(ویدئو) یک ایرانی، خارجی‌ها را شگفت‌زده کرد؛ جایزه هزار دلاری برای پسر بامحبت

(ویدئو) یک ایرانی، خارجی‌ها را شگفت‌زده کرد؛ جایزه هزار دلاری برای پسر بامحبت

در ویدئویی که اخیرا منتشر شده، مردی در زیر برف تورنتو به سمت رهگذران می‌رود و از آن‌ها می‌پرسد که آیا دستکش‌های برفی و یخ‌زده او را برای یک دلار می‌خرند؟ پسری می‌ایستد و در جواب این سوال می‌گوید: «پول نقد ندارم.» مجری که می‌بیند پسر مهربانانه جواب او را داده است اسم و ملیت او را می‌پرسد. می‌گوید اسمش علی و اهل ایران است. در ادامه هم توضیح می‌دهد دو ماه شده که به تنهایی به کانادا مهاجرت کرده است. بعد می‌گوید برای ناهار با خود غذای کله گنجشکی که اصفهانی‌ست به همراه دارد و خودش پخته است.

کد خبر : ۱۲۰۷۷۳
بازدید : ۵۲۳۱

یک دانشجوی اصفهانی در کانادا در ازای یک دستکش یخ‌زده، غذایی را که برای ناهار خودش آماده کرده بود به غریبه‌ای بخشید و هزار دلار گرفت. این داستان کوتاه که خواندید داستانی واقعی‌ست و روز گذشته ویدئوی آن در فضای مجازی در سراسر جهان وایرال شد.

منتشر شدن این ویدئو از صفحه‌ای پرمخاطب و معروف باعث شد انبوهی از مردم با ملیت‌های مختلف از شیوه برخورد این جوان و ادبیات و نوع ارتباط برقرار کردنش با اینفلوئنسری که خود را در ظاهر یک بی‌خانمان نشان داده بود به وجد بیایند.

ماجرا برمی‌گردد به صفحه‌ای پرمخاطب در تیک‌تاک و اینستاگرام به نام Mdmotivator که بین آدم‌ها در خیابان می‌چرخد و در ازای بخشندگی کوچک آن‌ها، هدیه‌ای بزرگ می‌بخشد. پولی که به عنوان هدیه به افراد داده می‌شود توسط مخاطبان این صفحه جمع‌آوری می‌شود و هر کسی می‌تواند در آن سهیم شود.

در ویدئویی که اخیرا منتشر شده، مردی در زیر برف تورنتو به سمت رهگذران می‌رود و از آن‌ها می‌پرسد که آیا دستکش‌های برفی و یخ‌زده او را برای یک دلار می‌خرند؟

یکی می‌خندد و می‌گوید در حال حاضر نیازی به دستکش ندارد. یکی دیگر هم می‌گوید «نه، دستکش می‌خوام چیکار؟» در آخر پسری می‌ایستد و در جواب این سوال می‌گوید: «پول نقد ندارم.» مجری که می‌بیند پسر مهربانانه جواب او را داده است اسم و ملیت او را می‌پرسد. می‌گوید اسمش علی و اهل ایران است. در ادامه هم توضیح می‌دهد دو ماه شده که به تنهایی به کانادا مهاجرت کرده است. بعد می‌گوید برای ناهار با خود غذای کله گنجشکی که اصفهانی‌ست به همراه دارد و خودش پخته است.

علی تمام غذایش را به مرد می‌دهد و یک لنگه دستکش را می‌گیرد. مرد می‌گوید پس خودت چی؟ علی می‌گوید که مسئله‌ای نیست. مرد که به عبارتی مجری این برنامه محسوب می‌شود می‌پرسد چرا لنگه دوم را نمی‌برد و علی توضیح می‌دهد که فقط برای این‌که این لحظه را به خاطر بسپارد دستکش را می‌برد و نیازی به آن ندارد. مجری لنگه دوم را به علی می‌دهد. هزار دلار پول نقد در آن وجود دارد.

او به علی که با ناباوری نگاهش می‌کند می‌گوید قرار بوده به اولین نفری که قبول کند این دستکش را بخرد، هزار دلار بدهد. این اولین‌بار نیست که این صفحه از هدیه دادن به ایرانی‌ها ویدئو منتشر می‌کند.

پیش از این هم صاحب این صفحه به یک زن ایرانی در کتابخانه دانشگاه، یک لپ‌تاپ هدیه داده بود. همچنین به خاطر مهربانی زن ایرانی دیگری، به او هزار و ۵۰۰ دلار داد تا به ایران برود و خانواده خود را ببیند، اما او تصمیم می‌گیرد از این پول برای کمک به خیریه کودکان سرطانی در ایران استفاده کند.

علی عابدی دانشجوی دکترای هوش مصنوعی در دانشگاه ویندزور انتاریو در کاناداست. او به عنوان برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده نرم‌افزار هم کار می‌کند. کارشناسی مهندسی نرم‌افزار خود را از دانشگاه آزاد نجف‌آباد و کارشناسی ارشد خود را در رشته هوش مصنوعی از دانشگاه اصفهان دریافت کرده است. پس از اتمام دانشگاهش به مدت ۱۱ ماه در عمان مشغول به کار شده است و حالا دو ماه است که به کانادا مهاجرت کرده.

بیش از ۱۰ هزار کامنت زیر ویدئوی Mdmotivator نوشته شده است. چند مورد از کامنت‌های ایرانی‌ها و خارجی‌ها زیر این ویدئو را بخوانید:

نیکول: قسمت مورد علاقه‌م از این مکالمه، اینه که می‌خواست دستکش رو به عنوان یادگاری از این لحظه نگه داره.

آریس: این ویدئو مورد علاقه من در کل دنیاست. روحم از دیدنش شاد شد.

الکس: اون غذا به نظر خیلی خوشمزه میومد و تمامش رو بهت بخشید. خدا به علی برکت بده.

جیسون: ایرانی‌ها از مهربون‌ترین و دست و دلباز‌ترین مردم جهان‌اند.

مهند: قسم می‌خورم این پسر ایرانی یه اسطوره‌ست.

نسنو: اصلا از دیدن این ویدئو سورپرایز نشدم. ایرانی‌ها همینقدر از خود گذشته و بخشنده‌اند. من در ایران به دنیا اومدم. به مردممون خیلی افتخار می‌کنم که هیچوقت دست رد به سینه نیازمند نمی‌زنن.

ونسا: علی یک نمونه از همه ایرانی‌هاست.

منابع: روزنامه هفت صبح - خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید