(عکس) ظهور رقیب اصلی تسلا از چین

(عکس) ظهور رقیب اصلی تسلا از چین

مدیرعامل تسلا می‌گوید خودروسازان چینی سخت‌کوش‌ترین هستند و هوشمندانه‌تر از بقیه کار می‌کنند.

کد خبر : ۱۲۰۴۲۱
بازدید : ۶۸۹۵

تردیدی نیست که درحال‌حاضر پیشرفته‌ترین خودروهای برقی توسط تسلا تولید می‌شود. به عبارت دیگر، این کمپانی در بازار خودروهای برقی یک برند پیشگام است و بر آن حکمرانی می‌کند. به همین خاطر بسیاری از خودروسازان تولیدات تسلا را به‌عنوان معیاری برای توسعه محصولات الکتریکی خود قرار می‌دهند. شاید فکر کنید جدی‌ترین رقیب تسلا از کشورهایی مثل آلمان، ژاپن یا آمریکا ظهور خواهد کرد، اما ایلان ماسک معتقد است رقیب اصلی این کمپانی یکی از خودروسازان چینی خواهد بود.

مدیرعامل تسلا می‌گوید خودروسازان چینی «سخت‌کوش‌ترین هستند و هوشمندانه‌تر از بقیه کار می‌کنند.» آقای ماسک در پاسخ به سؤالی در مورد شرکت‌های چینی با بیان این مطلب اضافه کرد: «اگر قرار باشد من پیش‌بینی کنم، احتمالاً شرکتی از چین پس از تسلا در رتبه دوم قرار خواهد گرفت.»

ایلان ماسک

بی‌وای‌دی در تعقیب تسلا

نکته جالب توجه اینکه نگاهی به بازار خودروهای الکتریکی نشان می‌دهد که اکنون یک شرکت چینی پس از تسلا در رتبه دوم قرار دارد. همان‌گونه که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، بی‌وای‌دی در زمینه ساخت خودروهای برقی و هیبریدی شارژی بسیار پیشرفت کرده است و محصولات خود را فقط با چنین پیشرانه‌هایی راهی بازار می‌کند. هرچند ایلان ماسک نامی از بی‌وای‌دی نبرده است، اما شاید وی با علم به پیشرفت‌های زیاد این شرکت و جایگاه کنونی آن، صحبت‌های خود را مطرح کرده باشد.

عکس | ظهور رقیب اصلی تسلا از چین

بی‌وای‌دی از ماه مارس 2022 محصولات خود را با پیشرانه برقی و هیبریدی تولید می‌کند. طبق آمار، در سال گذشته فروش خودروهای تمام الکتریکی این شرکت به‌میزان قابل‌توجه 184 درصد افزایش پیدا کرد. بد نیست بدانید فروش خودروهای برقی این شرکت در سال 2022 به رقم باورنکردنی 911,410 دستگاه رسید. با چنین رکوردی، بی‌وای‌دی فقط تسلا را پیش روی خود دارد؛ این شرکت آمریکایی رکورد فروش 1,313,851 دستگاه خودرو را در سال 2022 ثبت کرد. این را هم اضافه کنیم که درصورت احتساب مدل‌های هیبریدی شارژی، آمار مدل‌های فروخته‌شده توسط بی‌وای‌دی در سال 2022 به 1,868,543 دستگاه می‌رسد.

پیش‌بینی کارشناسان: بی‌وای‌دی همین امسال رقیب آمریکایی را پشت سر می‌گذارد

با آنکه ایلان ماسک پیش‌بینی می‌کند تسلا در سال‌های پیش رو برتری خود را حفظ خواهد کرد، ولی برخی کارشناسان مخالف او هستند. این کارشناسان معتقدند بی‌وای‌دی همین امسال از رقیب آمریکایی خود سبقت خواهد گرفت. این کارشناسان به آهنگ رشد فروش دو شرکت اشاره می‌کنند. در شرایطی که فروش محصولات برقی بی‌وای‌دی در سال گذشته 184 درصد رشد کرده، این فاکتور برای تسلا برابر با 40 درصد بوده است. درصورت ادامه این روند، دور از انتظار نیست که در پایان سال 2023 جایگاه تسلا و بی‌وای‌دی در جدول پرفروش‌ترین برندهای الکتریکی عوض شود.

بی وای دی رقیب تسلا

یکی از عواملی که باعث می‌شود شتاب رشد بی‌وای‌دی چنان بالا باشد، قیمت بسیار رقابتی تولیدات آن است. اکثر محصولات این کمپانی قیمتی بین 100 الی 200 هزار یوان دارند؛ ارقامی که به‌ترتیب معادل تقریباً 14.500 و 29.000 دلار هستند. با این بازه قیمتی، محصولات بی‌وای‌دی در مقایسه با ساخته‌های تسلا قیمت به‌مراتب کمتری دارند. ازاین‌رو افراد بیشتری می‌توانند به مشتری بی‌وای‌دی تبدیل شوند. با احتساب این موضوع، باید گفت اگر تسلا خواهان حفظ برتری است، باید هرچه زودتر مدل وعده‌داده‌شده 25 هزار دلاری خود را به میدان بفرستد.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید