نوار چسب هوشمندی که پرستار می‌شود

نوار چسب هوشمندی که پرستار می‌شود

مطالعه‌ای بالینی در خصوص استفاده از چسب‌های هوشمند در بخش پرستاری برای مراقبت‌های سلامت آغاز شده است.

کد خبر : ۱۲۲۳۴۵
بازدید : ۶۵۸۲

محققان به دنبال این هستند که آیا ابزار نوآورانه چسب هوشمند به پرستاران اجازه می‌دهد زمان کمتری را برای اندازه گیری روزانه پارامتر‌های سلامتی صرف کنند یا خیر.

بیمارانی که به طور ناگهانی در طول بستری خود در بیمارستان بدتر می‌شوند، احتمالاً زودتر توسط چسب‌های هوشمند مورد توجه قرار می‌گیرند.

در چند ماه آینده همه بیمارانی که در بخش انکولوژی جراحی در بیمارستان کاترینا بستری شده‌اند، هنگام ورود به قفسه سینه آن‌ها یک نوار چسب زده می‌شود. این نوار چسب هوشمند ضربان قلب و تنفس را هر پنج دقیقه یکبار اندازه گیری می‌کند.

این داده‌ها به طور خودکار و دقیق به یک سیستم داده ارسال می‌شوند. این کار می‌تواند به پرستاران کمک کند تا عارضه را زودتر تشخیص دهند و در زمان آن‌ها صرفه جویی می‌کند، زیرا دیگر نیازی به انجام این اندازه گیری‌های روزانه ندارند. این کار آن‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به سایر وظایف مراقبتی و مهم‌تر رسیدگی کنند.

اندازه گیری‌های دستی پرستاران برای سه ماه با داده‌های ارسالی دستگاه هوشمند مقایسه می‌شود. اگر داده‌ها مشابه باشند، پرستاران اندازه گیری‌های دستی را متوقف خواهند کرد. این مطالعه همچنین حس و تجربه بیماران هنگام استفاده از نوار چسب هوشمند و میزان رضایتشان را بررسی خواهد کرد.

این روش بررسی هوشمند در حال حاضر در بیمارستان کاترینا در هلند به عنوان اولین بیمارستان، برای بیمارانی که تحت عمل جراحی بای پس معده قرار گرفته‌اند، استفاده می‌شود.

آن‌ها این دستگاه هوشمند را که به شکل چسب تعبیه شده بعد از عمل دریافت می‌کنند تا مجبور نباشند یک شب در بیمارستان بمانند. دستگاه هر پنج دقیقه یک بار داده‌ها را از خانه به بیمارستان ارسال می‌کند.

بنابراین، بیماران در خانه به طور مداوم تحت نظر هستند و در صورت بروز عوارض و علائم حاد، بیمار فراخوانده می‌شود و در صورت لزوم در بیمارستان بستری می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید