(تصاویر) یافته‌های شگفت‌انگیز درباره برف؛ هیچ دو دانه برفی مشابه هم نیستند!

(تصاویر) یافته‌های شگفت‌انگیز درباره برف؛ هیچ دو دانه برفی مشابه هم نیستند!

گرچه برخی از دانشمندان این گفته را قبول ندارند که "هیچ دو دانه برفی شبیه هم نیستند"، اما اغلب پژوهشگران با آن موافق هستند. یک دانه برف به صورت یک بلور به شکل منشور شش‌وجهی شروع به تشکیل‌شدن می‌کند.

کد خبر : ۱۱۸۳۸۶
بازدید : ۷۸۷۲

هیچ دانه‌ی برفی شبیه به دانه‌ی برف دیگر نیست! طرح هر دانه‌ی برف تنها یکبار به وجود می‌آید و وقتی آب شود، دیگه تکرار نمی‌شود. البته این نتیجه اصلا ساده بدست نیامده است. یک نفر ۴۰ سال از عمرش را صرف عکاسی میکروسکوپی از دانه‌های برف کرده تا این مساله رو اثبات کند.

بنتلی کشاورزی بود که در سال ۱۸۸۵ این موضوع را فهمید. او تقریباً ۲۰ ساله بود که شروع کرد به عکاسی از کریستال‌های برفی. وصل کردن دوربین به میکروسکوپ و عکس گرفتن قبل از ذوب شدن برف مشکلات اصلی کارش بودند.

او فهمیده بود که برای عکس گرفتن از برف، نباید کوچکترین گرمایی به برف منتقل شود؛ بنابراین روی پشت بام یک خانه سرد وسایل عکس‌برداری از برف را قرار داد. در واقع همه چیز هم‌دمای محیط برفی بود. با یک سینی چوبی مشکی رنگ، برف‌های در حال سقوط را میگرفت، دستکش‌هاش اینقدر ضخیم بودند که دمای بدنش را به چوب منتقل نکنند.

از چوب جارو برای انتقال برف به اسلاید میکروسکوپ استفاده می‌کرد، قبل عکاسی نفسش را حبس میکرد و با پر بوقلمون دانه‌های برف را تکان می‌داد و ... تا در نهایت می‌توانست از دانه‌های برف عکس بگیرد.

او طی ۴۰ سال ۵۰۰۰ عکس با کیفیت از دانه‌های برف گرفت و ثابت کرد هیچ برفی شبیه برف دیگر نیست! حالا به برف‌ها خاص‌تر نگاه کنید.

منبع: فرارو - مجید میرزایی - پژوهشگر فیزیک نور

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید