(عکس) ۳ کیلوگرم «مو» از شکم دختر چینی ۱۴ ساله خارج شد!

(عکس) ۳ کیلوگرم «مو» از شکم دختر چینی ۱۴ ساله خارج شد!

این دختر که هویتش آشکار نشده است، احتمالاً از یک بیماری روانپزشکی به نام هرزه خواری یا پیکا (Pica) رنج می‌برد که باعث می‌شود او دسته دسته مو‌های خود را کنده و بخورد.

کد خبر : ۱۲۲۲۷۳
بازدید : ۳۸۷۵

دختری در چین با یک بیماری نادر که او را مجبور به خوردن مو‌های خود می‌کند، تحت عمل جراحی قرار گرفته و یک گلوله موی ۳ کیلوگرمی را از شکم او خارج شده است.

این نوجوان ۱۴ ساله که اوایل این هفته در بیمارستانی در شمال غربی چین بستری شد، به عنوان یکی از کودکان رها شده (left-behind children) این کشور توصیف شده است که در خانه‌های روستایی و اغلب با پدربزرگ و مادربزرگ خود می‌مانند و والدین برای کار به سایر نقاط کشور می‌روند.

این دختر که هویتش آشکار نشده است، احتمالاً از یک بیماری روانپزشکی به نام هرزه خواری یا پیکا (Pica) رنج می‌برد که باعث می‌شود او دسته دسته مو‌های خود را کنده و بخورد. این نوجوان پس از اینکه والدینش او را ترک کردند، با پدربزرگ و مادربزرگش در شیان، زندگی می‌کرد. شی های، متخصص گوارش مسئول درمان او، گفت که پدربزرگ و مادربزرگش متوجه کاهش سریع وزن او نشدند تا اینکه او به حدی بیمار شد که قادر به غذا خوردن نبود.

او تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت و پزشکان یک گلوله موی عظیم به وزن تقریباً ۳ کیلوگرم را خارج کردند. دکتر شی گفت: «او نزد ما آمد، زیرا نمی‌توانست غذا بخورد. سپس متوجه شدیم که معده او آنقدر پر از مو است که دیگر جایی برای غذا وجود ندارد، روده او نیز مسدود شده است.» پزشک تأیید کرد که اعتیاد این دختر به خوردن مو‌های خود به احتمال زیاد به دلیل پیکاست که اغلب در کودکان دیده می‌شود.

۳ کیلوگرم «مو»

این پزشک افزود: «او با پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کند که به رفتار او توجه کافی نداشته اند، ممکن است سال‌ها از مشکلات روانی رنج برده باشد. بنابراین، به‌طور کلی‌تر، امیدوارم که والدین بتوانند زمان بیشتری را با بچه‌های رها شده خود بگذرانند.»

ده‌ها میلیون کودک مجبور به زندگی در شرایط مشابه در چین هستند. وزارت آموزش پکن در سال ۲۰۲۰ گزارش داد که ۱۳ میلیون کودک روستایی که توسط والدین خود رها شده اند، آموزش ۹ ساله اجباری دولت را دریافت کرده اند.

در مورد مشابهی که امروز نیز گزارش شد، یک دختر ۱۲ ساله در گجرات هند که به سندروم پیکا مبتلا بود، پس از خوردن مقدار زیادی از مو‌های خود در بیمارستان بستری شد. این دختر ۱۲ ساله ناشناس چند سال گذشته را صرف جویدن مخفیانه موهایش کرده بود. او پس از شکایت از احساس بیماری و از دست دادن اشتهای خود سریعاً به بیمارستان منتقل شد.

در یک سونوگرافی یک توده موی بزرگ به شکل بادمجان در شکم او یافت شد. پزشکان او را عمل کردند و با موفقیت گلوله مو را برداشتند. از آنجایی که توده گلوله مو فضای زیادی را در معده و قسمت‌هایی از روده کوچک اشغال کرده بود، فضایی برای غذا وجود نداشت. از آنجا که این شرایط مصرف غذا را تحت تأثیر قرار داده است، این کودک از کمبود تغذیه نیز رنج می‌برد که منجر به ضعف جسمی او شده است.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید