(عکس) کشف شمشیر ۲ متری در گور ۵ متری!

(عکس) کشف شمشیر ۲ متری در گور ۵ متری!

باستان‌شناسان هنگام کاوشِ یک تپه خاکسپاری باستانی واقع در ژاپن، شمشمیر آهنین عظیم الجثه‌ای را کشف کردند.

کد خبر : ۱۲۰۴۳۱
بازدید : ۹۸۶۸

باستان‌شناسان با کاوش در یکی از تپه‌های خاکسپاری باستانی ژاپن، یک آینه برنزی عظیم‌الجثه شبیه سپر و یک شمشمیر آهنین ۲.۴ متری کشف کردند. این شمشیر بزرگترین شمشیری است که تاکنون در این کشور کشف شده است.

قدمت این تپه به قرن چهارم و پنجم میلادی و به «عصر کوفون» ‌ (۳۰۰ تا ۵۳۸ میلادی) بازمی‌گردد.

این تپه ۸۶ متر قطر و ۱۰ متر ارتفاع دارد و کاوش‌های باستان‌شناسی قبل در این مکان به کشف ابزار کشاورزی، اشیاء برنز و مسی و چندین آینه پر نقش و نگار منجر شده است.

(عکس) کشف مقبره‌ای عجیب در ژاپن با تابوت ۵ متری و شمشیر ۲ متری!

در جریان پروژه اخیر باستان‌شناسی در این تپه نیز این شمشیر و آینه عظیم کشف شدند.

به طور معمول، آینه‌های برنزی که در محوطه‌های باستان‌شناسی ژاپن کشف می‌شوند به شکل گرد ساخته شده‌اند. با این حال، آینه‌ای که در این تپه کشف شده است به شکل سپر است و ۶۴ سانتی‌متر ارتفاع و ۳۱ سانتی‌متر عرض دارد. در پشت آینه برآمدگی‌هایی با دو الگوی دایره‌ای شکل ایجاد شده است که با الگوهای روی آینه‌های دوره کوفون یکسان است.

این شمشیر که حدود ۲.۳ متر طول دارد دارای تیغه‌ای کمی خمیده و شبیه به مار است که نمونه بارز شمشیر مربوط به پرستش خدای مار است. این شمشیر، بزرگترین شمشیر سالمی است که تاکنون در ژاپن کشف شده است. کارشناسان معتقدند که کاربرد آیینی برای رفع «شر» داشته است.

(عکس) کشف مقبره‌ای عجیب در ژاپن با تابوت ۵ متری و شمشیر ۲ متری!

این شمشیر و سپر در لایه‌ای از گِل کشف شدند که یک تابوت چوبی پنج متری را پوشانده بود. باستان‌شناسان هنوز این تابوت چوبی را باز نکرده‌اند، اما معتقدند بقایای داخل آن دست‌نخورده باقی مانده‌ است؛ چراکه شواهدی از حضور سارقان در این مکان وجود ندارد.

منبع: ایسنا به نقل از انشنت اوریجینز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید