شاسی‌بلندی که وانت می‌شود

شاسی‌بلندی که وانت می‌شود

کانسپت جدید آئودی که می‌توان آن را از یک شاسی‌بلند اسپرت به یک وانت تبدیل کرد، رونمایی شد. به گزارش BBC، آئودی تازه‌ترین کانسپت از مجموعه‌ای را رونمایی کرد که تصویری از مدل‌های آینده این شرکت را نمایش می‌دهد. آئودی «اکتیو اسفیر» (Activesphere) یک شاسی‌بلند الکتریکی خودران است که به یک وانت تبدیل می‌شود.این چهارمین کانسپت آئودی است که ایده‌های کارخانه را برای دورانی نشان می‌دهد که خودرو‌ها خودران هستند. خودروساز آلمانی پیش از این یک خودروی اسپرت، یک سدان لوکس و یک ون خانوادگی را در این مجموعه نمایش داده بود.

کد خبر : ۱۲۰۸۹۹
بازدید : ۹۲۵۸

کانسپت جدید برای رانندگی آفرود طراحی شده است. ارتفاع خودرو را می‌توان تا چهار سانتیمتر افزایش داد تا رانندگی در جاده‌های هموار راحت‌تر شود. جلو آمدن سقف، باز شدن نیمی از صندوق عقب و بالا آمدن شیشه پشت صندلی عقب، اکتیو اسفیر را به یک وانت تبدیل می‌کند.

وانت‌های الکتریکی در دو سال گذشته مخصوصا در آمریکا بسیار پرطرفدار و پرسود بوده‌اند و اکتیو اسفیر نشان می‌دهد آئودی هم به این بخش از بازار نگاهی دارد. همچنین ترکیب یک خودروی سدان و یک خودروی شاسی‌بلند فرم تازه‌ای است که توسط شرکت‌های خودروسازی معرفی شده تا جایگزینی برای خودرو‌های شاسی‌بلند باشد.

اکتیو اسفیر برای رانندگی خودران در سطح ۴ طراحی شده است. در این سطح، خودرو در بیشتر مواقع نیازی به راننده ندارد. در حالت خودران فرمان با داشبورد در جلوی خودرو مخفی می‌شود. خودرو هیچ نمایشگری ندارد و همه اطلاعات به صورت واقعیت مجازی روی عینکی که راننده و سرنشینان به چشم می‌زنند، نمایش داده می‌شود. این اطلاعات به صورت هولوگرام سه‌بعدی است و سرنشینان می‌توانند با حرکت دست خود بخش‌های مختلف را کنترل کنند.

این ایده اگرچه بسیار از واقعیت دور است، اما نشان می‌دهد خودروسازان استفاده از واقعیت مجازی را جدی گرفته‌اند. ب‌ام‌و هم به تازگی در کانسپت جدیدش این ایده را با نمایش تصاویر روی شیشه جلوی خودرو معرفی کرد.

با کنارگذاشتن ایده‌های آینده‌نگری که در اکتیو اسفیر نمایش داده شده، خودرو تقریبا برای تولید آماده است. مارک لیخته، مدیر طراحی آئودی، می‌گوید مدیران شرکت عاشق این کانسپت شده‌اند، اما به دلیل حجم بالای مدل‌های جدیدی که آئودی باید در سه سال آینده عرضه کند، بعید است این خودرو زودتر از سال ۲۰۲۶ به بازار بیاید.

بخش‌هایی مانند چراغ‌ها، جلوپنجره و فرم گلگیرهای عقب در مدل‌های آینده آئودی دیده خواهد شد. پلتفرمی هم که این کانسپت از آن استفاده کرده، قرار است در گروه خودروسازی فولکس‌واگن مبنای ساخت مدل‌های مختلفی در آئودی و پورشه باشد. این پلتفرم نامش PPE است، با هر بار شارژ می‌تواند تا ۶۰۰ کیلومتر حرکت کند و شارژ باتری‌هایش بسیار سریع‌تر از خودرو‌های الکتریکی کنونی است.

منبع: دنیای اقتصاد

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید