(عکس) قیمت رهن و اجاره مسکن؛ مردم زیر بار فشار اجاره نشینی!

(عکس) قیمت رهن و اجاره مسکن؛ مردم زیر بار فشار اجاره نشینی!

زمستان امسال نه تنها مدت زمان جست و جوی مستاجر‌ها برای یافتن واحد مسکونی متناسب با توان مالی آن‌ها نسبت به گذشته به میزان زیادی افزایش یافته است و در بسیاری از موارد نیز این جست و جو بی‌نتیجه است، بلکه مدت زمان انتظار موجران برای یافتن مستاجری که بتواند اجاره بهای پیشنهادی آن‌ها را تامین و تقبل کند، نیز به شدت افزایش یافته است.

کد خبر : ۱۱۷۲۸۵
بازدید : ۹۶۴۸

مستاجر‌ها و موجران، امسال، سخت‌ترین روز‌های زمستانی در این بازار را تجربه می‌کنند. بررسی‌ها وتحقیقات میدانی از شرایط بازار اجاره مسکن در نیمه دی ماه نشان‌دهنده آن است که شرایط در این بازار، زمستان امسال، نه تنها برای مستاجر‌ها که برای موجران نیز بسیار دشوار است. در حالی که مستاجر‌ها همچنان زیر بار فشار اجاره نشینی بوده و در اغلب موارد توان تامین اجاره بهای پیشنهادی در منطقه محل سکونت خود را نداشته و ناچار به مهاجرت به بازار اجاره مناطق پایین‌تر پایتخت می‌شوند، از سوی دیگر موجران نیز با مشکل طولانی شدن زمان اجاره واحد به مستاجر جدید روبه‌رو شده اند.

بررسی‌ها نشان‌دهنده آن است که زمستان امسال نه تنها مدت زمان جست و جوی مستاجر‌ها برای یافتن واحد مسکونی متناسب با توان مالی آن‌ها نسبت به گذشته به میزان زیادی افزایش یافته است و در بسیاری از موارد نیز این جست و جو بی‌نتیجه است، بلکه مدت زمان انتظار موجران برای یافتن مستاجری که بتواند اجاره بهای پیشنهادی آن‌ها را تامین و تقبل کند، نیز به شدت افزایش یافته است.

به این معنا که طول دوره خالی ماندن واحد‌های اجاره‌ای افزایش یافته است که این موضوع به معنای ضرر و زیان موجر به دلیل محرومیت از دریافت اجاره بها در مدت زمانی است که واحد وی خالی و در انتظار پیدا شدن مستاجر جدید قرار دارد.

این در حالی است که از سوی دیگر، به دلیل رشد شدید اجاره بهای مسکن در سال‌جاری، بسیاری از واحد‌های مسکونی در بازار اجاره مناطق مصرفی نیمه شمالی به دلیل مهاجرت اجباری مستاجر‌ها به مناطق پایین‌تر بدون متقاضی باقی مانده است. از سوی دیگر افزایش تقاضا برای اجاره مسکن در مناطق جنوبی تر، رشد بیشتر اجاره بها در این مناطق را به همراه داشته است که شرایط اجاره‌نشینی و فشار اجاره بها بر مستاجران این محلات را افزایش داده است.

اجاره

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید