قیمت آپارتمان ۶۰ متری در دریاچه چیتگر چند؟

قیمت آپارتمان ۶۰ متری در دریاچه چیتگر چند؟

میانگین قیمت مسکن در منطقه ۲۲ که دریاچه چیتگر بخشی از آن به‌حساب می‌آید به متری ۴۴ میلیون رسیده است. یعنی برای خرید یک خانه ۶۰ متری باید با حدود ۲.۶ میلیارد وارد بازار شد.

کد خبر : ۱۱۹۴۰۳
بازدید : ۳۸۴۲

قیمت آپارتمان ۶۰ متری در دریاچه چیتگر طبق آخرین آمار‌های رسمی حدود ۲.۶ میلیارد است. متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲۲ که محدوده دریاچه چیتگر بخشی از آن محسوب می‌شود به متری ۴۴ میلیون رسیده و خرید یک خانه ۶۰ متری دقیقا دو میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان بودجه می‌خواهد.

بااینکه این اعداد فقط مختص دریاچه چیتگر نیست و شامل محله‌هایی مثل دهکده المپیک و شهرک‌های اطراف می‌شود، اما بررسی جدید‌ترین فایل‌های فروش آپارتمان در دریاچه چیتگر نشان می‌دهد فروشنده‌های زیادی در همین محدوده قیمت چشم‌انتظار مشتری هستند.

از طرفی هرچقدر عمر بنا واحد کمتر باشد و از امکانات بیشتری مثل آسانسور و پارکنیگ برخوردار باشد، به قیمت پیشنهادی فرشنده‌ها اضافه می‌شود. مثل واحد ۶۰ متری که چهار میلیارد یعنی تقریبا متری ۶۶ میلیون آگهی شده و فقط از خانه‌های مناطق یک، دو سه که در شمال شهر قرار دارند، ارزان‌تر فروخته می‌شود.

قیمت آپارتمان ۶۰ متری در دریاچه چیتگر دو میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان اعلام شده است. یعنی فروشنده در ازای هر مترمربع از این واحد چیزی نزدیک ۴۴ میلیون تومان طلب کرده که این رقم براساس آخرین آمار‌های رسمی تقریبا معادل میانگین قیمت خانه‌های منطقه ۲۲ است که محدوده دریاچه چیتگر را در خود جای داده.

این واحد که ۱۶ سال پیش ساخته شده، بدون امکاناتی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ فروخته می‌شود. تقریبا در همین محدوده قیمت آپارتمان ۶۰ متری دیگری را بین جدید‌ترین آگهی‌ها می‌بینیم که آن را دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان می‌فروشند و از نظر امکانات تقریبا مشابه مورد قبلی است.

واحد ۶۰ متری دیگری بین فایل‌های فروش آپارتمان در چیتگر به‌چشم می‌خورد که فروشنده این یکی تصمیم گرفته قیمت کل را دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درنظر بگیرد. به زبان ساده فروشنده این واحد ارزش هر مترمربع را تقریبا ۴۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان درنظر گرفته که این عدد به‌طور میانگین، حدود دو میلیون تومان از متوسط قیمت خانه‌های منطقه ۲۲ بیشتر است.

البته این واحد نسبت به مورد‌های قبلی که تقریبا هیچ امکاناتی نداشتند، گزینه بهتری است و حداقل با آسانسور فروخته می‌شود. از طرفی عمر بنا آن به پنج سال می‌رسد. قیمت آپارتمان ۶۰ متری در دریاچه چیتگر توسط فروشنده دیگری دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. این واحد در سال ۹۸ ساخته شده و با امکانات کامل آگهی شده است.

قیمت آپارتمان ۶۰ متری در دریاچه چیتگر در یک آگهی دیگر نزدیک سه میلیارد تومان است. فروشنده این واحد رقم پیشنهادی هر مترمربع را به خریداران نزدیک ۵۰ میلیون تومان درنظر گرفته که این رقم تقریبا معادل میانگین قیمت خانه‌های منطقه چهار است. این واحد در سال ۹۶ ساخته شده، طبقه دوم قرار گرفته و فروشنده آن، آسانسور، انباری و پارکینگ را به‌عنوان امکانات واحد معرفی کرده است.

آپارتمان ۶۰ متری دیگری را با قیمت سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بین آگهی‌ها می‌بینیم. با یک ضرب و تقسیم به عدد ۵۸ میلیون تومان به‌عنوان ارزش هر متر آن می‌رسیم که از میانگین قیمت خانه‌ها در ۱۷ منطقه تهران بیشتر است. این واحد نوساز را با امکانات کامل یعنی آسانسور، انباری و پارکینگ آگهی کرده‌اند.

یا مثلا واحد ۶۰ متری دیگری را با قیمت چهار میلیارد می‌فروشند که ارزش هر متر آن نزدیک ۶۶ میلیون تومان است و این عدد فقط از میانگین قیمت خانه‌های منطقه یک، دو و سه که در شمال پایتخت قرار گرفتند، کمتر است. نوساز بودن واحد درکنار امکاناتی مثل داشتن دوتا پارکینگ و حضور دائم سرایدار در ساختمان احتمالا دلایلی هستند که فروشنده با چنین رقمی واحد را آگهی کرده است.

مشخصات واحد‌های ۶۰ متری حوالی دریاچه چیتگر

عمربنا

امکانات

قیمت کل

قیمت هر مترمربع

۱۶ سال

-

دو میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان

۴۴ میلیون تومان

۱۵ سال

-

دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان

۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

پنج سال

آسانسور

دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

سه سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان

۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

پنج سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان

۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

نوساز

آسانسور، انباری و پارکینگ

سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

نوساز

دوتا پارکینگ، انباری و آسانسور

چهار میلیارد تومان

۶۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید