پنج ایده برای طراحی یک آشپزخانۀ جذاب!

پنج ایده برای طراحی یک آشپزخانۀ جذاب!

در این مطلب پنج نکته کاربردی در طراحی آشپزخانه را از قول کارشناسان این حوزه می‌خوانید.

کد خبر : ۱۲۱۶۲۳
بازدید : ۱۲۰۱۲

فرادید | آشپزخانه از گذشته تا به امروز همواره یک مکان کاربردی برای آماده‌سازی و تهیه‌ی غذا بوده است. اما احتمالا همۀ ما قبول داریم که این مکان برای ما چیزی بیشتر محل پخت غذا است. یک آشپزخانۀ زیبا و دلپذیر می‌تواند علاوه بر مکان آشپزی، محلی برای استراحت، نوشیدن چای یا حتی یک دورهمی کوچک خانوادگی باشد.

به گزارش فرادید؛ اگر مایلید مدت‌زمان بیشتری را در «قلب خانه» صرف کنید بد نیست با نکاتی که از قول کارشناسان طراحی داخلی در این مطلب می‌خوانید، فضای آن‌جا را به فضای دلپذیرتری برای همه اعضای خانواده تبدیل کنید.

۱. برای کابینت آشپزخانه، رنگ‌های سرزنده و جسورانه را انتخاب کنید

پنج نکته‌ی طراحی داخلی برای بازسازی آشپزخانه

رنگ‌های ملایم و روشن دیوار‌های آشپزخانه مانند سفید، خاکستری روشن یا کرم با کابینت‌هایی با رنگ‌های شاد و جسورانه تضاد هیجان‌انگیز و جذابی ایجاد می‌کنند. اگر به رنگ‌های طبیعت علاقه دارید، سبز را انتخاب کنید. کابینت‌های آبی فضای پر از گرما و هیجان آشپزخانه را متعادل کرده و به آن آرامش می‌بخشند. کابینت سیاه ظاهر این فضای عمومی را نمایشی و لوکس می‌کند و رنگ قرمز عشق به غذا را نمایش می‌گذارد، حتی می‌تواند اشتهای شما را هم بیشتر کند. طبق حس غریزی‌تان عمل کنید و از انتخاب رنگ‌های جسورانه نترسید!

۲. از ریزه‌کاری‌های طبیعی استفاده کنید

پنج نکته‌ی طراحی داخلی برای بازسازی آشپزخانه

از مواد طبیعی در آشپزخانه استفاده کنید تا فضای آن را آرام، گرم و راحت کنید. مثلاً بامبو برای کرکره‌ها، چوب درخت خیزران برای حباب چراغ، سبدهای چوبی میوه، گلدان‌هایی با رنگ‌های طبیعی و نظیر آنها. با آویزان کردن تصاویر به دیوار با قاب‌های چوبی سبک فضای آشپزخانه را شخصی‌تر کنید. محفظه‌های پلاستیکی را کنار بگذارید و به جای آن‌ها از محفظه‌های زیبای شیشه‌ای استفاده کنید که بخشی از تزیینات آشپزخانه هم به حساب می‌آیند.

۳. داخل آشپزخانه گل و گیاه بگذارید

پنج نکته‌ی طراحی داخلی برای بازسازی آشپزخانه

با افزودن گل و گیاه فضای آشپزخانه را سرزنده و شاداب کنید. می‌توانید برای کف آشپزخانه از گیاهان پربرگ بزرگ و برای دیوار‌ها از گلدان‌های آویز استفاده کنید. حتی می‌توانید گیاهی را انتخاب کنید که در آشپزی هم بتوانید از برگ‌های آن استفاده کنید. افزودن گل و گیاه به آشپزخانه نه تنها یک عنصر تزیینی است بلکه استفاده از برگ گیاهانی که خودتان پرورش می‌دهید حس لذت‌بخشی است که نباید از آن غافل شوید!

۴. طراحی فضای آشپزخانه را کاربردی کنید

پنج نکته‌ی طراحی داخلی برای بازسازی آشپزخانه

آشپزی خالی از بهم‌ریختگی و ریخت‌وپاش نیست. گاهی‌اوقات تهیه‌ی برخی غذا‌ها مستلزم مراحل مختلف، به کار بردن ظروف و وسایل مختلف و حضور همزمان چند نفر در آشپزخانه است، به ویژه برای مناسبت‌های خاص. به همین دلیل، خلوت نگهداشتن پیشخوان آشپزخانه مهم است. سعی کنید روی فضای پیشخوان فقط اقلام ضروری و پرکاربرد را قرار دهید و باقی وسایل را در کابینت بگذارید. جنس پیشخوان باید بادوام، شیک و راحت باشد، مثل سنگ مرمر که در برابر دمای بالا مقاوم است، البته باید مراقب باشید خراشی به آن وارد نکنید، چون سریع به چشم می‌آید. گزینه‌ی مناسب دیگر چوب است که ظاهر گرم و مطلوبی به آشپزخانه می‌دهد فقط به مراقبت بیشتری نیاز دارد. راه دیگرِ نظم بخشیدن به آشپزخانه، استفاده‌ی درست از ارتفاع به وسیله‌ی طبقات متغیر است که می‌توانید از آن‌ها برای قرار دادن وسایل زینتی، ادویه‌جات و گیاهان استفاده کنید.

۵. دیوار پشت سینک یا گاز را بازسازی کنید

پنج نکته‌ی طراحی داخلی برای بازسازی آشپزخانه

دیوار پشت سینک یا گاز زیاد کاربردی نیست، اما انتخاب درست مصالح به کار رفته برای آن به تمیز ماندن آشپزخانه و شخصیت دادن به آن کمک می‌کند. گزینه‌های مختلفی برای طراحی این قسمت از خانه بسته به سبک کلی آن وجود دارد؛ مثلاً آجر حالتی صنعتی، سنگ حالتی روستایی و چوب حالتی طبیعی به فضای آشپزخانه می‌دهد و کاشی هم به واسطه‌ی تنوع و سهولت نظافت آن، گزینه‌ی دیگر است. هنگام انتخاب رنگ، ارتفاع و طرح کاشی حتماً تمام عناصر موجود در آشپزخانه را در نظر بگیرید: رنگ و مصالح بکار رفته برای پیشخوان، کابینت‌ها، ظروف و کف!

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید