قیمت خیره‌کنندۀ سکه‌ای که اشتباه ضرب شده بود!

قیمت خیره‌کنندۀ سکه‌ای که اشتباه ضرب شده بود!

سکه‌های «دوبل» سکه‌هایی هستند که نوشته‌هایشان به خاطر اشتباه در هنگام ضرب، حالتی سایه‌دار پیدا کرده‌اند. به تازگی یک سکۀ یک سِنتی از این نوع با رقمی حیرت‌آور در یک حراجی در آمریکا به فروش رفت.

کد خبر : ۱۲۰۷۹۷
بازدید : ۱۴۶۸۰

فرادید | شاید فکر کنید یک سکۀ یک سِنتی ارزش زیادی ندارد؛ درست است، اما همۀ یک‌سنتی‌ها کم ارزش نیستند! سکه‌ای که یک مجموعه‌دار ۷۱ سالۀ آمریکایی به اسم استوارت بِلِی در مجموعۀ خودش داشت، یک مورد بسیار خاص و کمیاب بود که در سال ۱۹۵۸ ضرب شده بود.

به گزارش فرادید؛ این نوع سکه‌ها که عکس آبراهام لینکلن را بر روی خود دارند اولین بار در سال ۱۹۰۹ و برای گرامیداشت صدمین سالگرد تولد لینکلن ضرب شدند. شاید سکۀ آقای بلی چندان قدیمی به نظر نرسد، اما ویژگی خاص آن قدمتش نیست بلکه شکل آن است. این یکی از ۳ سکه در نوع خودش است که عبارت نوشته شده روی آن‌ها به خاطر یک اشتباه به صورت سایه‌دار ضرب شده است. همین اشتباه است که این سکه را به یک مورد خاص و نادر تبدیل کرده و قیمت فوق‌تصوری به آن بخشیده است.

قیمت خیره‌کنندۀ سکه‌ای که اشتباه ضرب شده بود!

(حروف عبارت IN GOD WE TRUST (به خدا توکل داریم) بر روی این سکه به صورت واضحی سایه‌دار و دوگانه ضرب شده‌اند.)

سکۀ یک سنتی آقای بلی در حراجی با قیمت خیره‌کنندۀ ۱ میلیون و ۱۳۶ هزار دلار (حدود ۴۵ میلیارد تومان) به فروش رسید. این رقم همۀ رکورد‌های قبلی در فروش سکه‌های از این نوع را که به صورت سایه‌دار ضرب شده‌اند جا به جا کرد.

تخمین‌های قبلی این بود که کل مجموعۀ استوارت بلی به قیمت ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار دلار به فروش برسد؛ اما قیمت این مجموعه در نهایت به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رسید.

البته متاسفانه خود آقای بلی چند هفته قبل از برگزاری این حراج از دنیا رفته بود. برادر استوارت بلی گفت که او از هشت سالگی شروع به جمع‌آوری کلکسیون سکه کرده بود و ۵۰ سال بود که در سراسر آمریکا به دنبال پیدا کردن سکه‌های ارزشمند و خرید آن‌ها بود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید