مک‌بوک ایر، باریک‌ترین لپ‌تاپ اپل ۱۵ ساله شد

مک‌بوک ایر، باریک‌ترین لپ‌تاپ اپل ۱۵ ساله شد

طبق شایعات، ممکن است یک مک بوک ایر بزرگ‌تر ۱۵ اینچی در سال جاری عرضه شود که انتظار می‌رود اپل این نوت بوک را در سال آینده به نمایشگر OLED مجهز کند.

کد خبر : ۱۱۸۴۸۲
بازدید : ۸۳۳۴

امروز پانزدهمین سالگرد روزی است که «استیو جابز»، هم‌بنیان‌گذار فقید اپل یک دستگاه مک بوک ایر را برای اولین‌بار در Macworld ۲۰۰۸ در سانفرانسیسکو به نمایش گذاشت. اپل در آن زمان، MacBook Air را به‌عنوان «باریک‌ترین نوت بوک جهان» معرفی کرد.

جابز در بیانیه مطبوعاتی ژانویه ۲۰۰۸ مک‌بوک ایر اعلام کرد:

«ما باریک‌ترین نوت‌بوک جهان را ساخته‌ایم؛ بدون ازدست‌دادن اندازه کامل صفحه‌کلید یا اندازه کامل نمایشگر ۱۳ اینچی. وقتی برای اولین‌بار مک‌بوک ایر را می‌بینید، باورش سخت است که این یک نوت‌بوک با کارایی بالا با صفحه کلید و نمایشگر تمام‌اندازه باشد؛ اما همین است.»

مک‌بوک ایر

مشخصات مک بوک ایر اصلی

مک بوک ایر اصلی ۱۳ اینچی دارای یک سینی کشویی در سمت راست خود بود که دسترسی به یک پورت USB، جک هدفون و یک پورت Micro-DVI برای اتصال یک نمایشگر خارجی را فراهم می‌کرد. این اولین نوت بوک اپل با ترک‌پد چندلمسی، دون درایو CD/DVD و گزینه ارتقای SSD بود. قیمت آن از ۱۷۹۹ دلار در ایالات متحده برای نسخه با پردازنده ۱.۶ گیگاهرتزی اینتل Core ۲ Duo، دو گیگابایت رم و هارد ۸۰ گیگابایت شروع شد.

اپل در ژوئیه گذشته یک مک‌بوک ایر کاملاً بازطراحی‌شده با تراشه M۲ را عرضه کرد و همچنان به فروش نسخه قدیمی‌تر با تراشه M۱ ادامه می‌دهد. با توجه به کارایی تراشه‌های اپل، مک‌بوک ایر دیگر مجهز به فن نیست. طبق شایعات، ممکن است یک مک بوک ایر بزرگ‌تر ۱۵ اینچی در سال جاری عرضه شود که انتظار می‌رود اپل این نوت بوک را در سال آینده به نمایشگر OLED مجهز کند.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید