چین با عبور از آلمان به دومین کشور صادرکننده خودرو تبدیل شد

چین با عبور از آلمان به دومین کشور صادرکننده خودرو تبدیل شد

صنعت خودروی چین با سرعت بسیار بالایی در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد. برند‌های داخلی این کشور حالا به‌دنبال سهم‌خواهی از بازار‌های بین‌المللی هستند و می‌خواهند در سایر کشور‌ها نیز محصولات خود را عرضه کنند. نگاهی به آمار‌های موجود نشان می‌دهد میزان صادرات خودروی چین در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افزایش چشمگیری داشته و ۵۴ درصد رشد کرده است. این رشد قابل‌توجه چین را در رتبه دوم جدول بزرگ‌ترین صادرکنندگان خودروی دنیا قرار می‌دهد.

کد خبر : ۱۱۸۸۸۲
بازدید : ۸۸۹۹

میزان صادرات خودروی چین در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افزایش چشمگیری داشته و ۵۴ درصد رشد کرده است.

صنعت خودروی چین با سرعت بسیار بالایی در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد. برند‌های داخلی این کشور حالا به‌دنبال سهم‌خواهی از بازار‌های بین‌المللی هستند و می‌خواهند در سایر کشور‌ها نیز محصولات خود را عرضه کنند.

نگاهی به آمار‌های موجود نشان می‌دهد میزان صادرات خودروی چین در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افزایش چشمگیری داشته و ۵۴ درصد رشد کرده است. این رشد قابل‌توجه چین را در رتبه دوم جدول بزرگ‌ترین صادرکنندگان خودروی دنیا قرار می‌دهد.

صادرات ۳.۱۱ میلیون خودرو از چین در سال ۲۰۲۲

طبق آمار انجمن خودروسازان چین، این کشور در سال گذشته ۳.۱۱ میلیون خودرو به سایر کشور‌ها صادر کرده است. این رقم برای آلمان برابر با ۲.۶۱ میلیون دستگاه بوده که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ معادل ۱۰ درصد رشد می‌شود.

چین با عبور از آلمان به دومین کشور صادرکننده خودرو تبدیل شد

حتماً خواهید پرسید رتبه اول در اختیار کدام کشور است؟ در پاسخ باید گفت ژاپن. هرچند هنوز آمار مربوط به تعداد خودرو‌های صادراتی ژاپن در کل سال ۲۰۲۲ موجود نیست، اما در جریان ۱۱ ماه خودروسازان این کشور موفق به صادرات بیش از ۳.۲ میلیون خودرو شده‌اند.

نکته تأمل‌برانگیز اینکه آمار خودرو‌های صادراتی ژاپن در سال ۲۰۲۲، نسبت به سال ۲۰۲۱ به احتمال خیلی قوی افت شدیدی دارد. این کشور در سال ۲۰۲۱ موفق به صادرات ۳.۸۲ میلیون خودرو به بازار‌های بین‌المللی شده بود؛ بنابراین بعید است با انتشار آمار مربوط به ماه دسامبر، اختلاف تقریباً ۶۰۰ هزار دستگاهی جبران شود.

چین در تعقیب ژاپن

افت صادرات خودرو‌های ژاپنی از یک سو و رشد پرشتاب صادرات خودرو‌های چینی از سوی دیگر، نشان می‌دهد جایگاه این دو کشور به‌زودی در جدول عوض خواهد شد. با ادامه این روند، مسلماً در سال‌های پیش رو چین عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودروی جهان را از آن خود خواهد کرد.

چین با عبور از آلمان به دومین کشور صادرکننده خودرو تبدیل شد

آن‌طور که شرکت کارگزاری خدمات مالی Citic Securities پیش‌بینی می‌کند، میزان صادرات خودرو از چین تا سال ۲۰۳۰ به ۵.۵ میلیون دستگاه خواهد رسید. این شرکت معتقد است از رقم مذکور ۲.۵ میلیون دستگاه به پیشرانه الکتریکی مجهز خواهد بود.

خودروسازان چینی در مقطع کنونی روی کشور‌های جنوب آسیا و بازار‌های در حال توسعه تمرکز کرده‌اند. به بیان دیگر، هنوز خبری از حضور پررنگ برند‌های چینی در کشور‌های پیشرفته نیست.

چین با عبور از آلمان به دومین کشور صادرکننده خودرو تبدیل شد

شاید بدانید چین در زمینه خودرو‌های الکتریکی پیشرو است و بی وای دی (BYD) جزو سازندگان بزرگ این دست از وسایل نقلیه محسوب می‌شود. براساس آمار، این شرکت در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ با عبور از تسلا، عنوان بزرگ‌ترین سازنده خودرو‌های برقی را از آن خود کرد. این کمپانی محصولات خود را در کشور‌هایی مثل نروژ، سنگاپور، برزیل و هند عرضه می‌کند.

چین با عبور از آلمان به دومین کشور صادرکننده خودرو تبدیل شد

گفتنی است خودروسازان چینی بخش اعظمی از بازار داخلی را تصاحب کرده‌اند؛ به‌طوری که حدود ۸۵ درصد از بازار خودرو‌های برقی در اختیار آن‌هاست. وجود نزدیک به ۲۰۰ برند تولیدکننده خودرو‌های برقی، نقشی کلیدی در این امر دارد.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید