عذرخواهی یک خانواده انگلیسی به دلیل برده داری ۲۰۰ سال قبل

عذرخواهی یک خانواده انگلیسی به دلیل برده داری ۲۰۰ سال قبل

در قرن ۱۸، انگلیسی‌ها با شکست فرانسوی ها، جزیره را اشغال و در آن مزارع نیشکر ایجاد کردند.

کد خبر : ۱۲۱۵۳۷
بازدید : ۳۷۷۶

یک خانواده انگلیسی از مردم جزیره "گرنادا" به دلیل برده داری عذرخواهی می‌کند و می‌خواهد غرامت بپردازد. اعضای این خانواده در قرن ۱۹ در این منطقه مشغول برده داری بودند. جزیره گرنادا واقع در دریای کاراییب هم اکنون کشور مستقلی است، اما در آن زمان بخشی از مناطق تحت حاکمیت و اشغال بریتانیا بود.

الجزیره نوشت: "لورا" Laura یکی از اعضای خانواده انگلیسی "تریویلیان" Trevelyan گفت خانواده بابت نقشی که پیشینیان ما در برده داری در جزیره داشت از ملت گرنادا عذرخواهی می‌کند. او هم اکنون در آمریکا زندگی و در بی بی سی فعالیت می‌کند.

به نوشته بی بی سی، این خانواده در قرن ۱۹ میلادی ۶ مزرعه نیشکر و بیش از یک هزار برده در جزیره گرنادا داشت. خانواده قصد دارد هم اکنون ۱۰۰ هزار پوند به عنوان غرامت دوره برده داری بپردازد. این پول برای ایجاد صندوق توسعه اقتصادی جزیره هزینه خواهد شد.

در سال ۲۰۲۲ میلادی "لورا تریویلیان" به دیدار یکی از اعضای خانواده در جزیره رفت. او تجربه سفرش را وحشتناک توصیف کرد. وی گفت: "خیلی مخوف بود. از دیدن مزرعه‌ها که برده‌ها در آن‌ها شکنجه می‌شدند و ابزار‌های شکنجه استفاده شده علیه آنها، خیلی خجالت کشیدم".
وی ادامه داد: "نمی توانی گذشته را اصلاح کنی، اما می‌توانی به رنج اعتراف کنی".

لورا توضیح داد در سال ۱۸۳۴ اعضای خانواده "تریویلیان" حدود ۳۴ هزار پوند در مقابل از دست دادن دارایی‌های خود در گرنادا دریافت کردند که معادل حدود ۳ میلیون پوند امروزی است.

لورا

لورا شهروند انگلیسی، خبرنگار بی بی سی و ساکن آمریکاست. اعضای خانواده او در قرن ۱۹ در جزیره گرنادا برده داری می‌کردند. او هم اکنون به همراه دیگر اعضای خانواده می‌خواهد از مردم جزیره گرنادا عذرخواهی کند و غرامت بپردازند.

لورا گفت: به نظرم، اینکه من ۱۰۰ هزار پوند را بعد از حدود ۲۰۰ سال بدهم ... احتمالا این واقعا کافی نیست، اما امیدوارم الگویی برای عذرخواهی در برابر کار‌های پیشینیان خود باشیم. به گفته لورا، ۷ نفر از اعضای خانواده این ماه به گرنادا سفر خواهند کرد تا به طور علنی، عذرخواهی خود را اعلام کنند. کشور گرنادا به اسم "جزیره چاشنی ها" هم شناخته می‌شود و پایتخت آن شهر "سنت جورج" است.

این جزیره در بخش جنوب شرقی دریای کارآئیب (آمریکای مرکزی) قرار دارد و مساحت آن به ۳۴ کیلومتر مربع و جمعیتش ۱۱۲ هزار نفر است. اکثر آن‌ها اصالتا از آفریقا، شرق هند و اروپا هستند.

ساکن بومی

یکی از ساکنان بومی جزیره گرنادا در کنار زنگ قدیمی - از این زنگ برای اعلام زمان آغاز کار برده‌ها در مزارع استفاده می‌شد - بی بی سی

کریستوف کلمپ اولین اروپایی بود که در سال ۱۴۹۸ وارد جزیره گرنادا شد و نام آن را "لا کونسیبسیون" گذاشت. فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها برای حاکمیت بر این جزیره، ۱۵۰ سال با یکدیگر جنگیدند. در قرن ۱۸، انگلیسی‌ها با شکست فرانسوی ها، جزیره را اشغال و در آن مزارع نیشکر ایجاد کردند. انگلیسی‌ها همچنین شمار زیادی از برده‌ها را از آفریقا برای کار به این جزیره آوردند. در اواخر قرن، طوفان، مزارع نیشکر را نابود کرد. به همین دلیل، به جای نیشکر، محصولات جدید از جمله کاکائو، پنبه و جوز هندی کاشته شد.

در سال ۱۹۶۷ گرنادا به کشوری دارای خودمختاری زیرمجموعه حاکمیت پادشاه بریتانیا تبدیل شد و در سال ۱۹۷۴ هم استقلال کامل خود را کسب کرد.

ابزار شکنجه

دست بند و ابزار‌های شکنجه برده‌ها در قرن ۱۹ در جزیره گرنادا

دفتر ثبت

دفتر ثبت فعالیت برده‌ها و کشاورزی در قرن ۱۹ در جزیره گرنادا

جزیره

جزیره گرنادا

مالکان
مالکان انگلیسی زمین‌های کشاورزی در جزیره گرنادا برده داری می‌کردند

۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید