کسی از رضا رشیدپور خبر دارد؟!

کسی از رضا رشیدپور خبر دارد؟!

رضا رشیدپور در برنامه‌های مختلف، تلاش کرده است از خود چهره‌ای مردمی بسازد. نمود کامل این تلاش در برنامه صبحگاهی شبکه سه یعنی «حالا خورشید» به بار نشست. اگر‌چه برخی از‌جمله بهنوش بختیاری او را متهم به عدم صداقت! کردند، ولی رشیدپور با این برنامه تولدی دوباره یافت و محبوب مردم شد.

کد خبر : ۱۱۹۱۰۲
بازدید : ۷۰۳۵

احمد رنجبر | سال ۹۹ از مسابقه «سیم آخر» در شبکه سه رونمایی شد؛ مسابقه‌ای که اجرای آن را رضا رشیدپور بر‌عهده داشت و به‌رغم برخی کاستی‌ها طرفداران ثابت خود را پیدا کرد.

طبق اعلام رسمی، قرار بود فصل جدید این مسابقه نیمه دوم امسال روی آنتن برود، اما نه‌تن‌ها خبری از آن نیست که شنیده می‌شود «سیم آخر» به بایگانی رفته است.

مورد اول؛ پس از سه ماه و نیم

خبر پخش فصل جدید «سیم آخر» نیمه مهر امسال رسانه‌ای شد. حتی در خبر رسمی مربوط به پروژه آمده بود که این سری همچون گذشته، ساعت ۲۲:۳۰ پنجشنبه و جمعه‌ها روی آنتن می‌رود. حالا، اما شایعه‌ای به گوش می‌رسد که «سیم آخر» در آستانه تولید، متوقف شده است. دلیل رسمی اتفاق اعلام نشده، اما می‌توان حدس زد از یک‌سو ترجیح رشیدپور عدم اجرای این مسابقه به دلیل اتفاقات اجتماعی است و از سوی دیگر، سلسله حواشی رخ داده، او را بار دیگر در فهرست ممنوع‌الکار‌ها برده.

مورد دوم؛ روزگار رشیدپور

در سال جاری چند بار نام رضا رشیدپور کنار خبر‌های حاشیه‌ای قرار گرفت. ابتدا عنوان شد او مثل احسان علیخانی، مهران مدیری، سروش صحت و رامبد جوان اجازه همکاری با تلویزیون را ندارد. با این حال او در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد به‌زودی سری جدید «سیم آخر» را اجرا خواهد کرد.

حتی در محافل غیررسمی عنوان شد که علی فروغی مدیر شبکه سه حامی رشیدپور است و همین کافی بود تا مخالفت احتمالی برخی مدیران نسبت به فعالیت رشیدپور رنگ ببازد. در نیمه دوم سال به دلیل شرایط خاص اجتماعی، معادلات به‌هم ریخت. با این همه، محسن برمهانی معاون سیما در مصاحبه با خبرگزاری مهر به صراحت اعلام کرد تلویزیون مانع از فعالیت جوان و علیخانی نشده. عدم اشاره به نام رشیدپور، اما در این مصاحبه جای تامل دارد.

مورد سوم؛ انزوای خودخواسته؟

اشاره کردیم که دلیل روشن و مشخصی درباره عدم تولید و پخش «سیم آخر» بیان نشده است. این را هم اضافه کنیم که شاید اتفاقی دیگر برای مسابقه رخ دهد و به آنتن برسد! عجالتا بر اساس شنیده‌ها رشیدپور کاری با تلویزیون ندارد و تلویزیون نیز کاری با او ندارد! این مجری پس از حمایت از علی دایی مورد هجمه از سوی برخی رسانه‌ها و جریان‌ها قرار گرفت و پس از آن فعالیت خود در اینستاگرام را نیز به حالت تعلیق در‌آورد.

گفتیم اینستاگرام، یاد دیگر حاشیه پررنگ رشیدپور در سال جاری افتادیم. او در صفحه خود ویدئو‌هایی انتقادی درباره کیفیت خودرو‌های داخلی منتشر کرد و با مقایسه قیمت خودروی داخلی با خودرو‌های خارجی، توضیح داد مثلا با نصف قیمت پراید چه برند‌هایی در کشور‌های همسایه می‌توان خرید. این ماجرا زمینه حمله برخی رسانه‌های همسو با صدا‌و‌سیما به رشیدپور را فراهم کرد و شائبه ممنوع‌الکاری‌اش را به‌وجود آورد. البته مدتی بعد خبر رسمی ساخت «سیم آخر» همه فرضیه‌ها را به‌هم زد. این ماجرا‌ها مربوط است به نیمه اول سال که شرایط اجتماعی با نیمه دوم سال متفاوت بود.

مورد چهارم؛ سرنوشت آقای مجری

رضا رشیدپور در برنامه‌های مختلف، تلاش کرده است از خود چهره‌ای مردمی بسازد. نمود کامل این تلاش در برنامه صبحگاهی شبکه سه یعنی «حالا خورشید» به بار نشست. اگر‌چه برخی از‌جمله بهنوش بختیاری او را متهم به عدم صداقت! کردند، ولی رشیدپور با این برنامه تولدی دوباره یافت و محبوب مردم شد.

او به قدری دلبسته «حالا خورشید» است که فروردین امسال در برنامه «خندوانه» اقرار کرد: «برنامه «حالا خورشید» جزو اشتیاق‌های عجیب درونی من است؛ ساختن برنامه اجتماعی که در حوزه‌های مختلف بتواند اثرگذار باشد. خدا را شکر آن ۷۰۰-۸۰۰ «حالا خورشید»‌ی که پخش شد، از نگاه مردم قابل قبول بود. نمی‌گویم برنامه خاصی بود، اما قابل قبول بود. امیدوارم به زودی شرایطش فراهم شود.

اشتیاق خودم این است که برنامه‌ای اجتماعی به این سبک و سیاق ساخته شود، چون دوره برنامه سرگرمی را حدود ۱۳۰-۱۴۰ قسمت طی کردیم. امیدوارم مردم به آن نمره قبولی بدهند. دوست دارم باز هم در حوزه اجتماعی برنامه بسازم و امیدوارم شرایطش میسر شود.» او این را هم گفت که: «اصلا من آدم جذابی برای سرگرمی نیستم.» این اشاره باعث شد تا مخاطبان نتیجه بگیرند رشیدپور دیگر سراغ «سیم آخر» نخواهد رفت که خب خبر منتشر شده عکس این برداشت را به همراه داشت.

رشیدپور که دوست دارد محبوب مردم باشد، می‌داند حالا نه زمان اجرای برنامه‌های سرگرم‌کننده از جنس «سیم آخر» است و نه برنامه‌های انتقادی از مدل «حالا خورشید». وانگهی احتمالا ترجیح مدیریت کنونی تلویزیون پرهیز از همکاری با چنین مجریانی است. پس با کنار هم قرار دادن پازل‌ها می‌توان نتیجه گرفت شایعه عدم ساخت «سیم آخر» جدی است و تا اطلاع ثانوی رضا رشیدپور در قامت مجری و برنامه‌ساز در تلویزیون حاضر نمی‌شود.

منبع: هفت صبح

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید