تامین کلسیم بدن با مصرف کنجد

تامین کلسیم بدن با مصرف کنجد

کنجد در درمان بی خوابی موثر بوده، خاصیت ضد ورم مفاصل و رماتیسم و همچنین خاصیت ضدسرطان دارد. دانه‌های کنجد حاوی مواد چربی، آنتی اکسیدان ها، روغن کنجد، مواد پروتئینی، اسید آمینه، سلولز، مواد معدنی و کلسیم است.

کد خبر : ۱۲۲۲۹۰
بازدید : ۷۵۷۱

استفاده از دانه کنجد از مبتلا شدن افراد به فشار خون بالا پیشگیری می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌گردد، افراد برای اینکه به فشار خون مبتلا نشوند همیشه و در همه زمان از مصرف کنجد، این خوراکی مغذی و کلسیمی غافل نشوند و همیشه این خوراکی را در سبد غذایی خود جای دهند.

خوردن یک قاشق غذاخوری کنجد موجب تامین ۱۴ درصد از نیاز کلسیم خانم‌ها شده و اگر آن‌ها عادت به بلند کردن ناخن‌هایشان داشته باشند با مصرف کنجد ناخن‌هایشان محکم‌تر شده و ترک و شکنندگی بر روی این عضو که جزئی از زیبایی انگشتان است دیده نمی‌شود.

به علاوه مصرف ۲ قاشق غذاخوری آن رساندن ۵ میلی‌گرم روی را به بدن خصوصا پوست و مو و ناخن‌ها آسان می‌کند. شاید بدانید که کمبود روی چه اثراتی بر زیبایی دارد آکنه را کمتر می‌کند و از نازک شدن مو‌ها جلوگیری می‌کند و مانع ریزش مو‌ها خصوصا در خانم‌ها می‌شود و در ضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی با ویتامین E. این اثرات صد چندان شده و می‌توان از خواص ضدچروک و سفیدکنندگی (ضدلک) این ویتامین استفاده کرد.

کنجد در درمان بی خوابی موثر بوده، خاصیت ضد ورم مفاصل و رماتیسم و همچنین خاصیت ضدسرطان دارد. دانه‌های کنجد حاوی مواد چربی، آنتی اکسیدان ها، روغن کنجد، مواد پروتئینی، اسید آمینه، سلولز، مواد معدنی و کلسیم است و بدین ترتیب دانه‌های کنجد بسیار مغذی و مقدار بسیار پرارزشی انرژی دارند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید