آنتونیو گوترش خواهان بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای است

آنتونیو گوترش خواهان بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای است

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر این‌که «برجام یک دستاورد مهم در حوزه منع اشاعه هسته‌ای است»، خاطرنشان کرد: آنتونیو گوترش خواهان بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای است.

کد خبر : ۱۱۹۱۱۳
بازدید : ۳۷۳۲

فرحان حق سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که باتوجه به اجرای چند اعدام اخیر در ایران دبیرکل هنوز هم قصد دارد به حمایت خود از توافق هسته‌ای ادامه دهد؟ تاکید کرد که این دو موضوعاتی کاملا متفاوت هستند.

بنابر گزارش وب سایت رسمی سازمان ملل، فرحان حق در ادامه با مداخله در امور داخلی کشورمان گفت که سازمان ملل در برابر اعمال مجازات اعدام ایستاده است و نگرانی‌هایی درباره روند‌های محاکمه این افراد دارد، اما توافق هسته‌ای و اعدام‌های اخیر در ایران دو موضوع جداگانه هستند.

وی اظهار داشت: دبیرکل همچنان بر این باور است که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یکی از دستاورد‌های دیپلماتیک مهم سال‌های اخیر است و می‌خواهد اطمینان یابد که طرفین به طور کامل به این توافق باز خواهند گشت.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت: ما در عین حال از ایران می‌خواهیم که به استاندارد‌های حقوق بشر، ازجمله آزادی برگزاری تجمعات و اعتراض احترام بگذارد. ما مخالف مجازات اعدام هستیم و این موجب نگرانی ماست.

وی علی‌رغم تاکید همیشگی ایران مبنی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان افزود: درخصوص توافق هسته‌ای نیز باید بگویم که ما به وضوح اعلام کرده‌ایم که تا حد امکان می‌خواهیم در بسیاری از نقاط جهان از طریق مذاکرات به خلع سلاح هسته‌ای صلح‌آمیز دست یابیم و از این نظر، برنامه جامع اقدام مشترک دستاورد مهمی است که به تحقق آن در بخشی بسیار پرتنش از جهان کمک کرده است.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید