مشخصات و قیمت کوییک GX و کوییک GX R سایپا

مشخصات و قیمت کوییک GX و کوییک GX R سایپا

با توجه به پیش پرداخت‌های تعیین شده برای کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس، احتمال آن زیاد است که این خودرو‌ها در زمان تحویل قیمتی فراتر از ۲۱۰ میلیون تومان را در کارخانه داشته باشند.

کد خبر : ۱۲۱۵۱۰
بازدید : ۴۵۰۱۱

گروه خودروسازی سایپا چهار محصول خود را در جدیدترین طرح فروش خود ویژه بهمن ماه ۱۴۰۱ عرضه کرده است. در میان این چهار محصول نام دو تیپ جدید از کوییک به چشم می‌خورد که پیش از این توسط سایپا نامی از آن برده نشده بود.

این دو تیپ کوییک GX و کوییک GX R است که به تازگی به خانواده کوییک سایپا اضافه شده‌اند.

اما به طور حتم برای مشتریان این سوال پیش خواهد آمد که تفاوت این دو تیپ با کوییک S چیست و چه تغییراتی توسط گروه خودروسازی سایپا در این دو تیپ اعمال شده است؟ کوییک محصولی از سایپاست که از سال ۱۳۹۵ به بازار ایران معرفی شد.

یک هاچ‌بک اقتصادی که در زمان خودش از باقی محصولات سایپا طراحی بهتری داشت و توانست فروش نسبتاً خوبی را برای سایپا داشته باشد. پس از معرفی تیپ‌های استاندارد، R، R پلاس اتوماتیک، کوییک S و… حالا نوبت به کوییک GX رسیده است تا با پسوندی تازه به بازار ایران بیاید.

مشخصات فنی کوییک GX

پیشرانه استفاده شده در این خودرو M ۱۵ و از نوع GSI است. این پیشرانه توان تولید ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت و گشتاور به اندازه اندکی در این پیشرانه افزایش داشته است، اما نکته فنی اصلی خروجی‌های عددی نیست.

مهندسان سایپا با تغییرات فنی پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر ۸ سوپاپ در کنار به کارگیری سیستم VVT-i توانسته‌اند نمودار گشتاور این پیشرانه را بهبود دهند. این یعنی در دور‌های پایین‌تر گشتاور بالاتری را نسبت به نسخه‌های قبلی در این خودرو خواهیم داشت. قدرت توسط جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و در این بخش تغییری نداریم.

امکانات GX

این نسخه در واقع تیپ آپشنال از کوییک S است و امکانات کامل‌تری را نسبت به آن دارد. در این خودرو امکاناتی نظیر دو کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سنسور و دوربین پارک عقب، آینه کناری برقی، چراغ روز، روف رک، سیستم پایش میزان فشار بار تایر‌ها (TPMS)، سنسور نور و… دیده می‌شود.

البته به این نکته هم باید اشاره کرد که سایپا قرار بود طراحی جدید داشبورد را برای این خودرو داشته باشد و کوییک GX با خط طراحی جدید داشبورد به بازار بیاید، اما در تصاویر ارائه شده در کاتالوگ همچنان همان چینش قدیمی را می‌بینیم و مشخص نیست تکلیف آن پروژه که قدم‌های نهایی را پست سر می‌گذاشت چه شد.

قیمت کوییک GX

شرکت سایپا پیش از این قرار بود کوییک S فول آپشن را با امکاناتی نظیر سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۷ اینچی، تودوزی چرمی و پارچه‌ای، اتولایت، تهویه دیجیتال، غربیلک فرمان چرمی، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، پایش باد تایرها، رهیاب و…، به بازار عرضه کند اما تصمیم گرفت تا علاوه ‌بر افزودن این آپشن‌ها به همراه شیشه‌های دودی عقب به صورت استاندارد، تغییراتی نیز در بخش فنی اعمال کند.

کوییک GX هم از نظر امکانات و هم از لحاظ فنی، جدیدترین و فول‌آپشن‌ترین مدل کوییک تاکنون محسوب می‌شود. این تغییرات باعث شده تا سطح رفاه کاربران مقداری افزایش پیدا کند و عملکرد فنی موتور از لحاظ آلایندگی و همچنین راندمان مصرف سوخت نیز بهتر از قبل باشد.

در زمان نگارش این مطلب قیمت کوییک GX و کوییک GX R هنوز مشخص نشده، اما احتمالا قیمت این مدل‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به کوییک S گران‌تر خواهد بود. با این حساب احتمالا مدل GX از نظر قیمت کارخانه‌ای با خودروهایی مثل پژو ۲۰۷ دنده‌ای رقابت خواهد کرد.

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید