«مستر بیست» کیست و این همه پول را از کجا می‌آورد؟

«مستر بیست» کیست و این همه پول را از کجا می‌آورد؟

اکنون ویدیو‌های این جوان ۲۴ ساله شامل شیرین کاری‌های جلب‌توجه‌کننده است که در آن‌ها عمدتا یا میلیون‌ها دلار به افراد هدیه می‌دهد و یا مردم را به رقابت برای بردن جوایز نقدی بزرگ وامی‌دارد.

کد خبر : ۱۲۱۱۸۱
بازدید : ۷۴۸۵

پدیده آمریکایی یوتیوب، ۱۳۰ میلیون مشترک دارد که آن را به چهارمین کانال پرمشترک در این پلتفرم ویدیویی و محبوب‌ترین کانالی تبدیل می‌کند که متعلق به یک شرکت نیست.

MrBeast، با نام واقعی جیمی دونالدسن (Jimmy Donaldson)، کانال خود را در اوایل سال ۲۰۱۲ زمانی که ۱۳ سال داشت با ویدیو‌هایی از خود در حال انجام بازی‌های رایانه‌ای و از قضا تخمین ثروت سایر کاربران یوتیوب راه اندازی کرد.

اکنون ویدیو‌های این جوان ۲۴ ساله شامل شیرین کاری‌های جلب‌توجه‌کننده است که در آن‌ها عمدتا یا میلیون‌ها دلار به افراد هدیه می‌دهد و یا مردم را به رقابت برای بردن جوایز نقدی بزرگ وامی‌دارد. کانال او حالا به قدری بزرگ شده که دوستان دوران کودکی‌اش را استخدام می‌کند تا در اداره این برند، راه‌اندازی چالش‌ها و انجام مهربانی‌های باورنکردنی‌اش کمک کنند.

دارایی خالص

MrBeast که به‌عنوان یک نوجوان ۱۳ ساله در یوتیوب تقریبا ناموفق بود، برای اولین بار سه سال بعد در سال ۲۰۱۳ با مسخره کردن برخی از رقبای خود طرفدارانی پیدا کرد. او اولین بار در سال ۲۰۱۷ با ویدیویی از خودش که در حال شمردن تا رقم ۱۰۰ هزار بود و ۴۴ ساعت طول کشید، در فضای مجازی وایرال شد.

جیمی خیلی زود متوجه شد که الگوریتم یوتیوب چگونه کار می‌کند و شیرین کاری‌های مشابهی انجام داد؛ مثل چرخاندن فیجت اسپینر به مدت ۲۴ ساعت یا گوش دادن به موزیک ویدیوی جیک پل به مدت ۱۰ ساعت متوالی. کانال او در سال ۲۰۱۷ به یک میلیون مشترک دست یافت و اکنون بیشتر بازدید‌های خود را از رقابت یا میزبانی از شیرین کاری‌های استقامتی چندساعته دریافت می‌کند. وقتی ویدیوهایش در فضای مجازی منتشر می‌شوند، او «ده‌ها میلیون» دلار از فروش تبلیغات به دست می‌آورد؛ تعامل و استقبالی بیشتر نسبت به تبلیغات تلویزیونی، اما با نصف هزینه.

«مستر بیست»

MrBeast یوتیوبر معروف پول خود را از چه راهی به دست می‌آورد؟

تا دسامبر ۲۰۱۸، او یک میلیون دلار از طریق شیرین کاری‌های عجیب و غریب خود اهدا کرد و عنوان «بزرگترین نیکوکار یوتیوب» را به نام خود ثبت کرد. جیمی همچنین به سرمایه‌گذاری‌های پول‌ساز مانند رستوران‌های MrBeast Burger و شرکت غذایی Feastables که شکلات مستربیست می‌فروشد، راه یافته است. او در استارت آپ تکنولوژی Backbone One سرمایه‌گذاری کرده، با شبکه مالی Creative Juice شریک شده و به سرمایه‌گذار بلندمدت و شریک شرکت فناوری مالی Current تبدیل شده است.

در ژانویه ۲۰۲۲، گزارش شد که مستربیست با درآمد ۵۴ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۱، پردرآمدترین یوتیوبر بود. فوربس تخمین می‌زند که دونالدسن دارایی سرسام آور ۵۰۰ میلیون دلاری دارد و طبق گزارش‌ها می‌خواهد ۱۰ درصد از سهام استودیوی خود را به قیمت ۱۵۰ میلیون دلار بفروشد که ارزش آن را به ۱.۵ میلیارد دلار می‌رساند.

بشردوستی مستربیست

MrBeast که می‌خواست به افراد بیشتری کمک کند، تصمیم گرفت یک کانال جداگانه برای امور خیریه خود به نام Beast Philanthropy راه اندازی کند. از سپتامبر ۲۰۲۰، این موسسه خیریه ۱۰۰٪ از درآمد، معاملات برند و فروش کالا‌های خود را به اهداف مختلف اهدا می‌کند. آن‌ها با سایر سازمان‌های خیریه برای کاهش بی‌خانمانی، گرسنگی و بیکاری همکاری می‌کنند. Beast Philanthropy که عمدتا به عنوان یک بانک مواد غذایی فعالیت می‌کند، بیش از یک میلیون پوند غذا اهدا کرده است.

هنگامی که نیواورلئان در سال ۲۰۲۱ مورد هجوم یک طوفان قرار گرفت، تیم جیمی به پختن وعده‌های غذایی برای توزیع به نیازمندان کمک کرد. ویدیو‌های دیگر نشان می‌دهد که MrBeast به ۱۰ هزار خانواده برای روز شکرگزاری غذا می‌دهد، ۳۰۰ هزار دلار به دانش آموزان می‌دهد و ۳ میلیون دلار به پناهندگان اوکراینی کمک می‌کند.

این تیم همچنین یک پرورشگاه در آفریقای جنوبی را نجات داده، خانه‌هایی را برای بازماندگان گردباد بازسازی کرده، در آفریقا چاه‌هایی ساخته و کودکانی را که در خیابان‌ها زندگی می‌کنند به جام جهانی ۲۰۲۲ برده است.

شیرین کاری‌های یوتیوب

MrBeast در کانال اصلی خود، معمولا از طریق شیرین کاری‌های خنده دار و جنجالی که عمدتا چالش‌های استقامتی هستند، مبالغ هنگفتی پول به دیگران می‌بخشد. مثل پیشنهاد ۵۰۰ هزار دلاری به یک مرد برای ۱۰۰ روز ماندن درون یک دایره. جیمی حتی به افرادی ۱۰۰ هزار دلار پیشنهاد داد تا بی‌درنگ کار خود را ترک کنند، ۱۰ هزار دلار برای هر روزی که می‌توانستند در زندان بگذرانند و ۵۰۰ هزار دلار برای ۱۰۰ کودک برای تلاش و دوام بیشتر از ۱۰۰ بزرگسال درون یک حلقه.

یکی از آخرالزمانی‌ترین ویدیو‌های او یک بازی واقعی Squid Game بود که در آن شرکت‌کنندگان برای برنده شدن ۴۵۶ هزار دلار مجبور بودند در نسخه‌ای از مسابقات این سریال که کمتر کشنده است رقابت کنند. با آنکه بدیهی است که بازی‌ها شامل مرگ‌های وحشتناک نمی‌شد، اما همچنان رقابت داغی را ایجاد کرد و بیش از نیم میلیارد دلار برای فیلم‌برداری هزینه داشت.

«مستر بیست»

نجات زمین

MrBeast با مارک رابر، همکار یوتیوبر و مهندس سابق ناسا، برای رویداد جمع آوری کمک مالی Team Trees همکاری کرد. آن‌ها در نظر داشتند از اکتبر ۲۰۱۹، برای بنیاد روز درختکاری ۲۰ میلیون دلار جمع آوری کنند. این کار مورد توجه برخی یوتیوبر‌های بزرگ قرار گرفت و کمک‌های مالی بزرگ مدیرانی مانند جک دورسی، بنیانگذار توییتر، سوزان وویچیکی، مدیر عامل یوتیوب و ایلان ماسک، رئیس تسلا را به خود جلب کرد. اکنون ۲۴ میلیون درخت در سراسر جهان کاشته شده است.

درست مانند Team Trees، جیمی و رابر با هم برای سازماندهی یک رویداد مشترک به نام Team Seas همکاری کردند. آن‌ها می‌خواستند ۳۰ میلیون دلار برای Ocean Conservancy و The Ocean Cleanup جمع آوری کنند تا بودجه حذف ۳۰ میلیون پوند (۱۴،۰۰۰،۰۰۰ کیلوگرم) پلاستیک و سایر زباله‌ها از اقیانوس ها، رودخانه‌ها و سواحل را تامین کند. این پروژه در اکتبر ۲۰۱۹ راه اندازی شد و تنها از ژانویه امسال ۳۳،۲۱۵،۷۶۱ دلار جمع آوری کرده است.

عمل جراحی آب مروارید

در آخرین اقدام خود، MrBeast برای هزار نابینا یا تقریبا نابینا هزینه جراحی کرد تا زندگی‌شان را تغییر دهد. او پس از مشاهده تفاوتی که این روش ساده روی دید خودش داشت، برای کمک به افرادی که جراحی آب مروارید نیاز داشتند، الهام گرفت. این تیم با کمک سازمان غیرانتفاعی مراقبت از چشم See، بیماران را در جامائیکا، هندوراس، نامیبیا، مکزیک، اندونزی، برزیل، ویتنام و کنیا درمان کردند. جیمی همچنین ۱۰ هزار دلار به تعدادی از بیماران داد، برای یکی از آن‌ها تسلا خرید و ۵۰ هزار دلار برای کمک به تحصیلات دانشگاهی یک نفر اهدا کرد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید