«جنگ و صلح» به‌خاطر یک فیلم پرفروش شد

کد خبر : ۱۱۸۵۷
بازدید : ۱۴۳۱
رمان «جنگ و صلح» اثر معروف «لئو تولستوی» به لطف یک اقتباس تلویزیونی برای اولین‌بار به فهرست کتاب‌های پرفروش انگلیس راه یافت.

رمان حماسی «جنگ و صلح» معروف‌ترین اثر «لئو تولستوی» نویسنده شهیر روسی که طولانی بودن آن همواره خوانندگان را دلسرد می‌کرد پس از اقتباس تلویزیونی شبکه «بی‌بی‌سی» برای اولین بار وارد فهرست کتاب‌های پرفروش انگلیس شد.

نام این رمان معروف در حالی در میان 50 کتاب فروش انگلستان دیده می‌شود که پیش‌تر تنها چهار درصد از انگلیسی‌ها رمان «جنگ و صلح» را خوانده بودند.

بر اساس مطالعه انجام‌شده از سوی سایت ارائه محصولات شبکه «بی‌بی‌سی»، تنها چهار درصد از انگلیسی‌ها رمان «جنگ و صلح» را مطالعه کرده بودند و 14 درصد نیز دوست داشتند این کار را انجام دهند. همچنین این رمان یکی از پنج اثر داستانی است که افراد دوست دارند به دروغ بگویند آن را مطالعه کرده‌اند.

شبکه «بی‌بی‌سی» پخش سریال اقتباسی «جنگ و صلح» به کارگردانی «تام هوپر» را از سومین روز سال جدید شروع کرده که در آن «لی لی جیمز» و «جیمز نورتون» ایفای نقش می‌کنند.

به گزارش گاردین، در این اقتباس تلویزیونی که در شش اپیزود ساخته شده است، بسیاری از المان‌های رمان «جنگ و صلح» حذف شده و تمرکز بیش‌تر روی ارتباطات‌، روابط عاشقانه و خانوادگی است.

تاکنون اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی بسیاری از رمان تاریخی و حماسی تولستوی صورت گرفته است. شبکه «بی‌بی‌سی» پیش‌تر از سال 1972 تا 1974 سریالی دیگر را براساس «جنگ و صلح» با بازی درخشان «آنتونی هاپکینز» پخش کرده است.

رمان «جنگ و صلح» یکی از بزرگ‌ترین آثار ادبیات روسیه و از مهم‌ترین رمان‌های ادبیات جهان به شمار می‌رود. در طول این رمان طولانی بیش از ۵۸۰ شخصیت با دقت توصیف شده‌اند. این کتاب به شرح مقاومت روس‌ها در برابر حمله ارتش فرانسه به رهبری ناپلئون بناپارت می‌پردازد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید