در دست دارند و به سوالاتی که از زمین از آن‌ها پرسیده می‌شود، پاسخ می‌دهند.

در وهله اول، بحث درباره این بود که اکنون زندگی در فضا چگونه است. ایستگاه فضایی بین‌المللی که از آن به عنوان آزمایشگاه ریزگرانش نیز یاد می‌شود، تنها مکانی است که می‌توانیم چالش برانگیزترین بخش اکتشاف فضا یعنی حضور انسان در فضا را مطالعه کنیم.

به همین دلیل، فضانوردان نیکول مان و فرانک روبیو در حال حاضر در حال انجام یک ماموریت علمی هستند. انجام این ماموریت‌ها درک محققان را گسترش می‌دهد و به توسعه فناوری‌های پیشرفته برای مأموریت‌های اکتشافی رباتیک و انسانی آتی مانند مأموریت‌های آرتمیس ناسا به ماه کمک می‌کند.

روبیو گفت: ما بیش از ۲۰ سال است که در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی می‌کنیم و باید گفت همانطور که انسان بیشتر و بیشتر دورتر می‌شود، بسیار خودمختارتر می‌شود. مان گفت: ما کار‌های زیادی انجام می‌دهیم. دوش گرفتن در اینجا خوب است، ما آب گرم زیادی داریم، یکی از جالب‌ترین چیز‌هایی که ما داریم درست در کنار من است و نامش Astrobee است.

ربات‌های Astrobee ناسا به فضانوردان در انجام آزمایش‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی کمک می‌کنند. ربات‌های Astrobee ربات‌های آزادی هستند که برای کمک به فضانوردان در انجام کار‌های معمولی ساخته شده‌اند تا انسان‌ها بتوانند زمان بیشتری را صرف انجام کار‌های سرگرم‌کننده کنند. به گفته ناسا، این ربات‌های مکعبی شکل می‌توانند با استفاده از دوربین‌های داخلی خود نکات لازم درباره فهرست‌بندی و آزمایش‌ها را ثبت کنند یا حتی محموله‌ها را در ایستگاه فضایی جابجا کنند.

نیکول مان افزود: هرچه آزمایش ما پیش می‌رود، متوجه می‌شویم که در آینده ترکیبی از سیستم‌های کامپیوتری خودکار و ربات‌ها و سپس انسان‌های روی فضاپیما بیشتر باهم در تعامل خواهند بود.یکی دیگر از دستگاه‌ها، تاسیسات بیوفبریکاسیون (biofabrication) است. روبیو گفت: این دستگاه برای من به عنوان یک پزشک، واقعاً یک چیز هیجان‌انگیز است.

او افزود: ما در می‌یابیم که تکثیر سلولی از بسیاری جهات متفاوت و بهتر است و در آینده، شاید بتوانیم کل اندام‌ها را در اینجا بسازیم. رویدادی که جهان را تغییر می‌دهد؛ و این همه ماجرا نیست، فرانک اخیراً به نصب یک آرایه خورشیدی در طول پیاده روی فضایی کمک کرد تا نیروی الکتریکی را برای عملیات و تحقیقات فضایی تقویت کند. او اظهار کرد: ما اساساً آرایه خورشیدی را بیرون آوردیم، آن را راه‌اندازی کردیم و سپس آخرین پیچ را چرخاندیم و سپس آن را مستقر کردیم. ما می‌خواهیم از فناوری‌های مشابه، اگر نگوییم یکسان، برای نیرو دادن به پایگاه‌ها بر روی ماه استفاده کنیم.

مان گفت: من فکر می‌کنم در دهه آینده شاهد تغییرات و پیشرفت‌های بسیاری در حوزه فناوری فضا خواهیم بود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید