سامسونگ از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلیِ دوربین گوشی رونمایی کرد!

سامسونگ از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلیِ دوربین گوشی رونمایی کرد!

سنسور دوربین موبایل ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید سامسونگ با نام ایزوسل HP۲، قرار است روی پیشرفته‌ترین گوشی‌های اندرویدی به‌کار گرفته شود.

کد خبر : ۱۱۸۷۹۸
بازدید : ۸۱۵۹

سامسونگ سرانجام از سنسور دوربین موبایل قدرتمند ایزوسل HP۲ رونمایی کرد. این سنسور احتمالاً در گلکسی S۲۳ اولترا استفاده خواهد شد و سومین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی این شرکت است که به ادعای سامسونگ کیفیت تصویر و ویدیوی بالاتری را ارائه می‌کند.

ایزوسل HP۲ یک سنسور ۱/۱.۳ اینچی با پیکسل‌های ۰.۶ میکرونی است، بنابراین از ایزوسل HP۱ (با سنسور ۱/۲۲ اینچی و پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرونی) که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، کوچک‌تر است. ولی سامسونگ همچنان ادعا می‌کند که ایزوسل HP۲ پیشرفته‌ترین سنسور آن‌هاست، چون از فناوری D-VTG بهره می‌برد. این فناوری باعث می‌شود حداکثر ظرفیت شارژ هر پیکسل بیش از ۳۳ درصد بیشتر شود و شاهد بازتولید بهتر رنگ و کاهش نوردهی مفرط باشیم.

مشخصات و ویژگی‌های سنسور ایزوسل HP۲ سامسونگ

سنسور جدید سامسونگ از فناوری تتراپیکسل (TetraPixel) استفاده می‌کند که یک فناوری ادغام پیکسل است. این فناوری به HP۲ اجازه می‌دهد تا بسته به نور محیط، تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۲ میکرومتری یا ۱۲.۵ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۲.۴ میکرومتری بگیرد. این فناوری همچنین امکان ضبط ویدیو‌های حداکثر ۸K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و میدان دید وسیع‌تر در حالت ۵۰ مگاپیکسلی را فراهم می‌کند. این یعنی سنسور جدید سامسونگ نسبت به سنسور‌های قبلی از پیکسل‌های بزرگ‌تری در حالت ۸K استفاده می‌کند.


ایزوسل HP۲ به‌لطف Super QPD، در محیط‌های کم‌نور فوکوس خودکار سریع‌تر و قابل‌اطمینان‌تری دارد. این فناوری از تمام ۲۰۰ میلیون پیکسل موجود در سنسور به‌عنوان واسط فوکوس استفاده می‌کند. هر چهار پیکسل مجاور در این دستگاه کنار هم قرار می‌گیرند تا تغییر الگو‌های عمودی و افقی را در شرایط بسیار کم‌نور شناسایی کنند. HP۲ همچنین می‌تواند در عرض یک ثانیه ۱۵ تصویر تمام رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسلی تهیه کند و از این حیث، سریع‌ترین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی بازار باشد.

سامسونگ برای بهبود HDR در حالت ۵۰ مگاپیکسلی از فناوری DSG استفاده کرده است. این فناوری با یک تکنیک خاص به‌طور هم‌زمان با نوردهی کوتاه و بلند کار می‌کند و می‌تواند تصاویر و ویدیو‌های HDR را در سطح پیکسل‌ها ثبت کند. ایزوسل HP۲ همچنین از فناوری Smart ISO Pro بهره می‌برد تا دستگاه‌ها بتوانند به‌صورت هم‌زمان از تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی و ویدیو‌های ۴K HDR با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه برخوردار شوند.

سامسونگ می‌گوید این سنسور وارد فاز تولید انبوه شده است.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید