اهمیت رشد مداوم مهارت‌های فردی

اهمیت رشد مداوم مهارت‌های فردی

اخراج‌های اخیر فقط نتیجه یک اقتصاد نامطمئن نیست. آن‌ها نتیجه تغییر مشاغل، سریع‌تر از آنچه کارکنان می‌توانند برای برآوردن نیاز‌های کسب و کار ارتقا دهند، هستند. با تغییرات سریع در فناوری، از جمله دیجیتالی شدن و اتوماسیون، مجمع جهانی اقتصاد پیش‌بینی می‌کند که ۵۰‌درصد از مشاغل تا سال ۲۰۲۷ نیازمند تغییر در مجموعه مهارت‌ها هستند.

کد خبر : ۱۱۸۱۹۵
بازدید : ۳۴۴۶

اگر بخواهید شغل خود را تغییر دهید یا برای نقش سطح بعدی آماده شوید، مهم‌ترین چیزی که در مورد ارتقای شغل باید بدانید این است که هر کارمند باید همیشه آن مهارت را انجام دهد. با تغییر تقاضا‌های کسب و کار، مشاغل در حال تغییر هستند و از کارکنان انتظار می‌رود ارزش خود را با انتظارات فزاینده بالاتر ثابت کنند.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید خودتان را آموزش دهید و مهارت‌های خود را بدون بازگشت به دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد، ارتقا دهید. نویسنده پنج راه برای ارتقای مهارت بدون بازگشت به دانشکده ارائه می‌دهد.

اخراج‌های اخیر فقط نتیجه یک اقتصاد نامطمئن نیست. آن‌ها نتیجه تغییر مشاغل، سریع‌تر از آنچه کارکنان می‌توانند برای برآوردن نیاز‌های کسب و کار ارتقا دهند، هستند. با تغییرات سریع در فناوری، از جمله دیجیتالی شدن و اتوماسیون، مجمع جهانی اقتصاد پیش‌بینی می‌کند که ۵۰‌درصد از مشاغل تا سال ۲۰۲۷ نیازمند تغییر در مجموعه مهارت‌ها هستند.

بنابراین، بسیار مهم است که شناخت کاملی نسبت به مهارت‌های خود داشته باشید تا مطمئن شوید که می‌توانید با نیاز‌های کسب و کار پویا سازگار شوید. بدون رشد مداوم مهارت‌های خود، سریع‌تر از آنچه تصور می‌کنید، منسوخ می‌شوید.

گواهینامه‌ها

بسیاری از مشاغل گواهینامه‌هایی ارائه می‌دهند تا ثابت کنند که شما هم درک پایه‌ای از آنچه در یک شغل موردنیاز است و هم تسلط بر بهترین شیوه‌ها در یک زمینه خاص را دارید. به عنوان مثال، موسسه مدیریت پروژه در سطح جهانی برای برگزاری دوره‌های خود و گواهینامه PMP برای مدیران پروژه شناخته شده است.

انجمن مدیریت منابع انسانی، SHRM و نهاد بین‌المللی آموزشی HRCI دوره‌ها و امتحاناتی را برای کسب گواهینامه‌های منابع انسانی ارائه می‌دهند. ده‌ها گواهینامه برای مشاغل دیگر نیز وجود دارد، مانند: تجزیه و تحلیل کسب و کار، فرآیند‌های تجاری، بازاریابی درون‌گرا و رهبری که می‌توانید در مراکز آموزشی معتبر کسب کنید.

گواهی‌ها نشان می‌دهند که شما دانش و توانایی‌هایی در زمینه خاصی دارید، که اگر در حال تغییر شغل هستید و تجربه کاری زیادی در زمینه جدید ندارید، آن‌ها را ویژه و مهم می‌کند.

دوره‌های آموزشی آنلاین

پلتفرم‌های یادگیری فراوانی وجود دارد. آموزش لینکدین یکی از شناخته شده ترین هاست، اما دوره‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند مهارت‌های عملکردی و رهبری شما را به سطح بالاتری برسانند. پلتفرم‌های Coursera، edX، Open Culture و Khan Academy تنها چند منبع آنلاین هستند که دوره‌های رایگان ارائه می‌دهند.

همچنین امکان دسترسی به دوره‌های رایگان برخی از دانشکده‌های برتر ایالات متحده از جمله MIT، هاروارد، ییل و استنفورد را خواهید داشت. در حالی که ممکن است شرکت در کلاس‌های انفرادی با مدرک چهار ساله قابل مقایسه نباشد، نشان دادن اینکه به طور مداوم در حال یادگیری و رشد مهارت‌های خود هستید یک ویژگی جذاب در یک کارمند است.

بهترین راه برای به نمایش گذاشتن درس مرتبط خود این است که پس از آموزش رسمی، بخش «یادگیری مستمر» یا «آموزش مستمر» را به رزومه خود اضافه کنید.

کارآموزی، چرخشی و داوطلبانه

اکثر دوره‌های کارآموزی، حتی برای آن‌هایی که حقوق پرداخت می‌شوند، مستلزم حضور در دانشکده هستند. برای واجد شرایط بودن برای بسیاری از دوره‌های کارآموزی، می‌توانید برای کلاسی در یک کالج محلی ثبت نام کنید که دانش ارزشمندی را در زمینه مورد نظر شما یا دانشگاهی که می‌خواهید به آن مهاجرت کنید ارائه می‌دهد.

اگر در حال حاضر یک شغل تمام وقت دارید، در نظر بگیرید که آیا رئیس شما اجازه می‌دهد تا در قسمت دیگری از سازمان جابه‌جا شوید یا خیر. وقتی یکی از کارمندان من در دانشکده شبانه MBA بود، اشتیاق خود را به علم داده پیدا کرد. او از اینکه نمی‌توانست مانند همکلاسی هایش کارآموزی کند ناامید بود، زیرا در شغل فعلی اش کار می‌کرد تا از خانواده اش حمایت کند.

من تا آنجا که می‌توانستم پروژه‌های تحلیلی را به او می‌دادم، اما این یک تجربه واقعی برای او در علم داده نبود. بنابراین، من به او پیشنهاد دادم که اگر بتواند یک دوره کارآموزی در بخش علوم داده داشته باشد، من به مدت ۶ هفته کار او را پوشش خواهم داد. او پیشنهاد کارآموزی دریافت کرد و روزی که به طبقه بالا رفت، به او گفتم: «برنگرد. چهار فرصت در آن بخش وجود دارد و من از شما انتظار دارم که ثابت کنید شایستگی یکی از آن‌ها را دارید.» او نه تنها برای آن دپارتمان کارآموزی کرد، بلکه بلافاصله پس از پایان دوره کارآموزی، یک کار تمام وقت در آنجا یافت.

این نوع ترتیبات برای هر رئیس یا شرکتی امکان پذیر نیست. بنابراین، ممکن است مجبور شوید در زمان خود به دنبال آموزش باشید. برای مثال، اگر می‌خواهید وارد حسابداری شوید، عضویت در هیات مدیره دانشکده یا هیات مدیره غیرانتفاعی را در نظر بگیرید، یا شرکت کوچک خود را راه اندازی کنید و مشتریانی جدا از شغل روزانه خود بپذیرید.

یکی دیگر از راه‌های کسب تجربه، یافتن یک کسب و کار کوچک یا دوست خانوادگی است که می‌تواند به شما فرصتی برای کمک به یکی از پروژه‌های کاری بدهد، به شما امکان می‌دهد مهارت‌های عملی در زمینه‌هایی مانند تجزیه وتحلیل، جذب مشتری، رسانه‌های اجتماعی یا بازاریابی را کسب کنید. این مهارت‌ها به شما امکان می‌دهند در پیشبرد اهداف شرکت مشارکت بیشتری داشته باشید.

تکالیف کششی

اگر زیرساخت‌های لازم و جود دارد از بخش دیگری در سازمان خود درخواست کار کنید. شما نه تنها ارزشی را برای شرکت به ارمغان خواهید آورد، بلکه دید خود را نیز افزایش خواهید داد. تکالیف کششی مهارت‌های جدید یا سطح بالاتری را به شما می‌آموزد و در عین حال شما را به چالش می‌کشد تا آن مهارت‌ها را به افرادی که به شما فرصت داده اند نشان دهید؛ بنابراین حتی اگر خود پروژه چندان قابل مشاهده نباشد، حداقل یک نفر می‌داند که شما می‌توانید به چه چیزی برسید.

نکته مهم این است که این نوع تکالیف کششی نمی‌تواند در کار روزانه شما اختلال ایجاد کند. در حالی که ممکن است هنگام انجام کار‌های اضافی در کنار هم ابرو‌های خود را بالا ببرید، به یاد داشته باشید که هدف این است که به ارتقای مهارت‌های خود ادامه دهید تا بتوانید برای فرصت بعدی در نظر گرفته شوید یا آنقدر ارزشمند باشید که شرکت نتواند عملکرد بدون شما را تصور کند.

مربیگری

مربیان می‌توانند خیلی بیشتر از یک گوش شنوا باشند. مربی مناسب خارج از رهبری مستقیم یا عملکرد شما، دیدگاه‌های جدیدی در مورد کار شما و چگونگی ارتقای مهارت هایتان ارائه می‌کند و شما را به چالش می‌کشد که متفاوت فکر کنید. اگر یک مربی پیدا کنید که یک رهبر ارشد در سازمان تان باشد، آن‌ها دانش عمیق تری از مسیر رشد شرکت خواهند داشت و می‌دانند با رشد شرکت یا تغییر استراتژی به چه قابلیت‌هایی نیاز خواهند داشت.

حتی اگر مربی شما از مهارت‌های سخت موردنیاز مطمئن نباشد، تسلط بر مهارت‌های «نرم» مانند ارتباطات متقابل، حل مشکلات پیچیده، همسویی با ذی‌نفعان و رهبری فراگیر مهارت‌هایی است که کارمندان را به سطوح بالاتر ارتقا می‌دهد. داشتن دیدگاه‌های متفاوت در مورد مسائل، رهبری فکری شما را بهبود می‌بخشد، که در همه مشاغل حیاتی است و شما را به یک کاندیدای مناسب برای فرصت‌های آینده تبدیل می‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید