مرگ ۶۴۰۰ تهرانی بر اثر آلودگی هوا

مرگ ۶۴۰۰ تهرانی بر اثر آلودگی هوا

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به وقوع سالانه ۶۴۰۰ مرگ منتسب به آلودگی هوا در تهران، گفت: در سال گذشته تهران فقط دو روز هوای پاک داشت.

کد خبر : ۱۱۹۰۰۶
بازدید : ۴۳۱۲

عباس شاهسونی به مناسبت "روز ملی هوای پاک" اظهار کرد: بر اساس پژوهش‌های وزارت بهداشت در ۲۷ شهر کشور با جمعیت تقریبی ۳۵ میلیون نفری، برآورد شده که سالانه ۲۰ هزار و ۸۰۰ مرگ منتسب به آلودگی هوا در کشور رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: طبق نتایج این بررسی، حدود ۱۲.۶ درصد از مرگ‌هایی که سالانه در کشور رخ می‌دهد، منتسب به آلودگی هوا است.

بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا

وی بیماری‌های ایسکمیک قلبی، سکته مغزی،‌ سرطان ریه و بیماری‌های مزمن انسداد ریوی را شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا عنوان و خاطرنشان کرد: آلودگی هوا سالانه ۸.۲ میلیارد دلار هزینه اقتصادی به کشور تحمیل می‌کند.

تهران در سال گذشته فقط ۲ روز هوای پاک داشت!

شاهسونی درباره وضعیت هوای تهران در دو سال اخیر متذکر شد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، در سال جاری تهران، هوای پاک نداشته و در سال گذشته نیز در پایتخت فقط به مدت دو روز، شاهد هوای پاک بودیم.

مرگ ۶۴۰۰ شهروند تهرانی بر اثر آلودگی هوا

وی افزود: در سال ۱۴۰۰، تعداد مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در تهران ۶۴۰۰ نفر بوده است.

فرسودگی بیش از ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه منابع متحرک شامل خودروها و موتورسیکلت‌ها از عوامل اصلی آلودگی هوای تهران هستند، تصریح کرد: عمده موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که در کلانشهرها به ویژه تهران تردد می‌کنند، فرسوده هستند؛ طبق آمارها ۹۰ درصد موتورسیکلت‌های کشور فرسوده‌اند و بیش از ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر تهران دچار فرسودگی است که این مسئله منجر به بروز و تشدید آلودگی هوا می‌شود.

گروه‌های در معرض خطر آلودگی هوا

وی گفت: ورزشکاران، کودکان زیر ۵ سال، زنان باردار، سالمندان، افراد مبتلا به دیابت، بیماری‌های تنفسی، بیماران قلبی ـ عروقی، مبتلایان سرطان و افراد سیگاری جزو گروه‌هایی هستند که از آلودگی هوا، آسیب‌ بیشتری را می‌بینند.

منبع: تسنیم

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید