علت کم شدن واریزی یارانه دی ۱۴۰۱؛ قسط یارانه کی تمام می‌شود؟

علت کم شدن واریزی یارانه دی ۱۴۰۱؛ قسط یارانه کی تمام می‌شود؟

به نظر می‌رسد که علت کم شدن واریزی یارانه دی ۱۴۰۱ به خاطر کسر شدن قسط ۳۵ هزار تومانی وام کرونا باشد، که در سال ۱۳۹۹ به حساب یارانه بگیران واریز شد.

کد خبر : ۱۱۷۸۴۷
بازدید : ۵۰۴۸

فرادید | شب گذشته دولت مرحله ۱۴۳ یارانه نقدی را به حساب یارانه بگیران واریز کرد و افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان دریافت کردند. اما در این میان گروهی از یارانه بگیران اعلام کرده اند که مبلغ واریزی برای آن‌ها کمتر از مبلغ مصوب بوده است.

به گزارش فرادید، دولت هنوز توضیحی درباره علت کسر شدن یارانه گروهی از یارانه بگیران ارائه نکرده است. اما در تیر ماه سال جاری مسئولان سازمان هدفمندی یارانه گفته بودند که کسر شدن مبالغ از حساب برخی سرپرستان خانوار، با دلیل کم شدن قسط وام کرونا از یارانه آن‌ها است.

در واقع وام کرونای یک میلیون تومانی را دولت دوازدهم در سال ۱۳۹۹ و در دو مرحله به حساب یارانه بگیران واریز کرد. گروه اول در تیر ماه همان سال وام را دریافت کردند. برای گروه دوم نیز آذر ماه واریز شد.

پس از آن هم دولت اعلام کرد که هر ماه مبلغ ۳۵ هزار تومان به شکل ۳۰ ماهه از حساب دریافت کنندگان وام کرونا کسر می‌شود.

قسط یارانه کی تمام می‌شود؟

آخرین قسط وام کرونا برای گروه اول دی ماه ۱۴۰۱ است و از ماه‌های آینده مبلغی بابت قسط وام از یارانه آن‌ها کم نمی‌شود. گروه دوم نیز تاکنون ۲۵ قسط را پرداخته اند و همچنان باید تا خرداد سال ۱۴۰۲ قسط وام یک میلیون تومانی را بپردازند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید