هدایت ممقان زردی کجاست؟

هدایت ممقان زردی کجاست؟

داستان از جایی شروع شد که تیموتی مادر و پدری که او را بزرگ کرده بودند از دست داد و بالاخره تصمیم گرفت بفهمد خانواده واقعی‌اش چه کسانی هستند. بیل و یونیسه، وقتی متوجه شدند بچه‌دار نمی‌شوند در ۳۶سالگی تصمیم گرفتند یک فرزند به سرپرستی بگیرند.

کد خبر : ۱۲۱۸۲۷
بازدید : ۳۷۳۱

مردی ۵۹ساله به نام تیموتی ولچ، بعد از مرگ پدرخوانده و مادرخوانده‌اش به دنبال پیدا کردن مادر و پدر خونی خود افتاد و مادر خود را پیدا کرد. اما هنوز نتوانسته پدرش را پیدا کند. از قضا پدر او مردی ایرانی و مسلمان، به نام هدایت ممقان زردی است.

داستان از جایی شروع شد که تیموتی مادر و پدری که او را بزرگ کرده بودند از دست داد و بالاخره تصمیم گرفت بفهمد خانواده واقعی‌اش چه کسانی هستند. بیل و یونیسه، وقتی متوجه شدند بچه‌دار نمی‌شوند در ۳۶سالگی تصمیم گرفتند یک فرزند به سرپرستی بگیرند.

تیموتی که حالا ۵۹ ساله، معلم و ساکن لندن است، در ۶ هفتگی از مادر خود جدا شده بود. مادر خونی او که «جون مری فلپس» نام دارد در ۱۷ سالگی تیموتی را باردار و در ۱۸ سالگی به اجبار از پسرش جدا شد. چرا به اجبار؟ از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۷۰، مرکزی در ییتلی بریتانیا، به نام The Haven یا پناهگاه وجود داشت که توسط اتحادیه‌ای مسیحی اداره می‌شد و به مادران باردار پناه می‌داد.

مادران بارداری که ازدواج نکرده بودند، می‌توانستند در این مرکز ثبت‌نام کنند تا نوزادان خود را در این مکان به دنیا بیاورند. اما بعد از به دنیا آمدن، نوزادان را از مادر خود جدا می‌کردند و به سرپرستی زوج دیگری در می‌آمدند.

تئوری این مرکز این بود که مادران مجرد نمی‌توانند و نباید یک کودک را به تنهایی بزرگ کنند. با این حال بسیاری از مادرانی که در این مرکز ثبت‌نام کرده بودند نمی‌خواستند نوزاد خود را رها کنند، اما بدون اطلاع قبلی، فرزندشان از آن‌ها گرفته می‌شد. تیموتی هم معتقد است با توجه به سن پایین مادرش، همین اتفاق برای «جون» افتاده است.

اینطور که مشخص است تیموتی از کودکی می‌دانسته که بیل و یونیسه پدر و مادر خونی او نیستند. بعد از اینکه آن‌ها در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ فوت کردند، بیل به سراغ عکس‌های خانوادگی خود می‌رود و عکسی از جایی که در آن به دنیا آمده پیدا می‌کند؛ همان پناهگاه مسیحی.

در حین تحقیق درباره زادگاهش به یک گروه فیسبوکی برای کودکانی که در این مرکز به دنیا آمده بودند برمی‌خورد. مدیر این گروه به نام پنی، در همین مرکز به دنیا آمده و از مادرش به اجبار جدا شده بود. پنی به تیموتی کمک می‌کند تا مادر و پدر خونی خود را پیدا کند.

بعد از تلاش‌های قانونی برای پیدا کردن نام کامل مادر تیموتی، آن‌ها موفق می‌شوند همسر فعلی مادر او را پیدا کنند. از این طریق، تیموتی بعد از ۵۸ سال با مادر خونی خود دیدار می‌کند. به گفته تیموتی با وجود سن بالا و بیماری مادرش، او تیموتی را به خوبی به خاطر دارد. «جون» یک‌سال قبل از اینکه تیموتی را به دنیا آورد، پسر دیگری به دنیا آورده بود.

او هم به سرپرستی گرفته شده بود و جون تا به حال او را ندیده است. نام پدر ایرانی تیموتی، هدایت ممقان زردی است و از نام خانوادگی او مشخص است اهل ممقان آذربایجان شرقی بوده. به گفته تیموتی هدایت رابطه‌ای کوتاه مدت، اما عاشقانه با جون داشته است. تیموتی در حال حاضر در مراحل اولیه پیدا کردن پدر و برادر کوچک‌تر خود است و فعلا به نتیجه‌ای نرسیده.

منبع: روزنامه هفت صبح

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید