(تصاویر) سلطان مردانگی سمی؛ ترسناک‌ترین مرد اینترنت، کیست؟

(تصاویر) سلطان مردانگی سمی؛ ترسناک‌ترین مرد اینترنت، کیست؟

اندرو تیت که به دلیل انتشار توئیتی برای "گرتا تونبرگ" خبرساز شد منتقدان اش او را "ترسناک‌ترین مرد اینترنت" می‌دانند و از سوی طرفداران اش لقب "سلطان مردانگی سمی" را دریافت کرده است.

کد خبر : ۱۱۷۹۱۲
بازدید : ۴۷۹۷

اندرو تیت مدت‌ها پیش از آن که هدف شوخی وایرال از سوی "گرتا تونبرگ" فعال محیط زیست قرار بگیرد یا متهم به قاچاق انسان شود ادعا کرده بود که از بزرگ شدن حوصله اش سر رفته و خسته شده است. در کودکی شطرنج بازی می‌کرد به این امید که راه پدرش را به عنوان یک بازیکن بزرگ دنبال کند. او یکبار گفته بود: "این تنها کاری است که من بیش‌تر از همه می‌خواهم انجام دهم".

به گزارش واشنگتن پست، زمانی که از شکست دادن بزرگسالان در عرصه شطرنج خسته شد به کیک بوکسینگ روی آورد و در سراسر اروپا به مبارزه با حریفان خود رفت. هنگامی که از درگیری فیزیکی خسته شد به حمله لفظی روی آورد و به یک اینفلوئنسر حقوق مردان تبدیل شد که به دلیل اظهارات شدید زن ستیزانه و خشونت آمیز علیه زنان شناخته می‌شود. او در ادامه میلیون‌ها دنبال کننده آنلاین از تاریک‌ترین زوایای وب را به دست آورد که باعث شدند به یکی از پربیننده‌ترین شخصیت‌های رسانه‌های اجتماعی تا اواسط دهه سوم عمرش تبدیل شود.

تیت متولد ایالات متحده که به همراه برادرش تریستان روز پنجشنبه در رومانی بازداشت شد و متهم به قاچاق انسان و تشکیل یک گروه تبهکار سازمان یافته شده خود را زن ستیز و جنسیت گرا معرفی کرده و به همین خاطر لقب ترسناک‌ترین مرد اینترنت را از سوی منتقدان اش از آن خود ساخته است.

در مقابل، طرفداران تیت او را "سلطان مردانگی سمی" خوانده اند. این قهرمان سابق کیک بوکسینگ به دلیل حملات اش علیه زنان شهرت پیدا کرده است. او گفته زنانی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند باید "مسئولیت‌هایی را به دلیل عمل رخ داده" برعهده بگیرند. او ادعا کرده که "زنان به مردان داده شده اند و متعلق به مردان هستند". او در ویدئو‌هایی آنلاین اشاره کرده که با زنان ۱۸ و ۱۹ ساله قرار ملاقات می‌گذارد، زیرا می‌تواند بر روی آنان تاثیر بگذارد.

ترسناک‌ترین مرد اینترنت

اندرو تیت، «پادشاه مردانگی سمی» متهم به قاچاق کیست؟

به گزارش "اسکای نیوز" او یک بار در یکی از ویدئو‌های خود در مورد دلیل مهاجرت اش از بریتانیا به رومانی گفته بود: "من متجاوز نیستم، اما این ایده را دوست دارم که تنها بتوانم آن چه را که می‌خواهم انجام دهم".

او افزوده بود: "احتمالا ۴۰ درصد دلیل مهاجرت ام آن است که فرار از اتهامات مرتبط با تجاوز جنسی در اینجا راحت‌تر است. من آزاد بودن را دوست دارم". تیت در ویدئوی دیگری توضیح داد که اگر زنی او را به خیانت متهم کند چه واکنشی نشان می‌دهد و در این باره گفته بود: "قمه را بیرون آورده به صورت اش می‌زنم و گردن اش را محکم می‌گیرم".

تیت ۳۶ ساله که خود را به عنوان یک متخصص خودیاری برای مردان به تصویر می‌کشد و به طور مرتب در حال سیگار کشیدن در مقابل و درون خودرو‌های سریع و با حالت اسلحه در دست از خود عکس گرفته بود پس از گفتگو با چهره‌های جریان راست افراطی مانند "الکس جونز" و "مایک سرنوویچ" بیش‌تر در افکار عمومی مطرح شده است. تیت تا حد زیادی در رسانه اجتماعی "تیک تاک" یکی از پلتفرم‌های متعددی که اکنون او را به دلیل اظهارات مکرر زن ستیزانه اش از ادامه حضور منع کرده مورد توجه قرار گرفت.

طبق گزارش شبکه خبری "ان بی سی" تا ماه آگوست هشتگ "اندرو تیت" تقریبا ۱۳ میلیارد بار مشاهده شده است. نشریه "فوربس" گزارش داده که در ماه جولای نام تیت پر جست و جو‌ترین نام در گوگل در مقایسه با با جستجوی بالای دیگر از جمله نام "دونالد ترامپ" رئیس جمهور پیشین امریکا، "کیم کارداشیان" سلبریتی مشهور و "کووید -۱۹" بوده است.

ترسناک‌ترین مرد اینترنت

چند روز پس از آن که تیت به دلیل بحث با تونبرگ بر توئیتر تسلط داشت اکنون او خود را در بازداشت توسط یک واحد رومانیایی ضد جنایات سازمان یافته می‌بیند که به دنبال کسب مجوز از قاضی است تا تیت، برادرش و دو مظنون رومانیایی را تا ۳۰ روز در بازداشت نگه دارد.

دادستان‌های رومانیایی در بیانیه‌ای اعلام کرده اند که شش نفر را شناسایی نموده اند که ادعا می‌کنند در شهرستان ایلفوو در رومانی استخدام شده و سپس مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند. مقام‌های آن کشور می‌گویند که قربانیان برای پخش تصاویر مبتذل از خود در رسانه‌های اجتماعی مجبور به این کار شدند و یکی از مظنونان دو بار در ماه مارس به یک قربانی تجاوز کرده بود. در این بیانیه که در آن نامی از برادران تیت ذکر نشده اشاره شده است که قربانیان با "خشونت فیزیکی و اجبار روانی" مواجه شده اند.

"ایموری اندرو تیت سوم" که در دسامبر ۱۹۸۶ میلادی در واشنگتن متولد شد طبق ویدئویی که در ماه ژوئیه منتشر کرد پسر پدری استاد شطرنج و یک مادر دستیار تهیه غذا بوده است. پس از نقل مکان خانواده به شیکاگو والدین اش از یکدیگر طلاق گرفتند و تیت و برادرش به همراه مادرشان به لوتون زادگاه اش در بریتانیا نقل مکان کردند. تیت از طریق شطرنج با پدرش در ارتباط بود بازی‌ای که او در ۵ سالگی آن را در رقابت با بزرگسالان آموخت.

تیت بعدا وارد دنیای کیک بوکسینگ شد. او در آنجا به یکی از پرافتخارترین مبارزان وزن سبک در جهان تبدیل شد. ویدئو‌های مبارزات او با عناوینی مانند "نخست اندرو تیت یک جانور مطلق بود! " اکنون قابل جست و جو در اینترنت هستند. او پس از حضور کوتاهی در هنر‌های رزمی مختلط از ورزش‌های رزمی کناره گیری کرد.

ترسناک‌ترین مرد اینترنت

دوباره حوصله‌اش سر رفته بود!

فصل بعدی شهرت تیت با انتقادات شدیدی به دلیل نوع رفتارش با زنان همراه بود. تیت در سال ۲۰۱۶ میلادی در فصل هفدهم "برادر بزرگ" در بریتانیا به عنوان یک هم خانه ظاهر شد. با این وجود، پس از پخش ویدئویی که نشان می‌داد او با کمربند زنی را می‌زند از آن برنامه تلویزیونی اخراج شد. (طبق گزارش بی بی سی، تیت و زن حاضر در آن ویدئو گفتند که آن چه رخ داده رابطه جنسی توافقی بوده است).

کاربران رسانه‌های اجتماعی با بازیابی توئیت‌های گذشته تیت مشاهده کردند که او از توهین‌های با محتوای جنسی و نژادپرستانه در سالیان گذشته علیه کاربران استفاده کرده بود. رشته رفتار‌های بحث برانگیز او در سال ۲۰۱۷ میلادی ادامه یافت زمانی که او ادعا کرد افسردگی "موضوعی واقعی نیست و واقعیت ندارد".

تیت از سوی منتقدان اش فردی "بسیار زن ستیز" توصیف شده است. منتقدان اش هم چنین می‌گویند مسیر او می‌تواند "راهی خطرناک به سمت راستگرایی افراطی" باشد. در همان زمان، او یک برنامه بازاریابی آنلاین را برای عضویت ماهانه ۴۹.۹۹ دلاری تبلیغ می‌کرد که در آن ادعا کرده بود می‌تواند به افراد "تقویت و توسعه مهارت‌های با درآمد بالا" بدهد.

با افزایش واکنش‌ها علیه تیت پلتفرم‌های آنلاین درباره ادامه حضور او در رسانه‌های اجتماعی اقدام کردند. شبکه خبری "ان بی سی" گزارش داد که تیت پس از نقض سیاست متا در مورد "سازمان‌ها و افراد خطرناک" از فیس بوک و اینستاگرام محروم شد. تیک تاک پلتفرمی که او بیش‌ترین افزایش تعداد مخاطبان اش را در آنجا شاهد بود تیت را به دلیل تبلیغ محتوایی که به یک فرد یا گروه حمله می‌کند، تهدید می‌کند، تحریک به خشونت می‌کند و هم چنین انسانیت زدایی کرده اخراج نمود. یوتیوب حساب کاربری او را به دلیل سخنان نفرت پراکنانه و انتشار اطلاعات نادرست در مورد کووید پس از جمع آوری میلیون‌ها دلار درآمد از تبلیغات اش به حالت تعلیق درآورد.

ترسناک‌ترین مرد اینترنت

با این وجود، در توئیتر ممنوعیت تیت ماه گذشته در روند تغییر مالک آن رسانه اجتماعی و در دست گیری کنترل توئیتر توسط ایلان ماسک لغو شد. بازگشت تیت به توئیتر باعث رویارویی آنلاین او با "گرتا تونبرگ" شد که در جریان آن تیت در توئیتی نوشت که قصد دارد "فهرست کاملی از مجموعه خودروهایش و آلاینده‌های عظیم مرتبط با آن" را برای تونبرگ به عنوان یک فعال محیط زیست ارسال کند.

زمانی که تونبرگ او را در توئیتی به عنوان ترول معرفی کرد (به کسانی که در فضای مجازی مطالب بی ربط، ناراحت کننده، تحریک آمیز و فتنه‌انگیز را با هدف تحریک و واکنش نشان دادن مخاطبان منتشر می‌کنند ترول می‌گویند) که از روز چهارشنبه تاکنون بیش از ۲۵۹ میلیون بار دیده شده توجهات بار دیگر به تیت جلب شد. او روز بعد در رومانی بازداشت شد.

علیرغم گمانه زنی‌های آنلاین مبنی بر آن که مقام‌های رومانیایی توانسته اند پس از ارسال ویدئویی از تیت در پاسخ به تونبرگ که حاوی جعبه پیتزا از یک نقطه محلی در رومانی بوده مکان او را پیدا کنند مقام‌های رومانیایی نقش این ویدئو را در بازداشت وی رد کردند. تحقیقات در مورد تیت و برادرش در ماه آوریل پس از تماس سفارت ایالات متحده با مقام‌های رومانیایی با اطلاعاتی مبنی بر این که یک شهروند آمریکایی به طور غیر ارادی در خانه‌ای در ایلفوو نگهداری می‌شود آغاز شد. با این وجود، این موضوع مانع از آن نشد که تونبرگ با پرداختن به "سمی‌ترین مرد اینترنت" اندکی سرگرم نشود. او نوشته بود: "زمانی که جعبه‌های پیتزای خود را بازیافت نکنید این اتفاق رخ می‌دهد".

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید