۲۵ حقیقت خواندنی درباره «جنا اورتگا» دختر محبوب این روزهای دنیا

۲۵ حقیقت خواندنی درباره «جنا اورتگا» دختر محبوب این روزهای دنیا

جنا اورتگا را حالا یکی از ستارگان نوظهور و آینده دار هالیوود می‌دانند.

کد خبر : ۱۱۹۰۶۸
بازدید : ۲۲۶۸۵

جنا اورتگا بازیگری را از ۶ سالگی آغاز کرده، اما در ۲۰ سالگی به لطف نقش اصلی سریال «ونزدی» (Wednesday) به شهرت رسید. سکانس حرکات موزون معروف این سریال که با استقبال مخاطبان مواجه شده و در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، طراحی خود او بود. جنا اورتگا را حالا یکی از ستارگان نوظهور و آینده دار هالیوود می‌دانند.

با چند حقیقت جالب درباره‌ی این بازیگر جوان همراه باشید.

۱- جنا اورتگا در سال ۲۰۰۲ در آمریکا متولد شد. او مکزیکی است و اجدادش پورتوریکویی بودند. جنا ۵ خواهر و برادر دارد.

۲- بازیگری را از سن کم آغاز کرد. به خاطر همین موضوع نتوانست در مراسم فارغ التحصیلی دوران دبیرستانش شرکت کند، چیزی که به گفته‌ی خودش افسوسش را می‌خورد.

۳- جنا بعد از دیدن فیلم «مردی در آتش» (Man on Fire) که محصول سال ۲۰۰۴ است، تحت تأثیر بازی داکوتا فانینگ در این فیلم، تصمیم به بازیگر شدن گرفت. او در اینباره گفته: «به مادرم گفتم می‌خواهم نسخه‌ی پورتوریکویی داکوتا فانینگ شوم.»

۴- مادر جنا یک روز ویدئویی از دخترش در فیسبوک منتشر کرد که در شرح آن نوشته بود: «ملکه درام کوچک من.» یک مسئول انتخاب بازیگر این ویدئو را دید و از جنا برای شرکت در تست بازیگری دعوت کرد. اندکی بعد جنا شروع به بازی در آگهی‌های تبلیغاتی کرد.

۵- اولین فیلم جنا «مرد آهنین ۳» (Iron Man) بود که در آن نقش دختر رئیس جمهور را برعهده داشت. او در اینباره گفته: «بیشتر سکانس مربوط به من را حذف کردند. اما ۲ ثانیه از فیلم دوربین روی من است که مادرم و دوستانم با دیدنش در سینما جیغ کشیدند.»

«جنا اورتگا»

۶- یک سال بعد، در سال ۲۰۱۴، جنا نقش کودکی شخصیت اصلی سریال «جین باکره» (Jane the Virgin) را ایفا کرد.

۷- در سال ۲۰۱۶، جنا نقش اصلی سریالی در شبکه دیزنی به نام «گیر افتاده در وسط» (Stuck in the Middle) را برعهده گرفت. او در این سریال نقش دختری نابغه را بازی می‌کرد که خواهر و برادر‌های زیادی داشت. پیش از بازیگر شدن جنا، خانواده‌ی او از مخاطبان شبکه دیزنی بودند و جنا یک بار گفته بود اگر مادرش اجازه‌ی بازیگری به او دهد، یک روز به شبکه دیزنی هم خواهد رفت. مادرش در جواب گفته بود: «ببینیم و تعریف کنیم!»، اما این اتفاق واقعاً رخ داد.

۸- در یکی از قسمت‌های سریال «گیر افتاده در وسط»، هارلی، شخصیتی که جنا نقش آن را برعهده داشت، جمله‌ای به زبان می‌آورد که گویی پیشگویی‌ای از آینده‌ی جنا بود.

هارلی که فرزند وسط از ۷ فرزند خانواده‌ی خود بود، یک بار سعی داشت ترتیب یک طبیعت گردی خانوادگی را بدهد. اما وقتی متوجه شد خواهر و برادرهایش آن روز گرفتارند، گفت: «این همان اتفاقی است که وقتی بچه‌های خانواده ۷ تا هستند و شما وسط شان گیر افتاده اید، می‌افتد. خانواده‌ی من اگر یک هفته بود، من روز چهارشنبه می‌شدم.» (چهارشنبه در زبان انگلیسی همان Wednesday / ونزدی است.)

۹- جنا صداپیشگی در چند سریال انیمیشنی را هم تجربه کرد؛ آن سوی دیوار باغ (Over the Garden Wall)، شهر بزرگ گرین‌ها (Big City Greens) و النا از آوالور (Elena of Avalor).

۱۰- جنا در فصل دوم سریال پربیننده‌ی «تو» (You) در نقش الی ظاهر شد. این اولین نقش جدی دوران کاری اش بود و این موضوع او را بسیار مضطرب کرده بود. او در اینباره گفته: «هر روزی که سر صحنه می‌رفتم فکر می‌کردم بابت اشتباهی اخراج می‌شوم.»

«جنا اورتگا»

۱۱- در سال ۲۰۲۱، فیلم «روز بله گویی» (Yes Day) منتشر شد که جنا در آن نقش دختر بزرگ شخصیتی را بازی می‌کرد که جنیفر گارنر نقش آن را برعهده داشت.

۱۲- طرفداران فیلم‌های ژانر وحشت، جنا را یک ملکه جیغ (اصطلاحی که برای بازیگران زن فیلم‌های ترسناک به کار می‌رود) می‌دانند، چرا که چند فیلم از این ژانر در کارنامه‌ی خود دارد: ایکس (X)، جیغ ۵ (Scream) و پرستار بچه: ملکه قاتل (The Babysitter: Killer Queen).

۱۳- جنا از طریق تماس تصویری برای نقش اصلی سریال «ونزدی» تست بازیگری داد. او در حالی که خون و عرق مصنوعی روی موهایش و یک زخم گریم شده‌ی بزرگ روی صورتش داشت در این تست شرکت کرد، چون آن زمان مشغول بازی در فیلم ترسناک «ایکس» بود. او در اینباره گفته: «وقتی تماس برقرار شد، تیم برتون با دیدنم به خنده افتاد. من هم خنده ام گرفت.»

۱۴- جنا وقتی فهمید در سریال «ونزدی» با کریستینا ریچی همبازی خواهد بود دست و پایش را گم کرد، بازیگری که در دو بازسازی از فیلم «خانواده آدامز» (The Addams Family) در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۳ نقش «ونزدی» را بازی کرده بود. او در اینباره گفته: «کریستینا ریچی آدم خیلی جالبی است. مشکلی با آشنایی با او نداشتم، ولی بازی اش در نقش "ونزدی" بی نقص بود و این یکی دیگر از دلایلی بود که به عهده گرفتن این نقش را برایم سخت کرده بود.»

۱۵- جنا از طرفداران پر و پاقرص سریال «چیز‌های عجیب تر» (Stranger Things) است که رکورد تماشای آن اخیراً به دست سریال «ونزدی» شکسته شده است. او در اینباره گفته: «همه تئوری‌هایی که درباره‌ی این سریال مطرح می‌شود را دنبال می‌کنم و از آن سیر نمی‌شوم.»

«جنا اورتگا»

۱۶- جنا قبلاً وگان بود، اما در دوران فیلمبرداری سریال «ونزدی» که در کشور رومانی انجام می‌شد، خوردن ماهی را شروع کرد تا بتواند رژیم غذایی متعادلی در یک کشور خارجی داشته باشد.

۱۷- به توصیه‌ی تیم برتون، جنا هنگام بازی در نقش «ونزدی» به ندرت پلک می‌زد. اما به گفته‌ی خودش این کار راحتی نبود. او در اینباره گفته: «اگر پلک می‌زدم آن صحنه را باید دوباره از اول می‌گرفتیم. زمستان بود و به صورتم دائم باد می‌خورد. دست آخر یاد گرفتم که وقتی دوربین روی من نیست پلک بزنم.»

۱۸- جنا شیفته‌ی کتابخوانی است. او گفته رمان مشهور «مرشد و مارگاریتا» نوشته‌ی میخائیل بولگاکف را که در سریال «تو» به آن اشاره شد را خوانده است.

۱۹- جنا برای آنکه بتواند در سریال «ونزدی» ویلنسل بنوازد، از حدود ۲ ماه پیش از آغاز فیلمبرداری تمرین نواختن ویلنسل را آغاز کرد.

۲۰- جنا تا به حال نامزد دریافت چند جایزه هم شده است، از جمله یک جایزه گلدن گلوب برای بازی اش در سریال «ونزدی».

«جنا اورتگا»

۲۱- جنا درباره‌ی زندگی شخصی اش صحبت نمی‌کند و اهمیت زیادی هم به شایعات نمی‌دهد. او در اینباره گفته: «طبق شایعات فضای مجازی، من تا با حال با ۶ نفر رابطه عاشقانه داشته ام، اما در واقعیت با هیچ کدام شان نبوده ام.»

۲۲- جنا در سال ۲۰۲۰، زمانی که ۱۸ سال داشت اولین کتاب خود را منتشر کرد که یک مجموعه داستان کوتاه به نام It's All Love: Reflections For Your Heart & Soul بود.

۲۳- در دسامبر ۲۰۲۲ معلوم شد جنا و پرسی هاینس وایت که در سریال «ونزدی» نقش خاویر تورپ را برعهده داشت، در یک فیلم کمدی رمانتیک به نام Winter Spring Summer or Fall بار دیگر با یکدیگر همبازی خواهند شد. جنا تهیه کننده اجرایی این فیلم هم هست.

۲۴- جنا گفته دوست دارد در آینده کارگردان شود، اما در حال حاضر روی بازیگری تمرکز دارد.

۲۵- چند فیلم جدید با بازی جنا در صف اکران قرار دارد، از جمله فیلم ترسناک «جیغ ۶»، فیلم تریلر Finestkind و فیلم کمدی درام Miller's Girl.

منبع: روزیاتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید