چگونه با مو‌های بلند راحت بخوابیم؟

چگونه با مو‌های بلند راحت بخوابیم؟

برای نگهداری از مو‌ها در شب و موقع خواب راهکار‌های مناسب و آسانی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید از آسیبی که به موهایتان می‌رسد جلوگیری کنید.

کد خبر : ۱۲۰۷۷۸
بازدید : ۷۳۴۴

افرادی که مو‌های بلند دارند معمولا هنگام خواب راحت نیستند یا ممکن است با روش‌های اشتباه به مو‌های خود آسیب برسانند. درحالی که مراقبت از مو‌ها هنگام شب و قبل از خواب هم راهکار‌های مخصوص به خود دارد.

برای نگهداری از مو‌ها در شب و موقع خواب راهکار‌های مناسب و آسانی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید از آسیبی که به موهایتان می‌رسد جلوگیری کنید.

۱. با مو‌های کاملا خشک بخوابید

مو‌های خیس بیشتر در معرض آسیب و شکستن در هنگام خواب هستند. آب پیوند‌های هیدروژنی موجود در پروتئینی که مو‌های شما را می‌سازد (کراتین) ضعیف و آن را نسبت به مو‌های خشک آسیب پذیرتر می‌کند. خوابیدن با مو‌های خیس منجر به افزایش کشش، تغییر شکل و اصطکاک در مو می‌شود. اگر معمولاً مو‌های خود را در شب می‌شویید، قبل از رفتن به رختخواب آن را کاملاً خشک کنید.

چگونه با مو‌های بلند راحت بخوابیم؟

۲. مو‌های خود را صبح بشویید

اگر در اوایل روز حمام کنید، دیگر نیازی به خشک کردن مو‌های خود قبل از خواب نخواهید داشت. این تغییر ساده در روال کار روزمره‌تان می‌تواند شما را از دردسر خشک کردن کامل مو‌های خود قبل از خواب نجات دهد. کافی است صبح زیر دوش بروید و مو‌های خود را بشویید تا مطمئن شوید که هنگام خواب، حوله یا سشوار لازم نیست.

۳. روی روبالشی ابریشمی یا ساتن بخوابید

روبالشی‌های نخی معمولی بیشتر به مو‌های شما آسیب می‌زند. روبالشی‌های نخی باعث افزایش اصطکاک هنگام چرخش سر روی بالش می‌شوند. همچنین منجر به افزایش گره، موخوره، شکستگی و حتی ریزش مو می‌شوند. با استفاده از روبالشی‌های ابریشمی یا ساتن، از سلامت مو‌های خود در درازمدت نیز محافظت می‌کنید.

چگونه با مو‌های بلند راحت بخوابیم؟

۴. از کلاه یا پارچه ساتن یا ابریشمی استفاده کنید

روکش‌های مو مانند کلاه ابریشمی از مو‌های شما در برابر اصطکاک و آسیب در طول شب محافظت می‌کنند. اگر ترجیح می‌دهید به ملحفه‌های ابریشمی یا ساتن روی نیاورید، پیچاندن مو در یک پوشش موی ابریشمی یا ساتن یک جایگزین موثر است. این کار از کشیدن مو‌های شما روی یک روبالشی نخی برای ساعت‌ها جلوگیری می‌کند.

چگونه با مو‌های بلند راحت بخوابیم؟

۵. قبل از خواب مو‌های خود را برس بزنید

گره‌های کوچک می‌توانند به‌راحتی یک شبه به گره‌های کامل تبدیل شوند. هرچه گره‌های کوچک بیشتری را با خود به رختخواب بیاورید، موهایتان در صبح آشفته‌تر می‌شود و باز کردن آن سخت‌تر خواهد بود. قبل از خواب با یک برس این مشکل را حل کنید.

چگونه با مو‌های بلند راحت بخوابیم؟

۶. قبل از خواب مو‌های خود را شل ببافید

بافتن، مو‌های شما را از آسیب دور نگه می‌دارد. اگر ایده قرار دادن مو‌های بلند خود را در کلاه یا روسری نمی‌پسندید، در عوض آن‌ها را ببافید. بعد از برس زدن موهایتان قبل از خواب، آن‌ها را ساده و شل ببافید. موهایتان را محکم نبافید؛ خوابیدن با مو‌هایی که محکم بسته شده مانند دم اسبی، کش یا هدبند تنگ می‌تواند باعث آسیب یا ریزش مو شود.

چگونه با مو‌های بلند راحت بخوابیم؟

۷. مو‌های خود را با کش ساتن ببندید

کش ساتن به مرور زمان از آسیب به انتهای مو‌های شما جلوگیری می‌کند. در مقایسه، کش موی پلاستیکی می‌تواند به مو‌ها و پوست سر شما فشار بیاورد، زیرا مو‌های شما را خیلی محکم به عقب می‌کشد. این اصطکاک به مرور زمان باعث ایجاد موخوره و شکستگی می‌شود، به‌خصوص زمانی که در شب از بند‌های پلاستیکی استفاده می‌کنید. کش موی ساتن می‌تواند مو‌های شما را حفظ و از اصطکاک نیز جلوگیری کند.

چگونه با مو‌های بلند راحت بخوابیم؟

۸. به مو‌های خود روغن بمالید

روغن‌های مفید برای مو از انتهای مو‌های شما در برابر آسیب در طول شب محافظت می‌کند. آیا می‌دانستید که انتهای مو‌های شما معمولاً بیشترین آسیب ناشی از اصطکاک را هنگام خواب متحمل می‌شود؟ نوک مو‌های بلند شما اغلب هنگام حرکت و چرخش موقع خواب آسیب می‌بیند. برای جلوگیری از آسیب، چند قطره روغن مناسب مو را با تمرکز روی نوک موهایتان بمالید. روغن‌های طبیعی مانند روغن آرگان، روغن بادام، روغن جوجوبا یا روغن نارگیل را انتخاب کنید.

چگونه با مو‌های بلند راحت بخوابیم؟

۹. از نرم کننده استفاده کنید

نرم کننده خوب می‌تواند مو‌های شما را هنگام خواب تقویت و آبرسانی کند. کافی است قبل از خواب یک نرم کننده به موهایتان بزنید و به آرامی روی موهایتان بمالید. برای حداکثر اثربخشی، به دنبال نرم‌کننده‌ای باشید که برای ترمیم و استفاده روی مو‌های خشک ساخته شده باشد.

۱۰. قبل خواب از ماسک مو استفاده کنید

استفاده از ماسک مو در طول شب می‌تواند مو‌های بلند شما را تقویت کند. یک ماسک موی مناسب برای استفاده در طول شب انتخاب کنید و قبل از شانه کردن مو‌ها و خوابیدن به رختخواب، ماسک را بمالید. دنبال یک ماسک موی مناسب باشید که برای رفع نیاز‌های خاص مو‌های شما طراحی شده است، این ماسک می‌تواند ماسک آبرسان برای مو‌های خشک یا یک ماسک محافظ روشن‌تر برای مو‌های چرب باشد.

چگونه با مو‌های بلند راحت بخوابیم؟

۱۱. گرمای بیش از حد اتاق به مو آسیب می‌زند

خوابیدن در دمای بالا می‌تواند برای مو‌های شما مضر باشد. شما به طور طبیعی زمانی که گرمای بیش از حد در هوا وجود دارد شروع به عرق کردن می‌کنید و تعریق بیش از حد می‌تواند گره‌های مو‌های شما را بدتر کند.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید