(عکس) کم مصرف‌ترین خودرو‌های جهان از سال ۱۹۷۵ تا امروز

(عکس) کم مصرف‌ترین خودرو‌های جهان از سال ۱۹۷۵ تا امروز

لازم به ذکر است که مصرف بنزین این خودرو‌ها به ازای گالن و نه لیتر محاسبه شده و هر گالن برابر با ۳.۷۵ لیتر است.

کد خبر : ۱۲۱۱۳۴
بازدید : ۸۴۰۶

خودروسازان همیشه به دنبال راه‌های هوشمندانه‌ای برای بهبود کاهش مصرف بنزین در خودرو‌های خود هستند. شکست دادن رقبا حتی با کمترین فاصله‌ای می‌تواند نتایج ارزشمندی را به ارمغان بیاورد. این اینفوگرافیک، کم مصرف‌ترین خودرو‌ها از سال ۱۹۷۵ تا به امروز را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که مصرف بنزین این خودرو‌ها به ازای گالن و نه لیتر محاسبه شده و هر گالن برابر با ۳.۷۵ لیتر است.

اینفوگرافی

بررسی اجمالی داده‌ها

تمامی اطلاعات اینفوگرافیک بالا در خصوص کم مصرف‌ترین خودرو‌ها در جدول زیر آمده است. داده‌ها تا سال ۲۰۰۵ فقط به صورت افزایشی ۵ ساله در دسترس بودند و پس از آن به سالانه تغییر می‌کنند. از این مجموعه داده، ما می‌توانیم سه رویکرد متمایز برای به حداکثر رساندن بهره وری سوخت را شناسایی کنیم.

جدول

کوچک کردن

تا قبل از سال ۲۰۰۰، بهترین راه برای خودروسازان برای دستیابی به راندمان سوخت خوب، کاهش حجم بود. کوچک‌تر کردن یا سبک‌تر کردن ماشین‌ها به این معنی بود که می‌توان آن‌ها را با موتور‌های بسیار کوچک، مجهز کرد. به عنوان مثال، شورولت اسپرینت ۱۹۸۵ دارای سرعت ۴۹.۶ MPG (مایل پیموده شده به ازای هر گالن بنزین)، اما زمان ۰-۶۰ آن ۱۵ ثانیه بود.

هیبرید‌ها

دهه ۲۰۰۰ شاهد معرفی خودرو‌های هیبریدی مانند هوندا اینسایت و تویوتا پریوس بود. با گنجاندن یک باتری کوچک برای پشتیبانی از موتور احتراقی، خودروسازان می‌توانند MPG‌های خوبی را بدون از دست دادن این اندازه به دست آورند.

جدول زیر ارقام فروش سالانه ایالات متحده را برای هر دو مدل مقایسه می‌کند. فروش اینسایت به شدت نوسان داشته است، زیرا هوندا این مدل را در چندین بازه کوتاه (۱۹۹۹-۲۰۰۶، ۲۰۰۹-۲۰۱۴، ۲۰۱۸-۲۰۲۲) تولید کرده است.

جدول

کم مصرف‌ترین خودرو‌ها

پریوس ممکن است برای مدت طولانی بر بازار هیبریدی تسلط داشته باشد، اما این خودرو نیز با مشکلاتی روبرو شده است. فروش آن از سال ۲۰۱۴ کاهش یافته است و حتی در سال‌های اخیر به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. دلایل متعددی پشت این روند وجود دارد که یکی از آن‌ها در دسترس بودن مدل‌های هیبریدی بیشتر از برند‌های دیگر است. همچنین نمی‌توانیم عرضه تسلا مدل ۳ را نادیده بگیریم که در سال ۲۰۱۷ ارسال آن به مشتریان آغاز شد.

وسایل نقلیه الکتریکی

ما در حال حاضر در میانه یک گذار تاریخی به سمت خودرو‌های الکتریکی هستیم. با این حال، از آنجایی که خودرو‌های الکتریکی از سوخت استفاده نمی‌کنند، باید سیستم جدیدی به نام MPGe (مایل در هر گالن معادل بنزین) ایجاد کرد. این معیار جدید به ما توانایی مقایسه کارایی خودرو‌های برقی را با خودرو‌های سنتی می‌دهد. یک فرض اساسی MPGe این است که ۳۳.۷ کیلووات ساعت برق، با محتوای انرژی یک گالن سوخت قابل مقایسه است.

کم مصرف‌ترین خودرویی که امروز می‌توانید بخرید، لوسید ایر Lucid Air) ۲۰۲۳) است که به ۱۴۰ MPGe می‌رسد. نزدیک به آن تسلا مدل ۳، ۲۰۲۳ قرار دارد که دارای ۱۳۲ MPGe است.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید