(عکس) ب‌ام‌و در آمار فروش، مرسدس بنز را شکست داد!

(عکس) ب‌ام‌و در آمار فروش، مرسدس بنز را شکست داد!

خودروسازان بزرگ جهان طبق یک رسم دیرینه در حال انتشار آمار فروشِ سال قبل خود هستند.

کد خبر : ۱۱۸۰۹۹
بازدید : ۹۶۵۱

با ورود به سال جدید میلادی، خودروسازان بزرگ جهان طبق یک رسم دیرینه در حال انتشار آمار فروشِ سال قبل خود هستند. نگاهی به آمار دو شرکت ب ام و و مرسدس بنز حکایت از آن دارد خودروساز مونیخی باز هم در سال ۲۰۲۲ بهتر عمل کرده و میزان فروش آن ۵۶,۷۹۲ دستگاه بیشتر از رقیب دیرینه است. نکته تأمل‌برانگیز اینکه فروش هر دو کمپانی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ روندی نزولی را طی کرده است.

بر اساس آمار، تعداد مدل‌های تحویلی ب ام و به مشتریان در سال گذشته به رقم ۲,۱۰۰,۶۹۲ دستگاه می‌رسد. این تعداد در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افتی ۵.۱ درصدی دارد. مرسدس بنز هم رکورد فروش ۲,۰۴۳,۹۰۰ دستگاه را ثبت کرده که آن هم در مقایسه با سال ۲۰۲۱ یک درصد کمتر است. دیگر برند لوکس آلمانی یعنی آئودی فعلا آمار خود را منتشر نکرده، اما به‌احتمال قوی همچون سال‌های قبل این شرکت با اختلافی زیاد در رتبه سوم جای خواهد گرفت.

ب‌ام‌و

استقبال بالای مشتریان از محصولات هیبریدی و برقی ب ام و

نگاهی دقیق‌تر به آمار ب ام و نشان می‌دهد محصولات هیبریدی و برقی این شرکت با استقبال بالایی روبرو هستند. طوری‌که میزان فروش این مدل‌ها با ۳۵.۶ درصد رشد در سال گذشته، به ۳۷۲,۹۵۶ دستگاه رسیده است. مرسدس بنز نیز وضعیت مشابهی دارد و فروش خودرو‌های هیبریدی شارژی و برقی آن با ۱۹ درصد رشد همراه است. مشتریان کشور‌های مختلف، سال گذشته ۳۱۹,۲۰۰ خودرو با پیشرانه هیبریدی شارژی و برقی از کمپانی مرسدس بنز خریداری کرده‌اند. با احتساب فروش برند اسمارت، باید گفت تقریبأ از هر دو خودروی فروخته‌شده توسط گروه مرسدس بنز، یک دستگاه به باتری مجهز بوده است.

آمار مقایسه آمار فروش ب ام و و مرسدس بنز

در گروه ب ام و، برند مینی هم با ۳ درصد افت تقاضا روبرو بوده است. از بین مدل‌های مختلف این شرکت انگلیسی، مینی کوپر SE پرفروش خودروی سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. این خودروی ۴۳,۷۴۴ مشتری را راهی نمایندگی‌های فروش مینی کرده که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۵ درصد بیشتر است. در مجموع دو برند ب ام و و مینی ۲۱۵,۷۵۵ خودروی مجهز به باتری (شامل مدل‌های هیبریدی و برقی) در سال ۲۰۲۲ فروخته‌اند که نشان از رشد ۱۰۷.۷ درصدی دارد.

ب‌ام‌و

رکورد‌های تاریخی برای رولزرویس و مایباخ

حتما می‌دانید که برند اشرافی رولزرویس نیز عضوی از گروه ب ام و به‌شمار می‌رود. این برند در سال ۲۰۲۲ موفق به فروش ۶,۰۲۱ خودرو شده است. نکته جالب اینکه با این آمار، رولزرویس پرفروش‌ترین سال تاریخ خود را سپری کرده است. رقیب مستقیم این برند از گروه مرسدس بنز، یعنی مایباخ، وضعیت مشابهی دارد. این برند اشرافی با ۳۷ درصد رشد، رکورد فروش ۲۱,۶۰۰ خودرو در سال ۲۰۲۲ را از خود برجای گذاشته که بهترین رکورد تاریخ کمپانی است.

با وجود افت آمار فروش سالانه، در سه‌ماهه پایانی سال گذشته استقبال از محصولات هر دو گروه ب ام و و مرسدس روندی صعودی داشته است. برای مثال در فصل آخر سال ۲۰۲۲ فروش گروه ب ام و نسبت به سه‌ماهه سوم ۱۰.۶ درصد رشد کرده، این رقم برای مرسدس برابر با ۱۷ درصد رشد است.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید