اسپاتیفای تاریخ‌سازی کرد؛ اولین سرویس موسیقی با ۲۰۰ میلیون مشترک پولی

اسپاتیفای تاریخ‌سازی کرد؛ اولین سرویس موسیقی با ۲۰۰ میلیون مشترک پولی

اسپاتیفای می‌گوید مجموع تعداد مشترکان پولی این سرویس استریم موسیقی تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ به ۲۰۵ میلیون رسیده است. این شرکت حالا با احتساب کاربران رایگان خود ۴۸۹ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل ۲۰ درصد بیشتر شده است.

کد خبر : ۱۲۰۸۰۲
بازدید : ۵۸۸۵

اسپاتیفای فراتر از انتظارات عمل کرده و حالا برای اولین‌بار در میان سرویس‌های استریم موسیقی به بیش از ۲۰۰ میلیون مشترک پولی رسیده است.

اسپاتیفای می‌گوید مجموع تعداد مشترکان پولی این سرویس استریم موسیقی تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ به ۲۰۵ میلیون رسیده است. این شرکت حالا با احتساب کاربران رایگان خود ۴۸۹ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل ۲۰ درصد بیشتر شده است.

اسپاتیفای در گزارش مالی فصل چهارم ۲۰۲۲ خود اعلام کرد که فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شده و تعداد کاربران پولی خود را نسبت به بازه زمانی مشابه ۲۰۲۱ حدود ۱۴ درصد افزایش داده است. این شرکت انتظار داشت که مشترکان پولی آن‌ها به ۲۰۲ میلیون و کاربران فعال ماهانه‌شان به ۴۷۹ میلیون برسد.

بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی جهان در فصل مالی اخیر حدود ۲۵۰ میلیون دلار زیان عملیاتی داشته، اما این رقم نسبت به قبل چندان تغییر نکرده است و به‌نظر نمی‌رسد که برای اسپاتیفای اهمیت خاصی داشته باشد، چرا که این شرکت سوئدی تمرکز خود را به‌جای سودآوری فصلی بر رشد گذاشته است.

اسپاتیفای تاریخ‌سازی کرد؛ اولین سرویس استریم موسیقی با بیش از ۲۰۰ میلیون مشترک پولی

زیان عملیاتی اسپاتیفای هم کمتر از انتظارات بوده است

البته همین رقم زیان عملیاتی هم کمتر از پیش‌بینی زیان ۳۲۵ میلیون دلاری آن‌ها برای این فصل مالی بوده. اسپاتیفای می‌گوید میانگین درآمد آن‌ها به‌ازای هر مشترک پریمیوم حالا حدود ۴.۹۳ دلار است که نسبت به بازه مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش یافته، اما نسبت به فصل مالی قبل از خود اندکی کمتر شده است.

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که این شرکت هفته گذشته از تعدیل حدود شش درصد از نیرو‌های خود خبر داده بود. علاوه‌براین، در گزارش امروز اطلاعاتی درباره اشتراک جدید اسپاتیفای HiFi ارائه نشده است.

این سرویس که حدود دو سال پیش معرفی شد، دراِزای دریافت هزینه بالاتر، امکان دسترسی به آهنگ‌های باکیفیت‌تر را می‌داد، اما به‌نظر می‌رسد که با توجه به ارائه این قابلیت‌ها به‌صورت رایگان در سرویس‌های موسیقی اپل و آمازون، اسپاتیفای هم باید در تصمیمش تجدیدنظر کند.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید